22.08.2023 220

Стратегія Volkswagen у Китаї: XPeng, SAIC Group і Leapmotor

~ 10 хв.

26 липня концерн Volkswagen інвестував у XPeng $700 млн та домовився про співпрацю
з SAIC Group. А 2 серпня з'явилася інформація, що ще й збирається купити
платформу Leapmotor.

Розглянемо угоди детальніше. Проаналізуємо, чому не вибрали NIO та Li Auto. Прикинемо, що з цього отримає Volkswagen. Й зробимо висновок про його стратегію.

$700 млн для XPeng

За цю суму Volkswagen отримала 5% акцій XPeng та місце спостерігача в раді директорів.

Генеральний директор XPeng та генеральний директор Volkswagen China.

Для початку компанії розроблять дві електрички під маркою Volkswagen. Обидві будуть B-класу, на платформі Xpeng G9 та —
для китайського ринку. За програмне забезпечення відповідає XPeng — будуть його Connectivity, ADAS і V2X.
Архітектура батареї — теж від китайців. А з'являться нові електромобілі у 2026 році.

 

Цікавий факт: XPeng читається як «Сяопен» — так звуть гендиректора компанії.

Співпраця з SAIC

Audi, компанія VW, уклала партнерство з SAIC Group. Суть — поглибити співпрацю.

 

Компанії спільно розроблять нові електромобілі преміумкласу. Перший крок Audi — вийти в сегменти, раніше не представлені в Китаї.

 

Нові моделі оснастять сучасним апаратним і програмним забезпеченням. Відштовхуватися будуть від смаків китайського покупця.

 

Volkswagen додала, що кожна компанія відповідає за ті компетенції, в яких краще розбирається. Сказати точно можемо поки що тільки
про платформу: вона буде від SAIC.

Платформа Leapmotor

31 липня голова ради директорів Leapmotor заявив, що компанія завершила угоди з двома компаніями. Китайці надали ліцензії
на автомобільні технології.

 

За даними місцевих ЗМІ, одна з компаній — Volkswagen Jetta. Найімовірніше, вони викупили платформу Leapmotor.

 

FAW випустила внутрішній документ: коли угода завершиться, Jetta зосередиться на бюджетних електромобілях і переведе маркетингову компанію в Ханчжоу, як це зробила FAW-Audi.

 

В угоду віриться легко: низка моделей Leapmotor у тому ж ціновому діапазоні, що й у Jetta. Автори звіту також додали, що у компаній достатньо можливостей для співпраці.

Чому не обрали NIO або Li Auto

Ю Едісон з Deutsche Bank розповів, чому, на думку його команди, Volkswagen невигідно купувати частку в NIO або в Li Auto. 

 

NIO

Електромобілям з їхньою платформою необхідно замінювати батареї. Volkswagen, як і інші мастодонти авторинку, не зацікавлені в цьому.
До того ж NIO розробляє два суббренди. Це теж не особливо приваблює інвесторів.

 

Li Auto

  • Вони топлять за плагін-гібриди. Прихильників цього напряму мало.

  • У Li Auto високі продажі: 139 тисяч одиниць за перше півріччя 2023 року. Для порівняння у XPeng — 41,5 тисячі.

  • У 2020 в їхнього гендиректора був конфлікт із гендиректором Volkswagen China. Німець сказав, що плагін-гібриди — нонсенс й найгірше з рішень. Китайця це розлютило: він вказав на те, що їхні машини екологічніші та енергоефективніші. А у 2021, коли перша модель Li Auto стала найбільш продаваною в Китаї, він сказав у бік VW: «Спасибі за підтримку, ми продовжимо в тому ж дусі».

Що отримає Volkswagen

  • Широке коло клієнтів.

  • Нові сегменти ринку.

  • Глибоке залучення в технологічну екосистему Китаю.

  • Міцні позиції на китайському ринку електромобілів. У червні VW був лише на десятому місці.

  • Технології — платформи та архітектури батарей.

  • Програмне забезпечення. Ласий шматочок — ADAS. Багато хто хотів би отримати вдосконалену систему допомоги водієві від XPeng.

Нехай інші компанії вже взаємодіяли з китайськими, їхня співпраця не була глибокою. Поки Toyota, Tesla, Stellantis
та інші сидять у нерішучості, Volkswagen робить хід. Підкорювати Піднебесну, використовуючи китайців, — така стратегія Volkswagen у Китаї. Якщо інші не прокинуться, німецький концерн поставить шах, а потім й мат.

00:00