18.08.2024 444

Nissan Ariya – від концепт-кара до електромобіля на всі гроші

~ 24 хв.

У 2010 РОЦІ КОНЦЕРН NISSAN БУКВАЛЬНО УВІРВАВСЯ НА РИНОК ЕЛЕКТРИЧНОГО ТРАНСПОРТУ З МОДЕЛЛЮ LEAF. У 2017 РОЦІ ВИЙШЛО ДРУГЕ ПОКОЛІННЯ ХЕТЧБЕКА, ОДНАК ВОНО НЕ ВИЯВИЛОСЯ НАСТІЛЬКИ УСПІШНИМ. ПРИЧИНА ПРОСТА: ДО ЦЬОГО ЧАСУ НА РИНКУ ВЖЕ БУЛО БАГАТО АЛЬТЕРНАТИВ МАЛОГАБАРИТНОМУ ЕЛЕКТРОКАРУ ЗІ «СМАЧНИМ» ЦІННИКОМ. ЯПОНЦІ ВИРІШИЛИ ВЗЯТИ СПРАВУ У СВОЇ РУКИ І ВИПУСТИТИ ДЕЩО ЦІКАВІШЕ: ВЕЛИКИЙ І ПОТУЖНИЙ КРОСОВЕР ІЗ ПРОСТОРИМ САЛОНОМ І ВЕЛИКИМ ЗАПАСОМ ХОДУ. ЦИМ КРОСОВЕРОМ І СТАВ NISSAN ARIYA. 

ЕКСТЕР'ЄР

Електричний Nissan Ariya дебютував у 2020 році, проте складання автомобіля стартувало лише у 2022 році. За задумом виробника, новинка мала зацікавити водіїв зі США та Канади, а також країн Європи. А вийшло так, що основним ринком для Ariya стала Південно-Східна Азія. Сьогодні кросовер збирають в Японії на заводі концерну в префектурі Тотігі та в Китаї на заводі Dongfeng-Nissan у місті Ухань. В українському парку електрокарів Nissan представлені як китайські, так і японські варіанти автомобіля. 

Ariya – це приклад того, як концепт автомобіля втілюється в життя майже без змін. Передня частина кузова виділяється масивною чорною панеллю, що імітує решітку радіатора. На її верхніх кутах розмістили адаптивні LED-фари та ходові вогні. Завдяки високій кузовній лінії та масивному бамперу кросовер більше схожий на позашляховик. Цей образ підсилюють захист днища, що ніби напливає на кузов, та чорні накладки, що оперізують всю автівку. Зябра по краях бампера надають дизайну кросовера родзинки.   

Якщо поглянути на Ariya збоку в голову одразу спадає думка про те, що цей автомобіль вийшов з-під олівця дизайнерів Nissan. Плавні обводи кузова нібито говорять про м'який і спокійний характер кросовера. Цьому моменту ми приділимо увагу далі. Завдяки кузовним накладкам зони колісних арок здаються більшими, ніж вони є насправді – це додає образу електрокара потужності та енергії. Насправді Nissan Ariya носить стандартне для міських кросоверів «взуття» – п'ятиспицеві колеса в розмірі R19 або R20 залежно від комплектації. 

До виходу кросовера на ринок його встигли прозвати електричним X-Trail. А й справді – деякі дизайнерські елементи модель явно запозичила у свого бензинового побратима. Спереду ці моделі дійсно схожі, хоча переплутати ці решітки радіаторів просто неможливо. А от якщо поглянути збоку, то автомобілем зі спортивною зовнішністю можна назвати лише Nissan Ariya. Усе завдяки купеподібним обводам кузова, витягнутим склам пасажирських дверцят і невеликому спойлеру на даху. Ззаду Nissan Ariya помітно відрізняється від X-Trail. По-перше, електричний кросовер має наскрізну задню оптику. Смужка, що з'єднує лівий і правий ліхтарі – це сучасний дизайнерський тренд. По-друге, в електрокара вища лінія заднього скла. І, по-третє, сильно відрізняються форми та розміри задніх бамперів. Навіть не піднімаючи ляду можна бачити, що у X-Trail задній бампер формує своєрідну сходинку – це одразу видає в ньому утилітарний кросовер. В Nissan Ariya ми такого не спостерігаємо.

Ззаду Nissan Ariya помітно відрізняється від X-Trail. По-перше, електричний кросовер має наскрізну задню оптику. Смужка, що з'єднує лівий і правий ліхтарі - це сучасний дизайнерський тренд. По-друге, в електрокара вища лінія заднього скла. І, по-третє, сильно відрізняються форми та розміри задніх бамперів. Навіть не піднімаючи ляду можна бачити, що у X-Trail задній бампер формує своєрідну сходинку - це одразу видає в ньому утилітарний кросовер. На Nissan Ariya такого не спостерігається.

ІНТЕР'ЄР

До повноцінного дебюту електричного кросовера фанати Nissan чекали, що новинка буде дуже схожою на модель Leaf – такий самий практичний електромобіль з мінімалістичним салоном і скромним набором опцій. Очікування виправдалися, хоча деякі рішення концерну нам здалися дивним. Наприклад, мультикермо з центральною вставкою з дешевого переробленого пластику. Так, японські виробники дуже люблять цей матеріал, але він явно виділяється на тлі решти салону. 

Салон Ariya зустрічає нас шкіряними сидіннями, центральним тунелем, що не доходить до торпедо, і парою дисплеїв – один є цифровою «приборкою», а другий центральним екраном мультимедіа. Тунель можна змістити вперед або назад. Зверху торпедо оббите шкірзамом, а нижня його частина стилізована під дерево (насправді це пластик). Не тільки красиво, а й практично: сюди виведені сенсорні кнопки управління кліматом і не тільки. Сенсорна панель подобається не всім – на неї доводиться дивитися, оскільки тактильна віддача при натисканні дуже слабка. А що справді порадувало, то це раціональне використання вільного простору в салоні та зручність посадки. Вам ніколи не буде тісно на першому ряду Nissan Ariya. Вам точно вистачить місця для зберігання дрібних речей, адже ящиків та ніш тут багато. А завдяки високій посадці водій і пасажир мають чудову оглядовість. 

Не знаємо як ви, а ми досі під враженням від базового набору опцій Nissan Ariya. Навіть найдоступніша версія кросовера має адаптивний круїз-контроль, підігрів усіх сидінь, бездротову зарядку для телефонів, якісне підсвічування салону та акустику з 6 динаміками. У наступній за старшинством комплектації цей набір доповнює акустичне скло. У максимальній комплектації електрокар має панорамну камеру, Air-HUD проєктор, акустику від Bose із 10-ма динаміками та повний набір електронних асистентів. Хіба що BYD пропонує настільки ж багаті комплектації за настільки доступні гроші. 

Другий ряд такий самий, як в інших електричних кросоверах цього класу - в міру просторий, в міру комфортний. Можна опустити спинку середнього місця, отримавши мініатюрний підлокітник з парою підсклянників. У торці центрального тунелю розмістили порти зарядки та кнопки управління підігрівом. Повноцінного регулювання своєї зони клімат-системи у задніх пасажирів немає, але хоча б дефлектор механічний. Приємною особливістю є панорамний люк, що відкривається. Не обійшлося без ложки дьогтю. Через низхідну лінію даху людині зростом понад 190 см на другому буде не дуже комфортно. Така сама проблема спостерігається у Ford Mustang Mach-e та інших купеподібних кросоверах.

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ

Габарити базової версії кросовера становлять 4603 х 1900 х 1663 мм. До конкурентів моделі можна віднести BYD Song Plus, Dongfeng Sky EV1, Forthing Tunder і Kia EV5. Модель Ariya випускається в 5 комплектаціях з батареєю на 65 або 90 кВт і трьома варіантами силової системи: одинарні електромотори на 160 або 178 кВт, або повнопривідна система загальною потужністю 320 кВт. Повний привід має лише 2 комплектації, а в решті він передній. 

Натиснувши сенсорну кнопку на селекторі водій може увімкнути режим e-Pedal. Тепер можна використовувати одну педаль і для гальмування, і для підгазування. Працює цей режим так: після увімкнення зазначеного режиму для набору швидкості потрібно натиснути на педаль, щоб скинути швидкысть – почати відпускати її, а щоб зупинитися – прибрати ногу. Сила гальмування залежить від швидкості автомобіля. Під час руху схилами, обледенілими дорогами або під час буксирування іншого автомобіля користуватися цим режимом не можна. 

Як і більшість електрокарів, Nissan Ariya повністю розкриває свій потенціал у місті. Радує абсолютно все: швидкий старт з місця, потужна динаміка, безшумний хід і м'яка підвіска. Модель напрочуд добре пристосована до українських доріг, хоча нам здалося, що в Audi Q4 e-tron підвіска трохи м'якша і комфортніша. Рульовий механізм доволі легкий, що вкупі з відмінною оглядовістю дає водієві відчуття контролю за ситуацією на дорозі. Радіус розвороту становить 5,4 метра, що менше ніж у Nissan X-Trail. Базова комплектація розганяється до сотні з місця за 8 секунд. Здавалося б багато, але враховуйте, що автомобіль розкривається з першої секунди їзди. У спортивному режимі він нібито вистрілює з місця, даруючи водієві масу емоцій і крапельку адреналіну. 

Попри значну масу в 1935-2269 кг (залежить від комплектації), на легкому бездоріжжі кросовер почувається впевнено. У міру жорстка підвіска запобігає кренам кузова. А ось рульовому механізму іноді не вистачає чуйності. Утім, це можна пробачити для передньопривідних версій кросовера – вони створені для спокійної їзди. У версіях з повним приводом ситуація краща, проте гостроти керму все одно не вистачає. За характером роботи гальм Nissan Ariya дуже схожий на класичні автомобілі – треба уважно стежити за силою натискання на педаль. Однак після ввімкнення рекуперації гальма стануть більш штучними і «ватяними». 

NISSAN ARIYA – ПРАКТИЧНИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР ІЗ ПРИГОЛОМШЛИВИМ НАБОРОМ ОПЦІЙ, ДОСТУПНОЮ ЦІНОЮ І ЗНАЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ. ВИРОБНИК ГРАМОТНО МІКСУЄ СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ З ФІРМОВИМ ДИЗАЙНОМ І ДОПОВНЮЄ ЦЕ НОТКАМИ ЯПОНСЬКОГО МІНІМАЛІЗМУ. МИ ВИЯВИЛИ ЛИШЕ ДВА НЕДОЛІКИ: СЕРЕДНЮ МАНЕВРЕНІСТЬ І ЗАКРИТУ МУЛЬТИМЕДІЙНУ СИСТЕМУ, ЯКУ ДУЖЕ НЕЛЕГКО ПЕРЕПРОГРАТИ.