 
        В Україні можуть зрости ціни на імпортні автомобілі
КАБМІН ПІДГОТУВАВ НОВИЙ ЗАКОНОПРОЄКТ, ПОКЛИКАНИЙ ПІДВИЩИТИ ПОДАТКИ ТА ЗБІЛЬШИТИ НАДХОДЖЕННЯ ДО БЮДЖЕТУ НА СУМУ ПОНАД 140 МЛРД ГРН. ЗГІДНО З ОДНІЄЮ З НОРМ, ПІД ЧАС ПЕРШОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АВТО ТЕПЕР ДОВЕДЕТЬСЯ СПЛАЧУВАТИ ВІЙСЬКОВИЙ ЗБІР У РОЗМІРІ 15% ВІД ВАРТОСТІ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ. ЧОГО ЧЕКАТИ ВОДІЯМ І ЯК ЦЕ ТОРКНЕТЬСЯ УКРАЇНСЬКОГО АВТОРИНКУ?
 
                ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО ЗАКОНОПРОЄКТ
Новації в Податковому Законодавстві поки що не закріплені – згаданий законопроєкт направлено до Верховної Ради. Це лише один з етапів розгляду і фінальний варіант законопроєкту може відрізнятися від нинішнього (або його не ухвалять). Номер скандального документа: №11416. Він пропонує внесення 8 змін до Податкового кодексу України (ПКУ). Ми зосередимося на тому, що торкнеться водіїв. Головне:
- 
	При першій реєстрації легкового автомобіля в Україні доведеться платити військовий збір; 
- 
	Розмір збору дорівнює 15% від вартості транспорту; 
- 
	Платити доведеться як за нові, так і за вживані легковушки (тільки при першій реєстрації); 
- 
	Норма поширюється на організації, підприємства та фізичних осіб. Виняток: особи з інвалідністю; 
- 
	Платити збір під час реєстрації автобусів, комерційного та вантажного транспорту не доведеться. 
Цікаво, що законопроєкт не робить винятків для автомобілів для силових структур і ЗСУ, а також для електромобілів. Як вважають експерти, норму переглянуть і ці категорії транспорту можна буде ввозити з мінімальними податками. Усі інші категорії імпортованих автомобілів стануть дорожчими. Ставка військового збору становитиме 15% від вартості авто, зазначеної в довідках митних органів або в договорі купівлі-продажу.
Законопроєкт може стати Законом, що ухвалила Верховна Рада, вже наприкінці цього року. Перші читання відбудуться у 20-х числах серпня, друге читання - на початку вересня. Як показала практика, зростання цін на імпорт зачіпає і внутрішній ринок. І реакція не змусила себе чекати: дилери рапортують про ажіотажний попит на автомобілі. Українці активно скуповують транспорт зараз, щоб уникнути додаткового податку в 15%. Однак ажіотаж не буде довгим, попит знизиться, а потім прийде в норму.
 
                ЧОМУ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ ЦЕ ВИГІДНО
Законопроєкт №11416 може боляче вдарити по українському автомобільному ринку. Водії вже думають про розумні альтернативи та способи економії. І один такий є – це купівля електромобіля. Ключовий момент: у разі внесення змін до ПКУ електрокари теж зростуть у ціні на 15%, але пільги залишаться. А саме:
- 
	Немає податку на додану вартість. У бензинових, дизельних і гібридних авто це 20%; 
- 
	Не потрібно платити ввізне мито; 
- 
	Не потрібно робити відрахування до пенсійного фонду. У решти типів авто це 3-5% (залежить від вартості). Цифри актуальні для середини 2024 року; 
- 
	Спрощений розрахунок акцизного збору: 1 євро за 1 кВт ємності батареї. 
У середньому, при ввезенні та першій реєстрації електромобіля в Україні доводиться заплатити 70-80 євро. Це менше відсотка від вартості електромобіля. Після розмитнення легкового авто з ДВЗ його ціна зросте на 35%. Теж стосується гібридів усіх типів. Тепер додамо до цього зазначені в законі 15% військового збору. Електрокари так і залишаться більш доступним і дешевим в утриманні транспортом на тлі класичних авто.
 
            Як приклад візьмемо харизматичний паркетник Citroen C4 в комплектації Shine з дизельним двигуном 1.5 BlueHDi. Рік випуску: 2024 рік. Це комфортний і економічний кросовер для всієї родини. Слабким місцем авто є 130-сильний мотор. Гонитва інженерів за хорошими екологічними показниками згубно позначилася на динаміці автомобіля. Citreon C4 у дилерів коштує $28 960. Майбутня ціна з урахуванням військового збору становитиме $33 300.
Конкурентом француза стане електромобіль BYD Sea Lion 07 у базовій комплектації. Ціна авто при замовленні в Ncars складе $30 600. При сплаті військового збору ціна підскочить до $35 190. Все одно дорожче за Citroen C4. Зате електрокар має відчутно кращу динаміку завдяки 231-сильному електромотору та кращу керованість. Повна зарядка батареї від домашньої станції обійдеться в 310 грн. Заряду вистачить на 450 км їзди в умовах міста.
 
             
                ЙМОВІРНІШЕ, ЗАКОНОПРОЄКТ №11416 УХВАЛЯТЬ ПІСЛЯ КІЛЬКОХ ПОПРАВОК. ТОМУ ВАРТО ТРИМАТИ В ГОЛОВІ ДУМКУ ПРО ТЕ, ЩО В НАЙБЛИЖЧОМУ МАЙБУТНЬОМУ ЛЕГКОВУШКИ ПОДОРОЖЧАЮТЬ. ДУМАТИ ПРО КУПІВЛЮ АВТОМОБІЛЯ ВАРТО ВЖЕ ЗАРАЗ. ОДИН ИЗ БЮДЖЕТНИХ ТА ГАРНИХ ВАРІАНТІВ – ЦЕ ЕЛЕКТРОМОБІЛІ. ВОНИ ЗАЛИШАТЬСЯ НАЙДОСТУПНІШИМИ АВТО І В МАЙБУТНЬОМУ.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
З 10:00 - 18.00 по вихідним
З 10:00 - 18:00 по вихідним
 
                                
                             
                                
                             
                                
                             
                                
                             
                                
                             
                                
                             
                                
                            