05.01.2023 4914

Як обслуговувати електромобіль в Україні?

~ 16 хв.

"ЕЛЕКТРОМОБІЛІ НЕ ЛАМАЮТЬСЯ" "Я ВЖЕ Й ЗАБУВ, КОЛИ ЗАЇЖДЖАВ НА СТО" "МАКСИМУМ ДІАГНОСТИКА АКБ".
ЧУЛИ ТАКЕ ВІД ВЛАСНИКІВ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ? ЩО ПРИХОВУВАТИ?

Електрокар дійсно не такий частий гість на сто завдяки конструктивним відмінностям від автомобілів з ДВЗ. Можна назавжди забути про регулярну заміну свічок, мастила, фільтрів та приводних ременів. Але кожному механізму потрібна належна увага, щоб всі системи працювали безперебійно.

ЧИМ САМЕ ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ ВНУТРІШНЯ КОНСТРУКЦІЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ?

ДВИГУН

Двигун електрокара, як не дивно, електричний. В ньому відсутні колінвал, поршні, камери згоряння, клапани та багато іншого. Зате присутній статор, всередині якого завдяки електромагнітній силі обертається ротор. Приблизно 90% енергії від батареї перетворюється на механічну енергію, решта 10% - втрати у двигуні та трансмісії. Це означає, що ККД (коефіцієнт корисної дії) електродвигуна досягає 90%, тоді як ККД бензинового мотора - до 25%, а дизеля - до 40%.

 

Електродвигун не потрібно "розкручувати" до високих обертів як бензиновий мотор. Він може видавати максимальний обертальний момент у ширшому діапазоні оборотів. На практиці це помітно на світлофорах. Перші 5-6 секунд після старту, електромобіль значно випереджає інші. Також перевагами є невелика вага і компактні розміри електромоторів. Вони довговічніші та не виділяють продуктів згоряння під час роботи.

АКУМУЛЯТОР

Якщо мотор — це серце автомобіля, то акумулятор — душа. Саме він дає енергію рухатись далі.

Конструкція електромобіля передбачає розміщення акумуляторної батареї в підлозі під пасажирським салоном. Таким чином, центр тяжіння переноситься нижче, що додатково стабілізує електрокар під час поворотів.

 

Акумулятор електромобіля може заряджатися під час руху. Як відбувається рекуперація? Після натискання на педаль газу електродвигун обертає колеса й енергія батареї витрачається, а якщо педаль відпустити, на машині, що рухається, колеса будуть обертати вал двигуна, створюючи в обмотці напругу і генеруючи струм. Також зарядити авто можна, якщо тягнути його на буксирі або їхати накатом.

Важливим показником акумуляторної батареї автомобіля є її ємність, що прямо впливає на запас ходу. Звісно на відстань, що можна проїхати за один цикл зарядки, впливає ще навантаження автомобіля, швидкість та погодні умови.

 

Поруч вказані показники деяких електрокарів, що є в нас в наявності або доступні за передзамовленням.

КУЗОВ

Кузов електромобіля відрізняється наявністю відсіку для акумуляторної батареї, що зазвичай розташована в днищі. До того ж водію та пасажирам електрокара доступно більше простору завдяки тому, що трансмісія займає значно менший об'єм.

ШАСІ

Шасі складається з ходової частини, механізмів керування та трансмісії. Ходова частина електромобіля, що включає мости, підвіску та колеса, не має принципових відмінностей від ходової звичних нам авто.

Про гальмівну систему варто сказати, що завдяки гальмуванню двигуном під час рекуперації, гальмівні колодки та диски електромобіля зношуються значно менше.

Головна відмінність електричного шасі від шасі класичного авто криється в трансмісії, а саме: у відсутності коробки передач. Замість неї встановлюється дуже простий знижувальний редуктор.

ЕЛЕКТРОУСТАТКУВАННЯ

В електромобілі відсутній стартер і немає системи запалювання робочої суміші, але присутня акумуляторна батарея, інвертор, що погоджує струми, а також модуль, що живить батарею під час заряджання і рекуперації. Ще в електромобілі відсутня система охолодження двигуна, але часто є система контролю температури батареї (з підігрівом або охолодженням) і електрична пічка.

ЯК ЧАСТО ТРЕБА ОБСЛУГОВУВАТИ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ?

Графік обслуговування для переважної більшості електрокарів охоплює наступні процедури:

  • Перевірка рівня охолоджувальної рідини для АКБ. Проводиться після пробігу в 12 тис. км. Додатково слід провести діагностику стану підвіски, гальмівної системи, системи кермового управління і дверних замків.

  • Заміна щіток очищувача скла (після того, як пробіг досягне 24 тис. км.)

  • Заміна повітряного фільтра (коли одометр покаже 57 тис. км.)

  • Заміна газових стояків капота (після пробігу в 120 тис. км.)

  • Повна заміна гальмівної та охолоджувальної рідин (один раз в п'ять років).

Якщо помітні деякі збої в роботі електрокара, то варто звернутись на СТО. Але якщо нічого не постукує, не поскрипує, то можна обмежитися плановими роботами. Серед них:

  • Зовнішній огляд електрокара

  • Провірка гальмівної системи і її регулювання

  • Діагностика освітлювальних і сигнальних пристроїв

  • Зарядка АКБ (заміна батареї при необхідності)

  • Змазування окремих деталей і вузлів

  • Перевірка гальмівної рідини (заміна або долив при необхідності)

  • Перевірка стану масла (заміна або долив при необхідності)

  • Підтягування контактних з'єднань, які перебувають в двигуні

  • Регулювання величини розриву контактів

  • Очищення внутрішньої частини від бруду і пилу

  • Очищення від нагару

ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ В УКРАЇНІ

Машини з електричною тягою мають схоже устаткування на класичні авто. Зазначають, в сервісному плані вони навіть простіші, але є декілька особливостей. Технічне обслуговування електрокарів повинне проводитися в дилерських сервісних центрах. Адже на звичайних СТО навряд чи виявляться спеціальні інструменти та програмне забезпечення.

Головні вимоги до СТО для електромобіля:

  • Персонал техстанції має необхідний рівень підготовки, а також знання діагностики та спеціалізовані прилади для «спілкування» з електричним обладнанням, яке, зі зрозумілих причин, дещо відрізняється від устаткування для машин з ДВЗ;

  • Техстанція має можливість обслужити акумуляторну батарею;

  • Персонал ознайомлений з технікою безпеки при роботі з авто, де можливе ураження електрикою високого розряду.

 

В Україні існують незалежні мережі СТО, які мають все необхідне для обслуговування електрокарів.

Особливістю, яку варто враховувати в ремонті електромобіля, є наявність необхідних деталей. Запчастини постачаються лише з країни виробника дилерами. Замовити їх можна у нас, звернувшись до менеджера.

 

Доставка запчастин триває 30-60 днів. Ми робимо все, щоб прискорити цей процес, але реалії такі.

Сервісне обслуговування електромобілів мало чим відрізняється від роботи над класичним авто. Хіба що, тим що необхідність в ньому виникає рідше та й запчастини інші. Зараз в Україні достатньо фахових спеціалістів і їхня кількість постійно росте, відповідно до збільшення попиту. Єдине, потрібно буде зачекати на запчастини.

ЯКЩО ВИ ПРАГНЕТЕ ЙТИ В НОГУ З ЧАСОМ, СМІЛИВО ДИВИТИСЬ В МАЙБУТНЄ І КОРИСТУВАТИСЬ УСІМА БЛАГАМИ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ТО ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ САМЕ ДЛЯ ВАС. ПОПРИ ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ, ВОНИ ПІДКОРЮЮТЬ КОМФОРТОМ ТА ВИГІДНІСТЮ.