Audi Q4 e-tron - практичний кросовер у європейському стилі
AUDI Q4 E-TRON – НАЙМАСОВІШИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР НІМЕЦЬКОГО ВИРОБНИКА ТА ОДНА З ПОПУЛЯРНИХ МОДЕЛЕЙ МАРКИ НА НАШОМУ РИНКУ. УКРАЇНСЬКІ ВОДІЇ ЦІНУЮТЬ ЦЕЙ АВТОМОБІЛЬ ЗА ГАРНЕ ТЕХНІЧНЕ ОСНАЩЕННЯ, ПРАКТИЧНИЙ САЛОН ТА ПРИЄМНУ ЦІНУ. ЗА ЗБІРКУ МОДЕЛІ У КИТАЇ ВІДПОВІДАЄ ПІДПРИЄМСТВО SAIC-VOLKSWAGEN.
Європейська версія кросовера дебютувала ще у 2021 році, а її китайський побратим побачив світ трохи пізніше. Декілька модельних років для електромобіля – це серйозний термін. Ринок електромобілів дуже динамічний, а технології швидко застарівають. Дізнаємося, чим може здивувати Audi та чи зберігає кросовер Q4 e-tron актуальність у 2024 році.
ТЕХНІЧНА СКЛАДОВА ТА КОМПЛЕКТАЦІЇ
Габарити Audi Q4 e-tron: 4588 х 1865 х 1626 мм. За габаритами даний автомобіль знаходиться між моделями Q2L та Q5 з тої ж лінійки e-tron. Як і інші марки під керівництвом концерну VAG, Audi створив свій електромобіль на базі платформи MEB. Вона забезпечує гарну керованість та високий рівень комфорту при помірній динаміці – те що треба міському автомобілю. Технічні аспекти ми звели в одну таблицю:
Кросовер доступний у 5 комплектаціях. Ключові відмінності: кількість електромоторів та додаткові опції. Матеріали салону змінюються тільки у максимальній комплектації. Відмінностей між автомобіля різних модельних років небагато. З помітного: інша передня оптика та колісні диски, нові кольори екстер'єру та дрібні деталі у салоні. Обсяг багажного відділення складає 520 літрів. Якщо скласти задні сидіння, відділення можна поширити до 1490 літрів.
ЕКСТЕР’ЄР
Audi є дуже консервативною маркою. У цьому з нею може змагатися тільки BMW. А який дизайнерський елемент має бути присутнім у кросоверах Audi? Звісно ж решітка у вигляді щита, що обрамляє емблему марки. В електричному Q4 e-tron замість класичного “гриля” є імітація. Залежно від кольору авто у решітці будуть білі або чорні вставки – це має свіжий та не нудний вигляд. Доповнюють образ світлодіодні фари та бампер з імітаціями бокових повітрозбірників та центральної решітки.
Збоку кросовер виглядає просто та стильно. Лінії кузова плавні та аеродинамічні. Візуально акцентована верхня частина автомобіля. Стійки кузова мають молдинги в тон накладкам бамперів: сріблясті або чорни. Класичний дизайн ручок дверей – нічого не приховано, жодних сенсорних кнопок. Від інших представників сімейства модель Q4 e-tron відрізняється великими квартирками. Тут вони суто утилітарні – підвищують освітленість салону та дають заднім пасажиром додатковий огляд. Наприклад, у більш преміальному Audi e-tron огляд суттєво великими обмежено задніми стійками кузова.
Дизайн задньої частини кросовера строгий, але не без цікавих деталей. Приблизно з лінії задніх крил автомобіль трохи розширюються, що у поєднанні з тонкими стійками кузова створює образ “ширяючого” даху. Великий задній бампер із чорною або сріблястою накладкою має трохи сердитий вигляд. Настрій розбавляє верхній блок задньої оптики, що простягнувся через всю кришку багажника. Довершує картину напис “e-tron” над накладкою заднього бампера.
ІНТЕР’ЄР
Ми вже писали про консервативність Audi? Так от, всередині Q4 e-tron виглядає майже один в один як його бензинові попередники. По-справжньому переробили передній тунель і прибрали задній. Звична ручка перемикання передач відсутня, а її місце тепер займає блок кнопок та перемикачів. Можна у кілька дотиків запустити авто, перевести у режим їзди та вийти на дорогу. Несподівано, але не надто сучасний салон можна вважати перевагою кросовера. Фанати марки зможе потрапити у знайоме оточення та швидко освоїтися з органами керування.
Візуальними домінантами передньої частини салону є мультикермо та центральний сенсорний дисплей. Руль має незвичайну для Audi форму зі скошеним верхом і низом. Виробник заявляє, що така форма покращує оглядовість. Однак і кругле кермо не заважало б водієві, оскільки посадку можна налаштувати під себе. Попри велику кількість сенсорів, більшою частиною функцій автомобіля можна керувати за допомогою механічних кнопок.
Audi Q4 e-tron проєктували з думкою про задніх пасажирів. Оскільки це електромобіль, центральний тунель на задньому ряду відсутній. Завдяки цьому позаду можна з комфортом розмістити три особи. Пасажири у дверей навіть можуть витягнути ноги. Спинка у центрі заднього ряду можна опустити та отримати стіл з двома підсклянниками. Заднім пасажирам доступні зарядні порти для гаджетів, регулювання салонного світла та своєї зони кліматичної системи. Простору над головою вистачить будь-якому пасажиру. Одразу згадується задній ряд Ford Mustang Mach-e, що через специфічну форму кузова був не надто комфортним для високих пасажирів. Образ салону доповнює великий 2-секційний панорамний дах з можливістю відкриття.
ЕЛЕКТРОНІКА
Серце електронної системи автомобіля – центральний сенсорний дисплей діагоналлю 11,6 дюйма. Відгук швидкий, чорний та білий кольори виглядають натурально і не втомлюють очі. Система підтримує технології GPS і Bluetooth, а також можливості CarPlay. Приладова панель цифрова. На момент написання цього матеріалу жодна з версій Q4 e-tron китайської збірки не має проекції на лобове скло.
До переліку електронних систем входить базовий набір з ABS, ESP, EBA та інших. Починаючи з комплектації 40 Yayoe в кросовері з’являється адаптивний круїз-контроль, розпізнавання дорожніх знаків та інші електронні асистенти. Працюють помічники так само як в електромобілях серії ID. від Volkswagen – м’яко та ненав’язливо.
ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ
У трьох початкових комплектаціях Audi Q4 e-tron оснащується 150-кіловатним електромотором на задній осі. У двох інших схема доповнюється мотором на 80 кВт на передній осі, що в сумі дає 230 кВт. Чи це багато? Якщо порівнювати з конкурентами у 2024 році, то це гідний запас потужності для їзди місто та для коротких подорожей. Але й спортивним електромобілем Q4 e-tron назвати не можна. Позиціювання моделі: комфортний і просторий міський електрокросовер для всієї родини.
Споряджена маса Q4 e-tron складає 2160 кг – це досить важкий автомобіль. Однак після виходу на дорогу про цю якість кросовера нагадує лише інертність та легке розгойдування кузова під час навмисно різких поворотів та гальмувань. Підвіска: МакФерсон спереду та багаторичажка ззаду. Вона грамотно налаштована із заводу, хоча деяким водіям може не вистачити жорсткості. А ось заднім пасажирам штатні налаштування підвіски дуже сподобаються. Загалом, ходова Q4 e-tron балансує між м’якістю та жорсткістю та сприяє спокійній їзді. Кросовер не втрачає керованість на сипучих і вологих покриттях. Завдяки малому радіусу повороту електрокар вирізняється високою маневреністю.
Гордістю Q4 e-tron є система рекуперативного гальмування. Нагадуємо, що вона дає змогу заряджати батареї електромобіля просто під час гальмування. У випадку кросовера Audi рекуперативне гальмування працює м’яко та не провокує розгойдування кузова. Особливо добре воно працює в повнопривідних версіях кросовера. Також автомобіль оснащено однією з найдосконаліших систем контролю температури батареї на ринку. Усе це покращує автономність електромобіля. Реальний запас ходу складає 85-90% від вказаного у специфікації, що є відмінним результатом для акумуляторного автомобіля.
ПОРІВНЯННЯ З КОНКУРЕНТАМИ
Протягом вже кількох років кросовери є одним з найбільш популярних типів авто не тільки на первинному, а й на вторинному ринку. Конкуренція у сегменті кросоверів дуже жорстка. Стосовно цін, Audi Q4 e-tron умовно відносять до середнього цінового сегмента. Порівняємо його з іншими популярними представниками світу кросоверів. Брати будемо тільки базову комплектацію. Дізнатись про інші комплектації та ціни можна на сторінці моделі – тицьніть по назві авто, що впала вам в око.
Потужність: 150 кВт або 204 к.с.
Ємність батареї: 84,8 кВт
Запас ходу: 605 км
Максимальна швидкість: 160 км/год
Потужність: 194 кВт або 264 к.с.
Ємність батареї: 60 кВт
Запас ходу: 545 км
Максимальна швидкість: 217 км/год
Потужність: 150 кВт або 204 к.с.
Ємність батареї: 54,3 кВт
Запас ходу: 400 км
Максимальна швидкість: 160 км/год
Потужність: 170 кВт або 231 к.с.
Ємність батареї: 69 кВт
Запас ходу: 529 км
Максимальна швидкість: 160 км/год
Серед суто китайських кросоверів варто відзначити BYD Tang, X-Peng G9 та Voyah Free. Усі ці моделі мають схожі характеристики, але відрізняються за інтер’єром, наповненням салону та опціями комфорту. Електричний кросовер не губиться серед конкурентів. Водіям припав до душі салон у класичному стилі з великою кількістю механічних органів управління. Іншим плюсом кросовера є плавність та м’якість ходу. За керованістю та рівнем комфорту Q4 e-tron відповідає автомобілям класу люкс.
ВИСНОВОК
Audi Q4 e-tron – гарний представник сегмента електричних кросоверів. Автомобіль має гарне технічне оснащення, відмінне наповнення салону та впізнаваний дизайн. Це доповнюється гідним запасом ходу та демократичним цінником. У 2024 році модель не втратила актуальності та, найімовірніше, буде мати великий попит і в наступному модельному році. А якщо ви є фанатом марки Audi, кросовер Q4 e-tron вас точно не розчарує.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Львів
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі