24.08.2023 614

Електромобілі. Навіщо б/в? Беріть новий

~ 8 хв.

В Україні є традиція брати вживані автомобілі. У цій статті ми розповімо: звідки у неї ростуть ноги, чому у 2023 році це неактуально і що показують продажі електромобілів.

Чому брали б/в раніше

Коли електромобілі тільки з'явилися, ціни на них були захмарними. Все-таки формувалися вони
для американського чи європейського покупця — ніхто не думав про країни Східної Європи.

 

Тоді справді було вигідно брати вживані електрички:

  • За 5 років вони дешевшають більш ніж на 50%.

  • У них значно менше того, що може поламатися і що потрібно замінювати.

  • Хоч батарея і просідає з роками, це не так помітно.

 

Головним чинником усе ж таки була ціна.

Чому зараз не варто цього робити

Інновації

Раніше оновлення як у технічній частині, так і в галузі програмного забезпечення виходили рідко. Зараз кардинально навпаки.

 

Наприклад, для ПЗ сімейства ID від Volkswagen за першу половину 2023 року вийшло чотири значних оновлення. І якщо ваш старий ID

того року випуску, коли ще не було функції передавання оновлень повітрям... співчуваємо.

 

Пам'ятаєте часи, коли тільки з'явилися персональні телефони й щороку вони кардинально змінювалися? Ось приблизно те ж саме зараз

на ринку електромобілів.

 

Китайці

Дев'ять років поспіль КНР найбільший ринок електромобілів. Уряд Китаю зробив ставку на екологічний транспорт. Ні, не тому,

що сильно переживає за екологію. Просто ніша була не зайнята. Субсидії, пільги, привілеї та сприяння влади дозволили їхнім виробникам вирватися вперед. У 2022 році, за даними Forbes, у топ-5 опинилися три китайські компанії. Вони посіли перше, третє і п'яте місця.

 

А нам, власне, яка різниця? А ось така: крім того, що з'явилося безліч дешевих моделей, — BYD Seagull, Neta V та інші, —

китайці випускають потужні авто за нижчі ціни. Усі змушені знижувати вартість. Ще якихось пару років — і електромобілі стануть дешевшими
за авто на ДВЗ.

 

Ціни взагалі

Ну а якщо німці з японцями та американцями вам звичніші, то подивімось на ціни:

  • Новий Volkswagen ID.4 Crozz Pro з Німеччини коштує від 55 до 67 тисяч доларів. Джерело: mobile.de.
  • Старий із Польщі — $57000. Джерело: automoto.ua.
  • Вживаний в Україні можна знайти від $36000. Найчастіше зустрічається за $36500. Джерело: auto.ria
  • А новий Volkswagen ID.4 Crozz Pro з Китаю в Ncars коштує від $32000, якщо замовляти.

Ціни вказані на 20.07.2023.

 

Тому брати старий, щоб заощадити, просто не має сенсу.

Що каже статистика

Укравтопром повідомив, що за перше півріччя 2023 року в Україні зареєстрували 12,6 тисячі електромобілів. З них 2,8 тисячі нових і 9,8 — вживаних. Виходить, нових — 22% від загального числа. Минулого ж року їх було тільки 18%.

 

Якщо взяти дані AutoConsalting, на липень 2022 року нових електромобілів було 30%, тоді як у 2021 — 12%.

 

Тобто щороку відсоток нових електромобілів зростає.

Ми розібралися, через що в народі так популярна ідея брати вживані електромобілі. Розповіли, чому зараз це неефективно. І навели статистику.

У будь-якому разі прислухатися до нас чи ні — ваше право. Але якщо у вас з'являться запитання, раді будемо відповісти на них на консультації або в соцмережах.