29.05.2024 150

Крига скресла: законопроєкт про розмитнення в Дії схвалили в першому читанні

~ 13 хв.

УКРАЇНСЬКОМУ АВТОМОБІЛЬНОМУ БІЗНЕСУ ВАРТО ГОТУВАТИСЯ ДО РЕФОРМ. ВЕРХОВНА РАДА СХВАЛИЛА ПРОЄКТ ПРО СПРОЩЕННЯ ТОРГІВЛІ Б/В ТРАНСПОРТОМ, А ТАКОЖ ДАЛА ЗЕЛЕНЕ СВІТЛО СПРОЩЕНІЙ ПРОЦЕДУРІ РОЗМИТНЕННЯ В ДОДАТКУ ДІЯ. ЙДЕТЬСЯ ПРО ЗАКОНОПРОЄКТ №10380, ЗА ЯКИЙ ПРОГОЛОСУВАЛО 269 НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ. 

Остаточна цифровізація митних процедур потребує часу. Озвучений законопроєкт поки що не став законом, проте за нього активно борються Президент і Голова Верховної Ради. Аналітики та представники бізнесу впевнені, що питання можна вважати вирішеним – розмитненню в Дія бути.

ГОЛОВНЕ ПРО НОВИЙ ЗАКОНОПРОЄКТ

В Інституті досліджень авторинку впевнені, що законопроєкт отримає низку правок і відправиться на повторне читання. Це може зайняти кілька місяців. Однак процес запущено і послуга розмитнення автомобіля в Дія стане доступною цього року. 

"Головна ціль нової послуги – скоротити ланцюжок ухвалення рішень, прибравши з нього митників, а також автоматизувати розрахунок митної вартості транспортних засобів", — повідомлює Михайло Федоров, Міністр цифрової трансформації України

А в чому полягають інновації? Посудіть самі: замість стоси документів достатньо мати на руках реєстраційний документ на автомобіль та папір, що доводить право власності. Підійде договір купівлі-продажу. Оцінити транспорт тепер можна за допомогою єдиної Бази митної вартості легкових авто. Створення та обслуговування бази бере на себе Мінцифри. Людський фактор на митниці буде виключено. Залишаться у минулому багато схем зменшення митної вартості авто: підробка інвойсів, фіксація відсутніх дефектів, підробка модифікацій, зміна показників одометра. До речі, багато нових електромобілів завозять в Україну під виглядом вживаного транспорту. І це попри пільги  

Законопроєкт направлять на доопрацювання . По-перше, не зрозуміло, яку ціну автомобіля братимуть за основу для подальших розрахунків – ринкову чи митну, з урахуванням акцизів. По-друге, законодавці не вирішили, як бути з нетиповими комплектаціями. Приміром, всіма улюблений Zeekr 001 формально не має комплектації YOU Z-Sport. Але має комплектацію YOU та спортпакет Z-Sport, які нібито створені один для одного. З розмитненням такого транспорту в смартфоні виникнуть складнощі.  

ШВИДКО, ЗРУЧНО ТА ПРОЗОРО

Принцип оподаткування транспорту з класичним мотором залишається без змін. Покупцеві необхідно сплатити мито, акциз, ПДВ та інші збори. У разі купівлі електромобіля достатньо сплатити єдиний збір: 1 євро за 1 кВт ємності батареї. Гібриди поки що вважаються автомобілями з ДВЗ, тому з їхнім оформленням можна влетіти у копієчку. 

Митницю цікавить інформація про декларанта, фінансові та банківські дані, код товару, інвойсна вартість автомобіля (цей пункт можуть змінити), тип і об'єм двигуна (якщо є ДВЗ). Також беруть до уваги країну походження товару, марку та інформацію з комерційного опису. Сертифікат відповідності потрібен тільки перед першою реєстрацією. Митниця не вимагатиме від водія іншу інформацію. Так це має працювати на словах. Як буде на практиці ми дізнаємося зовсім скоро. 

Тепер про приємне. Якщо законопроєкт №10380 набуде чинності, оформлення імпортного автомобіля на кордоні триватиме не більш ніж годину. Але тільки якщо водій заздалегідь вніс необхідні дані в Дію. Зокрема, VIN-код, інвойсну вартість і додаткові відомості про авто. Якщо інформації про транспортний засіб немає в базі Мінцифри, його оформлять звичним способом. Нововведення діятимуть до моменту, поки Україна не отримає членство в ЄС. 

ДОВГООЧІКУВАНА ДЕРЖАВА В СМАРТФОНІ СТАЄ ДЕДАЛІ БЛИЖЧОЮ. НАД РЕАЛІЗАЦІЄЮ ІДЕЇ ДИСТАНЦІЙНОГО РОЗМИТНЕННЯ ПРАЦЮЮТЬ ВЖЕ НЕ ПЕРШИЙ РІК Й, СХОЖЕ, У 2024 РОЦІ ЇЇ ВТІЛЯТЬ У ЖИТТЯ. ДОДАТОК ДІЯ СПРОСТИТЬ ЖИТТЯ АВТОЛЮБИТЕЛІВ І ДОПОМОЖЕ ДЕРЖАВІ У БОРОТЬБІ З КОРУПЦІЄЮ.