28.06.2024 476

Lynk & Co 05 – доступний гібрид для кожного

~ 36 хв.

LYNK & CO 05 – КОМПАКТНИЙ ГІБРИД МАРКИ, ІСТОРІЯ ЯКОЇ ПОЧАЛАСЬ У 2016 РОЦІ У ШВЕДСЬКОМУ МІСТІ ГЕТЕБОРГ. ВИРОБНИК ЗАЛИШИВСЯ НЕПОМІЧЕНИМ БІЛЬШІСТЮ УКРАЇНСЬКИХ ВОДІЇВ, НА ВІДМІНУ ВІД МАРКИ-ПОБРАТИМА ZEEKR. СЬОГОДНІ МИ ЦЕ ВИПРАВИМО. ПІД НАШИМ ПРИЦІЛОМ НАЙДОСТУПНІШИЙ ГІБРИДНИЙ КРОСОВЕР LYNK & CO, ЩО ОРІЄНТОВАНИЙ НА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СПОЖИВАЧА. 

ЕКСТЕР'ЄР

Габарити кросовера: 4592 x 1879 x 1628 мм. Lynk & Co 05 використовує спільну платформу CMA з Volvo XC40 та Polestar 2. Модель трохи більша за свого бензинового побратима та має схожі технічні обмеження. Наприклад, платформа потребує серйозних модифікацій для того щоб реалізувати повний привід. Спочатку обидві моделі проєктували тільки під передній привід. А ось загальних дизайнерських рішень за фактом немає. Силуети гібрида натякають на агресивний характер моделі, тим часом як XC40 – це про спокійний скандинавський дизайн.

Спереду кросовер має дуже знайомий вигляд. Шведські дизайнери явно надихалися класикою німецького Porsche. Особливо гарний вигляд має рельєфний капот та витончена оптика. Цікавих дизайнерських рішень теж вистачає: тонка решітка радіатора нижче за лінію капота, помітні "зябра" на бампері та різноколірні кузовні накладки. Сіра пластикова накладка на бампері надає дизайну родзинки.

Якщо на утилітарний характер Volvo XC40 вказує навіть форма кузова, то дітище Lynk & Co виділяється своїм стрімким, м'язистим силуетом. Особливо цікаво виглядають рельєфні двері. Сильний скіс задніх стійок ріднить модель з електричним BYD Song L. Зона колісних арок підкреслена пластиковими накладками. Приємний бонус: класичні дверні ручки. Тільки починаючи з моделі 07 гібриди марки оснащуються висувними ручками. 

У дизайні колісних дисків теж відчувається рука шведських дизайнерів. Гібридна версія моделі 05 має двоколірні легкосплавні диски. Малюнок дуже нагадує пелюстки. Приємний, повітряний дизайн без зайвих елементів. Виробник називає його Silver Blade. За замовчуванням автомобіль оснащений гумою 235/50 R19, як і більшість компактних паркетників з Китаю. 

Кросовер має рамкові бічні дзеркала з класичними дзеркальними елементами. Тобто це просто дзеркала, ще й досить невеликі. У корпуси вбудовані повторювачі повороту та камери бічного огляду. Останні відповідають за багато інтелектуальних функцій автомобіля, спрощують маневрування в потоці, паркування тощо. 

Зарядний порт гібридного Lynk & Co 05 розташований на лівому борту трохи вище колісної арки. Нетипове рішення, хоч воно і не зрівняється за оригінальністю з портом прямо під емблемою електричних моделей Honda. Лючок паливного бака розташований на правому борті над колісною аркою. 

Трохи кирпата корма додає зовнішності кросовера енергії та динаміки. В очі одразу кидаються задні ліхтарі, що мають вигляд єдиного блоку з добре помітними світлодіодами. Рельєфний бампер багатий на деталі. З боків можна бачити стоп-сигнали та вихлопні труби. Майданчик під номерні знаки знаходиться у своєрідній виїмці. Це надає задньому бамперу додаткового об'єму. Довершує образ захист днища, що ніби напливає на бампер. 

Якщо спереду дітище Lynk & Co нагадує Porsche, то ззаду це Peugeot 3008 останніх модельних років. Корма багата на деталі, має оптику, що запам'ятовується, та милу антену-плавник на даху. Праворуч від номера моделі можна бачити напис EM-P. Він вказує на те, що перед нами плагін-гібридна версія моделі.  

Порівняймо із Zeekr X. Корма електричного кросовера не настільки багата на деталі. Комусь вона нагадує сердите обличчя. Цей образ посилюється витягнутою оптикою та цікавим рельєфом кришки багажника. Вихлопні труби, зрозуміло, відсутні. Зате є козирок над заднім склом з двома стоп-сигналами. 

ІНТЕР'ЄР

Салон Lynk & Co 05 – це приклад здорового шведського мінімалізму. Число механічних кнопок і "крутилок" звели до мінімуму. Останні тут є і вони цікаві – далі ми їх вам покажемо. Керувати функціями автомобіля можна за допомогою сенсорного дисплея або кнопок на мультирулі. Також водій має свій блок кнопок на підлокітнику дверей. Салон оформлений приємним на дотик шкірозамінником і пластиком. Кумедний факт: прагнучи зробити внутрішній простір паркетника більш м'яким і доброзичливим, виробник звів кількість гострих кутів до мінімуму. Навіть кнопки мають заокруглені кути. Квадратних кнопок у салоні аж дві й обидві розташовані зліва від рульової колонки. 

Торпедо, центральна консоль і тунель оздоблені гарним шкірзамом з кольоровим рядком. Деякі дизайнерські елементи прямо відсилають до дітищ концерну VAG. Салон просторий і практичний. Місць для зберігання речей багато, але не вистачає "підвісного" центрального тунелю, під яким так зручно зберігати взуття. Такий можна бачити у BYD Sea Lion 07 та багатьох інших авто з Китаю. Цікава фішка салону: наявність майданчика під ліву ногу водія. Ми не жартуємо. Настільки проста річ шалено підвищує комфорт під час тривалих поїздок – у майданчик можна впертися ногою та розслабитися. 

Сідаючи в Lynk & Co 05, водій готовий зануритися у світ комфорту та спокою. Де там! Сидіння в кросовері чудові, але є нюанс. Вони доволі жорсткі та мають потужну бічну підтримку. Настільки, що багато водіїв почуватимуться в них як у перегоновому кокпіті. Сидіння вже ніби говорять: перед вами не простий паркетник, а автомобіль зі спортивним характером. 

А ось селектор і згадані вище "крутилки". Той випадок коли можна сміливо сказати, що автомобіль зроблений для людей. Механічних регуляторів три. Ті що розташовані під планшетом відповідають за клімат у салоні. Третій на центральному тунелі відповідає за музику. Усі "крутилки" мають багатобарвне підсвічування. Ручка селектора досить велика. Через форму та розміри багато водіїв прозвали її огірком. Щоб почати їхати, досить потягнути "огірок" до упору двічі – увімкнеться Drive. Відштовхнути двічі – увімкнеться задній хід. Відвести в бік одним рухом – увімкнеться нейтраль. Для режиму паркування є окрема кнопка.

Дверні карти зроблені просто та зі смаком. Зверху є вставки з якісної штучної шкіри. Ручка відчинення дверей така сама як у класичних авто, що припаде до душі багатьом водіям. Є невелика кишеня для зберігання дрібних речей або пляшки води. Цікавий момент: кишеня зроблена так, щоб на неї було зручно класти ліву руку. 

У салоні є 12,8-дюймовий сенсорний дисплей, повернутий до водія під невеликим кутом. Швидкодія системи залишає бажати кращого, хоча бюджетному автомобілю це пробачити можна. Передача кольору непогана, але не рівень OLED-екранів. Зате керувати функціями авто і мультимедією дуже просто. Інтерфейс системи інтуїтивно зрозумілий і має англійську мову "з коробки". Дуже нагадує системи Audi та Volkswagen, які створювалися з оглядкою на європейського споживача. 

Салон Lynk & Co 05 зміг здивувати. Тут є панорамний люк. Ні, не панорама у вигляді скляного блоку, а повноцінний люк. Він зсувається натисканням кнопки та дає змогу визирнути з салону. Люк також має висувну сонцезахисну шторку. Стеля оздоблена якісною тканиною, має кілька світильників і ручки страху з мікроліфтом. 

Перейдемо на задній ряд. Спостерігаємо тримісний диван зі зручним нахилом спинки і висувним підлокітником. У нього вбудовано два підсклянника. Вони ж вказують на основну призначення цього підлокітника. Він занадто короткий, щоб було зручно впертися рукою. Розваг спеціально для задніх пасажирів немає. Хоча можна послухати музику та помилуватися небом через панораму в даху. 

Паркетник оснащений 2-зонною кліматичною системою. Повного контролю над кліматом у задніх пасажирів немає. Повітровід розміщений на торці центрального тунелю. Чудові новини: дефлектори механічні. Lynk & Co вирішив не експериментувати з дефлекторами із сенсорним керуванням. Нижче повітропроводу знаходяться два виводи USB. 

Об’єм багажного відділення становить 330 літрів. Цього вистачає для перевезення негабаритного багажу і покупок з магазину. Але варто скласти другий ряд, як багажне відділення розширюється до 1070 літрів. Максимальне завантаження становить 375 кг. У багажному відділенні є петлі для сіток і розетка на 12 Вольтів. Є приховане відділення з докаткою та набором інструментів і додатковий ящик для речей по лівому борту. Гачків для пакетів з продуктами немає

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛІ

Lynk & Co 05 за фактом є сильно модифікованим Volvo XC40 з новим кузовом і технічною "начинкою". Є повністю бензинові версії моделі, а є гібрид, що підключається. Ми продовжимо говорити про гібрид. Кросовер оснащується бензиновим трициліндровим двигуном DHE15-ESZ. Саме такий стояв на Geely Monjaro першого покоління до оновлення 2024 року. Авто приводить у рух один електромотор, а ДВЗ працює в режимі генератора. Агрегат може живити електромотор безпосередньо при сильних навантаженнях або заряджати батарею. За ємністю батарей гібриди відстають від "чистих" електрокарів приблизно в 3-4 рази. Проте загальний запас ходу у них помітно вищий. 

Обіцяна виробником витрата на 100 км шляху становить 5,02 літра. І це той випадок, коли паспортні значення майже збігаються з реальними. При їзді в спокійному режимі тільки з відчиненими вікнами витрата в місті складе близько 5,3-6,0 літрів на 100 км пробігу. Якщо ввімкнути всі опції комфорту та їздити собі на втіху, можна спалити до 8,5 літрів пального. Це рівень економічних малолітражок із "задушеними" моторами.  

Ходова: McPherson на передній осі та багатоважіль позаду. Адаптивності немає і моделі її справді не вистачає. Підвіска доволі жорстка і зібрана, через що автомобіль часто реагує на нерівності дороги. Кузов клює тільки під час різкого розгону чи гальмування. А от запитань до зчеплення немає – усі колеса мають надійний контакт із дорогою. У снігу Lynk & Co 05 почувається не так упевнено, а до бездоріжжя він взагалі не пристосований. Це міський автомобіль, тож дивуватися нема чому. 

Гібридний кросовер порадував гострим і чуйним рульовим механізмом. У будь-якому режимі їзди, крім Eco, за кермо варто триматися міцно – автомобіль реагує на найменші його відхилення. Це припаде до душі любителям активної їзди. У режимі Dynamic розгінна динаміка моделі чимось нагадує електричний Zeekr X. У цьому режимі модель 05 дуже намагається бути схожою на потужний спортивний автомобіль. Легкі ривки під час набору швидкості йдуть у комплекті. Чудові новини: двигун DHE15-ESZ не схильний до перегріву. Це відрізняє його від агрегатів, встановлених у гібридах Li Auto. Дати вихід жадобі швидкості не тільки можна, а навіть потрібно – модель до цього спонукає.

LYNK & CO 05 – ЦЕ ВЖЕ ЗНАЙОМИЙ БАГАТЬОМ УКРАЇНЦЯМ ZEEKR, АЛЕ З НЕЗВИЧНО ОФОРМЛЕНИМ САЛОНОМ ТА БЕНЗИНОВИМ СЕРЦЕМ ПІД КАПОТОМ. ЯКЩО ЕЛЕКТРОКАРИ ЗГАДАНОЇ МАРКИ ВАС НЕ ВРАЗИЛИ, ТО СПЕЦІАЛЬНО ДЛЯ ВАС КОНЦЕРН GEELY ВИДІЛИВ ЦІЛУ МАРКУ ГІБРИДНИХ АВТОМОБІЛІВ. LYNK & CO ЦЕ ПРО ВПІЗНАВАНИЙ ДИЗАЙН, ТЕХНОЛОГІЇ ТА БЕЗПЕКУ ШВЕДСЬКОГО VOLVO, А ТАКОЖ КИТАЙСЬКИЙ ПІДХІД ДО КОМФОРТУ.