01.09.2024 298

Zeekr 001 - електромобіль, який дарує емоції

~ 15 хв.

ЯКА МОДЕЛЬ ЕЛЕКТРОКАРА ГРИМИТЬ ПО ВСЬОМУ СВІТУ ТА З РОКАМИ ТІЛЬКИ НАБИРАЄ ПОПУЛЯРНОСТІ? ЗВИЧАЙНО Ж ЦЕ СПОРТИВНИЙ ЛІФТБЕК 001 ВІД МАРКИ ZEEKR. ЦЯ МОДЕЛЬ ОБ'ЄДНУЄ В СОБІ ВИТОНЧЕНИЙ І ВПІЗНАВАНИЙ ДИЗАЙН, ПОТУЖНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ПРИГОЛОМШЛИВУ ДИНАМІКУ І ВИСОКИЙ РІВЕНЬ КОМФОРТУ. ЩО ЩЕ ПОТРІБНО ХОРОШОМУ АВТО? У ZEEKR ВВАЖАЮТЬ, ЩО ЩЕ Є КУДИ РОСТИ І В 2024 РОЦІ МОДЕЛЬ ОТРИМАЛА РЕСТАЙЛІНГ. НА НАШ ОГЛЯД ЗАГЛЯНУВ САМЕ ВІН. ОТЖЕ, ЗУСТРІЧАЙТЕ: ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ, ЩО ОДНАКОВО ПІДХОДИТЬ ЯК ДЛЯ МІСТА, ТАК І ДЛЯ ТРЕКУ - ZEEKR 001.

ЕКСТЕР’ЄР

Для початку відповімо на запитання: а що це за звір такий? За габаритами та масою це ніби спортивний універсал родом з 00-х років. Пам'ятаєте Audi RS6 Avant і «заряджені» Subaru Forester (SH)? Так от, китайський електрокар пропонує те саме, що його попередники, але із нюансами: ще більший, ще швидший, ще потужніший і динамічніший. Не вірите? Тоді ось рекорд Zeekr 001 у комплектації FR: заїзд міжнародною трасою в місті Чжецзян (довжина 3,2 км, перепади висот до 22 м) зайняв лише 1:37:041. Побити цей рекорд зміг тільки двомісний суперкар Nio EP9, випущений серією з 16 автівок. 

Подивимося на Zeekr 001 уважніше. Передня частина кузова виділяється довгим і рельєфним капотом, спортивним бампером і подвійною оптикою. Верхні фари насправді є денними ходовими вогнями. Головне світло вміло заховане між капотом і бампером і з відстані може здатися, що в електрокара там стоїть декоративна накладка. У 2024 році модель пройшла перший помітний рестайлінг. Тепер усі комплектації мають такий самий бампер, як спецверсія FR. У ньому більше чорних вставок, які надають дизайну спортивних ноток. А ще з'явився кумедний «плавник» на даху - в ньому захований датчик LiDar. 

Дивимося на електрокар з боку і доходимо висновку, що це... китайський Porsche Panamera Sport Turismo. Посудіть самі: велетенські колеса, цікавий рельєф дверей, похилий дах, що плавно переходить у кришку багажника, а також прикметний козирок-спойлер. Однак Zeekr пішов далі. По-перше, модель 001 має висувні дверні ручки. По-друге, на корпусі є кілька камер. Бічні камери розташовані на стику передніх крил і дверей. По-третє, задні ліхтарі електрокара дуже великі – вони нібито наповзають на задні крила, намагаючись привернути увагу глядача. 

А от ззаду китайський Zeekr 001 не так вже й схожий на свого німецького побратима. Згадана вище задня оптика являє собою єдиний блок із пластику і скла, всередині якого можна бачити світлодіодні елементи. Ім'я марки вказано в середині блоку. Нижня частина ляди майже плоска, тим часом як у Panamera можна спостерігати буяння фарб і геометричних форм. Після рестайлінгу електромобіль отримав новий задній бампер. Тепер він має вставку з чорного пластику і великі стоп-сигнали у вигляді перевернутих трикутників. 

Ще одна цікава особливість дизайну Zeekr 001 – це так званий "ширяючий" дах. Стійки даху навмисно зробили тонкими, а козирку на даху надали об'ємну форму. Якщо дивитися на корму під прямим кутом, то здається, ніби дах ширяє в повітрі. Велика площа заднього скла і яскраві задні ліхтарі тільки підсилюють цей ефект. Однак варто подивитися трохи збоку, як магія розвіюється, оскільки увага глядача зміщується до задніх стійок даху. До речі, такий самий дизайнерський трюк можна спостерігати майже на всіх моделях BYD та деяких інших китайських марок.

ІНТЕР’ЄР

Перейдемо у салон технічного шедевра марки Zeekr. Нагадуємо, що на нашому огляді рестайлінгова версія електрокара. Почнемо з переднього ряду. Візуальні домінанти салону – масивний центральний тунель і екран діагоналлю 15 дюймів. Торпедо і дверні карти оформлені просто і зі смаком. Складних геометричних форм, вставок із глянцевого пластику чи металу тут немає – лише здоровий мінімалізм. Весь передній ряд має електропривод, функції обігріву та масажу. Сидіння оббиті шкірою наппа. Посадка зручна, є надійна бічна підтримка та м'який підголівник. Місць для зберігання речей вистачає з головою: є кілька шухляд і ніша під центральним тунелем. 

У більшості автомобілів другий ряд сидінь компонують за залишковим принципом, проте Zeekr 001 є винятком. Другий ряд тут здається звичайнісіньким – диван зі спинкою середнього місця, що відкидається і перетворюється на невеликий підлокітник. Найцікавіше приховано в опціях комфорту. Перший момент: другий ряд має електропривод. Другий: є функція підігріву. Усе це входить у базову комплектацію. Третій момент: можна регулювати параметри роботи своєї кліматичної зони через сенсорний дисплей на торці центрального тунелю. Четвертий: є вражаючий панорамний дах. Один із найбільших серед китайських електрокарів.

Одна з причин любити Zeekr 001 – це музика. А точніше акустична система від легендарної фірми Yamaha, що після рестайлінгу входить до базового набору опцій. У салоні аж 23 динаміки, що вкупі з відмінною звукоізоляцією робить цей електрокар ідеальним вибором для меломанів. Регулювати гучність можна за допомогою енкодера праворуч від ручки селектора або через центральний дисплей. Він вражає: відмінне передавання кольорів, швидкодія та повна відсутність «лагів». Інтерфейс інтуїтивно зрозумілий, хоча українського перекладу тут явно не вистачає. 

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ

Zeekr 001 балансує між спортом і комфортом. Він має просторий і приємний салон, проте базові налаштування ходової не налаштовують на розмірену їзду і радше натякають на спортивний характер моделі. Починаючи з комплектації ME Dual Motor електрокар оснащується пневматичною підвіскою. З нею ходова помітно м'якша, але при переході в спортивний режим їзди «пневма» стає доволі жорсткою. У цього є і позитивний бік: електрокар має відмінне зчеплення і водій завжди відчуває зв'язок з дорогою. 

З виходом рестайлінгу 2024 року обрати свою комплектацію стало простіше. Виробник уніфікував батареї та електромотори, завдяки чому порівнювати Zeekr 001 у різних комплектаціях з іншими авто стало простіше. Виділимо основні характеристики:

  • Потужність: 310/422, 580/789 і 930/1265 кВт/к.с.;

  • Ємність батареї: 95 і 100 кВт;

  • Запас ходу: 550-750 км. 

На запас ходу впливають такі параметри: кількість і потужність електромоторів, температура повітря, характер їзди, стан дорожнього покриття. У характеристиках вказані запаси ходу за циклом CLTC, який не враховує деяких особливостей їзди. Наприклад, базові задньопривідні комплектації Zeekr 001 є рекордсменами за запасом ходу: 722 і 750 км. У реальних умовах пробіг на одному заряді буде меншим на 10-15%. Цього може вистачити на тиждень активної їзди містом без підзарядок. 

Ще у 2023 році дорестайлінговий Zeekr 001 вирішили порівняти з Mercedes-Benz EQE у низці тестів. Китайський електромобіль пройшов лосиний тест на швидкості 76,1 км/год. Німецький EQE показав найкращий результат: 79 км/год. Гальмівний шлях Zeekr 001 у тих тестах становив 36 метрів, що на 4 метри більше, ніж у Mercedes. У рестайлінговій версії гальма стали трохи ефективнішими, але їм все одно складно впоратися з майже 2,5-тонним електрокаром. Однак ці тести переконливо доводять, що 001 є радше машиною-спринтером, ніж маневреним електрокаром. Уточнимо: йдеться про їзду на високих швидкостях. У місті проблем із керованістю немає. 

Динаміка розгону не може не радувати. Навіть базова комплектація з її 422-сильним електромотором розганяється з місця до 100 км/год за 6,3 с. У версій з повним приводом це 3,3-3,5 с. Виділяється комплектація FR, яка бере «сотню» за 2,02 с. Виставляючи різні режими їзди, водій також змінює чутливість рульового механізму. Сам по собі він чуйний і має приємну віддачу. Основною перешкодою для активної їзди містом є великі габарити Zeekr 001. Керувати 5-метровим електрокаром у щільному потоці буває непросто. Зате на світлофорах він завжди стартує першим.  

Після рестайлінгу електромобіль повністю перейшов на платформу з робочою напругою 800 Вольт. До цього була «імітація» роботи подібної платформи, за якої напруга доходила до 800 Вольт лише при пікових навантаженнях. Завдяки цій модифікації силова електроніка працює стабільніше, не боїться перевантажень і швидше заряджає батарею. До речі, час швидкої зарядки з 20 до 80% ємності становить 12-15 хвилин. Порта повільної зарядки на передньому лівому крилі в рестайлінговому Zeekr 001 немає. Єдиний порт підтримує як швидку зарядку, так і повільну, але лише за наявності відповідного адаптера. 

ZEEKR 001 – СПРАВЖНЄ ІНЖЕНЕРНЕ ДИВО, ДОСТУПНЕ КОЖНОМУ. МОДЕЛЬ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ ВСЕ, ЩО ПОТРІБНО СУЧАСНОМУ ВОДІЄВІ: ВИСОКИЙ РІВЕНЬ КОМФОРТУ І БЕЗПЕКИ, ВІДМІННІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ХОРОШУ КЕРОВАНІСТЬ І ДИЗАЙН, ЩО ЗАПАМ'ЯТОВУЄТЬСЯ. ІНОДІ МОЖЛИВОСТІ ЦІЄЇ МОДЕЛІ ЗДАЮТЬСЯ НАДМІРНИМИ. АЛЕ ЯКЩО ВИ ШУКАЛИ КВИТОК У СВІТ АВТОМОБІЛЬНОЇ РОЗКОШІ, ДИНАМІКИ ТА ІННОВАЦІЙ, ТО ZEEKR 001 – ЦЕ ВАШ ВАРІАНТ.