25.07.2024 233

Zeekr X – коли китайський автопром вміє дивувати

~ 26 хв.

ZEEKR X – КОМПАКТНИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР ВІД ЛЕГЕНДАРНОЇ МАРКИ ХОЛДИНГУ GEELY. ЦІКАВИЙ З УСІХ БОКІВ: СПОРТИВНИЙ ДИЗАЙН, ВЕЛИКА КІЛЬКІСТЬ ОПЦІЙ КОМФОРТУ, ПОТУЖНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ І ПРИЄМНІ ЦІНИ. МОДЕЛЬ БУЛА ТЕПЛО ПРИЙНЯТА В КРАЇНАХ АЗІЇ, А У 2024 РОЦІ ЇЇ ПОЧАЛИ ВИВОДИТИ НА РИНКИ ДЕЯКИХ КРАЇН ЄВРОПИ. NCARS ПІДГОТУВАВ ДЛЯ ВАС ОГЛЯД ZEEKR X З АНАЛІЗОМ СИЛЬНИХ СТОРІН ЦЬОГО ПАРКЕТНИКА. 

ЕКСТЕР'ЄР

Габарити електрокара: 4450 х 1836 х 1572 мм. Колісна база становить 2750 мм. Моделей зі схожими габаритами вистачає. Ось кілька популярних: Kia Sportage, Renault Capture, Toyota RAV4. Серед електричних конкурентів можна виділити BYD Yuan Plus, Volvo EX30 і Mercedes-Benz EQA. За фактом Zeekr X ближче до хетчбеків, ніж до кросоверів. Як за габаритами, так за кліренсом, так і за поведінкою на дорозі. Багато в чому це результат застосування укороченої платформи Geely SEA, яку також використовує вже згаданий EX30 від Volvo. 

За дизайн моделі варто подякувати Штефану Зілаффу, який вже працював з Bentley. Чого тільки варті H-подібні... фари? Насправді це денні ходові вогні, а ось головна оптика розташована на місці «бумерангів» переднього бампера. Він же є першою візуальною домінантою екстер'єру - об'ємний, спортивний, що надає автомобілю таку потрібну родзинку. Друга: похилий капот із цікавим рельєфом. Доповнюють цей образ чорні кузовні накладки. Лінія лобового скла розташована доволі високо, що може негативно позначитися на оглядовості. Цьому моменту ми приділимо увагу далі.

Незвичайний навіть з боку: цікавий рельєф передніх дверцят і кузовних накладок, незвична форма стекол і кватирок. До речі, задні скла мають гарне тонування вже з заводу. У темний час доби здається, що в автомобіля є тільки переднє скло – весь інший простір ніби заповнений чорною порожнечею. Просте, але витончене дизайнерське рішення, що виділяє Zeekr X на тлі інших кросоверів. Ще одна примітна річ: об'ємні накладки колісних арок. Вони звертають увагу глядачів на цікавих колісних дисках із шинами R19. При роботі над виглядом дисків явно надихалися Zeekr 001 з його значними колесами з геометричним візерунком. Кросовер має версії з прихованими дверними ручками та взагалі без них. Потрапити в салон такого електрокара можна натисканням кнопок-гудзиків на стійках дверей. А де порт зарядки? Тут цікаво: він розташований на лівому борту під зсувним люком вище задньої колісної арки. 

Наскільки дизайн передньої частини кросовера складний, агресивний і багатий на деталі, настільки ж корма Zeekr X спокійна й заспокійлива. Заднє скло, прикрите козирком даху, не просто здається маленьким - воно справді мініатюрне і не гарантує гарного огляду з салону. Ситуацію виправляє камера і парктроніки. Відокремлює лінію скла від дверей багажника велика світлодіодна смуга з вбудованими ліхтарями і покажчиками повороту. Стоп-сигнали розмістили на на козирку даху і з боків заднього бампера. Цікавий рельєф у поєднанні з великою кількістю чорних елементів надає бамперу об'єму і потужності. 

ІНТЕР'ЄР

Салон Zeekr X радує мінімалістичним дизайном, відмінною якістю матеріалів і увагою до деталей. Внутрішній простір оформлено майже так само, як в американському Model Y – максимум вільного місця, мінімум кнопок, перемикачів тощо. Щодо механічних кнопок: вони є тільки на підлокітниках дверей та на мультикермі. Матеріали оздоблення салону: пластик, екошкіра, фліс та алюміній. 

За дизайном і великою кількістю опцій комфорту салон кросовера Zeekr на голову вище більшості конкурентів. Тактильно приємні матеріали оздоблення доповнюються вражаючим ембієнтним підсвічуванням салону та великою кількістю місць для зберігання речей. Щодо підсвічування! За світловий малюнок салону відповідають елементи у дверних картах, динаміках, а також блок світлодіодів, що простягнувся через усе торпедо. Центрального тунелю в класичному розумінні тут немає. Замість нього зсувний ящик для зберігання речей з підлокітником нагорі. Конструкція не з'єднана з торпедо, як це можна бачити в більшості автомобілів. Водій електрокара може вільно пересісти на пасажирське сидіння, не боячись нічого забруднити. Схоже, творці кросовера цілили в бізнес-сегмент і перейняли одну фішку: переднє пасажирське сидіння є головним у салоні. І найкомфортнішим. Подивіться самі: електропривод, вентиляція, підігрів, масаж і висувна підставка для ніг. Але тільки в 4-місних комплектаціях.

Пориньте в атмосферу затишку та здорового китайського мінімалізму. У кросовера є кілька тузів у рукаві. Перший: зсувний центральний дисплей. Щоб зрушити його, досить провести чотирма пальцями в потрібний бік. Другий: чудова акустична система фірми Yamaha. У салоні кросовера заховано аж 13 динаміків. Третя: 5,7-літровий холодильник у центральному тунелі/ящику. Холодильник можна використовувати як термос – він може не тільки заморожувати, а й зберігати тепло. І четверта: безрамні двері з прихованими ручками або без них (можна обрати свій варіант). 

Залежно від комплектації на другому ряду може бути 2 або 3 сидячих місця. У першому випадку це два повноцінних сидіння, розділених перемичкою з прихованим ящиком для речей. Якщо потягнути за шнур, відкинеться спинка й у пасажирів буде підлокітник із вбудованими портами для зарядки гаджетів і підсклянник. Приємний бонус: можна збільшити простір для перевезення тварин, піднявши сидіння задніх сидінь. У 5-місній комплектації другий ряд являє собою класичний автомобільний диван. У такій комплектації переднє пасажирське сидіння не має функції масажу і відкидається на менший градус. Задні пасажири можуть оцінити всю красу панорамного даху Zeekr X. За формою і габаритами він дуже нагадує панораму Volvo EX30 й робить салон кросовера неймовірно світлим і повітряним. Однак відкрити його не можна - це суцільна панель із тонованого скла.

ПОРІВНЯННЯ З КОНКУРЕНТАМИ

Електрокар має класичну для SUV підвіску: стійки МакФерсон спереду і незалежна багатоважільна підвіска ззаду. У базове оснащення автомобіля року входить адаптивна LED-оптика, проекційний дисплей, двозонний клімат-контроль, електродзеркала з пам'яттю, адаптивний круїз-контроль, 5 камер, 12 ультразвукових радарів і 5 міліметрових, а також датчики дощу і світла. Чим дадуть відповідь конкуренти? А їх у Zeekr X чимало. Пропонуємо порівняти характеристики базових комплектацій.

Kia EV5

Потужність: 160 кВт

Ємність батареї: 64,2 кВт

Запас ходу: 400 км

Максимальна швидкість: 185 км/год

Потужність: 200 кВт

Ємність батареї: 49 кВт

Запас ходу: 400 км

Максимальна швидкість: 180 км/год

Потужність: 145 кВт

Ємність батареї: 55,9 кВт

Запас ходу: 460 км

Максимальна швидкість: 170 км/год

Потужність: 150 кВт

Ємність батареї: 68,8 кВт

Запас ходу: 510 км

Максимальна швидкість: 160 км/год

Марка Zeekr вкотре зламала правила гри. На момент написання цього матеріалу до повноцінного виходу на ринок планується оновлена версія кросовера. Версії 2023-го і більш ранніх модельних років продаються з хорошими знижками. Ціна базової комплектації стартує з $30 тис. Водночас водій отримає електрокросовер, який перевершує всіх конкурентів за характеристиками і кількістю опцій комфорту. А чи є недоліки? Їх небагато: незвичайний, подекуди зухвалий дизайн, складність із прошивкою, середня керованість, управління через сенсори. Останнє особливо не сподобається тим, хто звик до механічних кнопок.

ZEEKR X – ОДИН ІЗ КРАЩИХ ПРЕДСТАВНИКІВ СЕГМЕНТА КИТАЙСЬКИХ КРОСОВЕРІВ ІЗ ЦІНОЮ ДО $35 ТИС. АВТОМОБІЛЬ ПРИЄМНО ДИВУЄ ЕРГОНОМІКОЮ САЛОНУ, ТЕХНІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ТА ВЕЛИКОЮ КІЛЬКІСТЮ ОПЦІЙ КОМФОРТУ. А ЩЕ ВІН МАЄ ЧАСТКОВЕ ОЦИНКУВАННЯ КУЗОВА І БЕЗЛІЧ АЛЮМІНІЄВИХ ДЕТАЛЕЙ - КОРОЗІЇ ЦЕЙ КРОСОВЕР НЕ БОЇТЬСЯ. ЯКЩО ВИ ШУКАЛИ ДОСТУПНИЙ І ПРАКТИЧНИЙ ЕЛЕКТРОКАР З ВЕЛИКИМ ТЕРМІНОМ СЛУЖБИ, НА ЦЮ МОДЕЛЬ ВАРТО ЗВЕРНУТИ УВАГУ.