CATL готує революційну батарею для електробусів
ЩОПРАВДА, НОВИНКУ МОЖНА БУДЕ ВСТАНОВИТИ ТІЛЬКИ В ЕЛЕКТРОБУСИ. АЛЕ ГОЛОВНЕ: КИТАЙСЬКИЙ CONTEMPORARY AMPEREX TECHNOLOGY (ДАЛІ CATL) ЗАДАЄ НОВИЙ РІВЕНЬ АКУМУЛЯТОРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. ЙОГО РОЗРОБКОЮ ВЖЕ ЗАЦІКАВИЛИСЯ КОМПАНІЇ DONGFENG, YUTONG BUS І GOLDEN DRAGON. НОВУ БАТАРЕЮ ТАКОЖ ПРОДЕМОНСТРУВАЛИ ПОТЕНЦІЙНИМ КЛІЄНТАМ CATL З НІМЕЧЧИНИ.
ГІГАНТ ЗІ СВІТУ АКУМУЛЯТОРІВ
Тривалий час розвиток електромобілів упирався в можливості акумуляторів – вони були або занадто важкими, або мали незначну ємність. А часто поєднували в собі обидва недоліки. У середині 90-х років минулого століття ситуація змінилася. Поява надійних і недорогих літієвих батарей спровокувала нові перегони технологій. Поки що в них лідирують китайські виробники. Далі йдуть корейці та японці, а замикають рейтинг європейські компанії. Серед останніх варто відзначити Northvolt, Saft і Varta. Однак усі вони перебувають у тіні CATL. І якщо європейські батареї для легкових електромобілів могли конкурувати з азійськими аналогами, то з електробусами ситуація інша. Тут домінують китайські BYD і CATL. Про розробку останнього і піде мова.
Tianxing-B або Tectrans-B – новий акумулятор CATL, розроблений спеціально для електробусів. По суті Tianxing є новим брендом компанії, який було запущено 4 червня. У портфелі бренду вже є один акумулятор для легких комерційних електрокарів, на кшталт SRM E3L, а незабаром до нього додасться рішення для електробусів. Розкриті параметри акумулятора вражають:
-
Питома енергоємність (щільність енергії): 175 Вт*год/кг;
-
Термін служби: 15 років або 1,5 млн км пробігу;
-
Гарантія від виробника: 10 років або 1 млн км пробігу;
-
Ступінь захисту від води: IP69.
Цікавий факт: виробник заявляє, що його новинка зможе пробути у воді 72 години без втрати працездатності. Тепер про питому ємність. Цей параметр показує, скільки електричної потужності може видати накопичувач енергії протягом 1 години. Для порівняння, у батарей Zeekr 001 від CATL щільність енергії досягала феноменальних 255 Вт*год/кг. Однак самі батареї компактні і їх легко охолоджувати, що пояснює такий високий параметр. У раніше представленої Tianxing-L для комерційних електрокарів щільність енергії досягає 200 Вт*год/кг. Деякі аналітики вже заявили, що Tianxing-B стане найбільшим серійним акумулятором для електричного транспорту. Так це чи ні ми дізнаємося зовсім скоро – виробник обіцяє запустити виробництво цього року, а доти не хоче розкривати повні параметри своєї новинки. Ємність АКБ поки залишається загадкою.
А як щодо по-справжньому екстремальної щільності енергії літієвих батарей – цілих 711 Вт*год/кг! Такого показника домоглися китайські дослідники у 2023 році. Обмовимося: йдеться про експериментальну батарею і перевірку в лабораторних дослідженнях. У комерційних виробів є умовна планка, якої хочуть досягти всі виробники АКБ: 300 Вт*год/кг. До речі, американській Tesla за підтримки компанії Panasonic це майже вдалося. Осередки батарей, якими оснащують «далекобійні» версії електрокарів, у середньому видають 269 Вт*год/кг.
ЗАПАС ХОДУ СУЧАСНИХ ЕЛЕКТРОБУСІВ ВЖЕ ДОСЯГНУВ ПОЗНАЧКИ У 250 КМ. НА РОБОЧИЙ ДЕНЬ ВИСТАЧИТЬ: У НЕВЕЛИКИХ МІСТАХ ТАКИЙ ТРАНСПОРТ У СЕРЕДНЬОМУ ПРОХОДИТЬ 150 КМ ЗА ДЕНЬ, А У ВЕЛИКИХ – БЛИЗЬКО 250 КМ. ОДНАК ЕЛЕКТРОБУСАМ УСЕ ЩЕ БРАКУЄ ГНУЧКОСТІ ТА УНІВЕРСАЛЬНОСТІ. З НОВОЮ БАТАРЕЄЮ ВІД CATL ЦІЄЇ ПРОБЛЕМИ НЕ БУДЕ.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Львів
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі