18.09.2024 86

CATL готує революційну батарею для електробусів

~ 6 хв.

ЩОПРАВДА, НОВИНКУ МОЖНА БУДЕ ВСТАНОВИТИ ТІЛЬКИ В ЕЛЕКТРОБУСИ. АЛЕ ГОЛОВНЕ: КИТАЙСЬКИЙ CONTEMPORARY AMPEREX TECHNOLOGY (ДАЛІ CATL) ЗАДАЄ НОВИЙ РІВЕНЬ АКУМУЛЯТОРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. ЙОГО РОЗРОБКОЮ ВЖЕ ЗАЦІКАВИЛИСЯ КОМПАНІЇ DONGFENG, YUTONG BUS І GOLDEN DRAGON. НОВУ БАТАРЕЮ ТАКОЖ ПРОДЕМОНСТРУВАЛИ ПОТЕНЦІЙНИМ КЛІЄНТАМ CATL З НІМЕЧЧИНИ.

ГІГАНТ ЗІ СВІТУ АКУМУЛЯТОРІВ

Тривалий час розвиток електромобілів упирався в можливості акумуляторів – вони були або занадто важкими, або мали незначну ємність. А часто поєднували в собі обидва недоліки. У середині 90-х років минулого століття ситуація змінилася. Поява надійних і недорогих літієвих батарей спровокувала нові перегони технологій. Поки що в них лідирують китайські виробники. Далі йдуть корейці та японці, а замикають рейтинг європейські компанії. Серед останніх варто відзначити Northvolt, Saft і Varta. Однак усі вони перебувають у тіні CATL. І якщо європейські батареї для легкових електромобілів могли конкурувати з азійськими аналогами, то з електробусами ситуація інша. Тут домінують китайські BYD і CATL. Про розробку останнього і піде мова.

Tianxing-B або Tectrans-B – новий акумулятор CATL, розроблений спеціально для електробусів. По суті Tianxing є новим брендом компанії, який було запущено 4 червня. У портфелі бренду вже є один акумулятор для легких комерційних електрокарів, на кшталт SRM E3L, а незабаром до нього додасться рішення для електробусів. Розкриті параметри акумулятора вражають:

  • Питома енергоємність (щільність енергії): 175 Вт*год/кг;

  • Термін служби: 15 років або 1,5 млн км пробігу;

  • Гарантія від виробника: 10 років або 1 млн км пробігу;

  • Ступінь захисту від води: IP69.

Цікавий факт: виробник заявляє, що його новинка зможе пробути у воді 72 години без втрати працездатності. Тепер про питому ємність. Цей параметр показує, скільки електричної потужності може видати накопичувач енергії протягом 1 години. Для порівняння, у батарей Zeekr 001 від CATL щільність енергії досягала феноменальних 255 Вт*год/кг. Однак самі батареї компактні і їх легко охолоджувати, що пояснює такий високий параметр. У раніше представленої Tianxing-L для комерційних електрокарів щільність енергії досягає 200 Вт*год/кг. Деякі аналітики вже заявили, що Tianxing-B стане найбільшим серійним акумулятором для електричного транспорту. Так це чи ні ми дізнаємося зовсім скоро – виробник обіцяє запустити виробництво цього року, а доти не хоче розкривати повні параметри своєї новинки. Ємність АКБ поки залишається загадкою. 

А як щодо по-справжньому екстремальної щільності енергії літієвих батарей – цілих 711 Вт*год/кг! Такого показника домоглися китайські дослідники у 2023 році. Обмовимося: йдеться про експериментальну батарею і перевірку в лабораторних дослідженнях. У комерційних виробів є умовна планка, якої хочуть досягти всі виробники АКБ: 300 Вт*год/кг. До речі, американській Tesla за підтримки компанії Panasonic це майже вдалося. Осередки батарей, якими оснащують «далекобійні» версії електрокарів, у середньому видають 269 Вт*год/кг. 

ЗАПАС ХОДУ СУЧАСНИХ ЕЛЕКТРОБУСІВ ВЖЕ ДОСЯГНУВ ПОЗНАЧКИ У 250 КМ. НА РОБОЧИЙ ДЕНЬ ВИСТАЧИТЬ: У НЕВЕЛИКИХ МІСТАХ ТАКИЙ ТРАНСПОРТ У СЕРЕДНЬОМУ ПРОХОДИТЬ 150 КМ ЗА ДЕНЬ, А У ВЕЛИКИХ – БЛИЗЬКО 250 КМ. ОДНАК ЕЛЕКТРОБУСАМ УСЕ ЩЕ БРАКУЄ ГНУЧКОСТІ ТА УНІВЕРСАЛЬНОСТІ. З НОВОЮ БАТАРЕЄЮ ВІД CATL ЦІЄЇ ПРОБЛЕМИ НЕ БУДЕ.