05.01.2023 9039

Особливості зимової експлуатації електромобілів

~ 11 хв.

ЗИМА БЛИЗЬКО, А ЕЛЕКТРОКАРІВ ВСЕ БІЛЬШАЄ?  ПРО ЩО ДУМАЮТЬ ЇХНІ ВЛАСНИКИ?  ЯК ВОНО: ЇЗДИТИ НА ЕЛЕКТРОМОБІЛІ ВЗИМКУ?  ЧИ НАСТІЛЬКИ СТРАШНІ ПРОБЛЕМИ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ В СУВОРИХ ПОГОДНИХ УМОВАХ?

Нас лякають, що працездатність електромобілів взимку падає наполовину, що їх важко зарядити, що акумулятори дуже погано реагують на холод. Ті, хто так говорять, напевно проводять паралель зі смартфонами, що вимикаються на морозі. Та електрокар — не телефон. Досвід країн скандинавії доводить, що "зелені" авто не тільки можуть існувати в суворому кліматі, а й займають передові позиції за продажами. Хоча особливості в користуванні електрокаром взимку все ж присутні. Про них читайте нижче.

ПЕРЕВАГИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ ВЗИМКУ

Величезна перевага електромобіля взимку в тому, що його не потрібно прогрівати. На відміну від двигунів внутрішнього згорання, біля яких власники щоранку влаштовують "ритуальні танці" та навіть укутують авто в товсті ковдри, електрокарам це не потрібно. Вони заводяться просто, як ввімкнути фен чи будь-який інший електроприлад. А завдяки підключеним додаткам можна дистанційно ввімкнути обігрів, сидячи на кухні та снідаючи. Якщо електромобіль в цей час заряджається, то обігрів відбуватиметься від мережі, а не коштом заряду батареї.

Гарна стабілізація. Це передбачено самою конструкцією, адже батарея електрокарів розміщена під салоном, рівномірно розподіляючи вагу по дну кузова. До того ж електрокросовери часто мають систему приводу 4×4. Рівномірний розподіл тяги по осях і колесам робить керованість більш прогнозованою. А іноді електрокари оснащуються спеціальним позашляховим режимом.

У сучасних електромобілях встановлено безліч систем, які суттєво підвищують комфорт під час водіння. Наприклад, перед початком поїздки в температуру близьку до нуля Volvo XC40 Recharge може автоматично включати електрообігрів лобового і заднього скла, щоб мінімізувати їх запотівання і зберегти оглядовість. Машина орієнтується на різницю салонної та забортної температури та визначає необхідність активації обігріву.

СЕРЕД НЕДОЛІКІВ ЕЛЕКТРОКАРА НАЙБІЛЬШЕ ВИДІЛЯЄТЬСЯ ЗМЕНШЕННЯ ЗАПАСУ ХОДУ ПІД ВПЛИВОМ НИЗЬКИХ ТЕМПЕРАТУР

За низьких температур рівень накопиченої електричної енергії знижується, а також зарядка відбувається повільніше.

Китайське видання MyDrivers провело масштабний тест-драйв електромобілів у сильний мороз, щоб перевірити, наскільки зменшується запас ходу. У ньому взяли участь одразу 40 електрокарів та гібридів. Їх повністю заряджали та залишали на ніч на вулиці на температурі близько -20°C. У результаті середня втрата запасу ходу становила 40-60%.

ОСОБЛИВОСТІ БАТАРЕЙ СУЧАСНИХ ЕЛЕКТРОКАРІВ

1. Комфортний для роботи температурний діапазон: від -20 ° C до +60 ° C;

2. Акумулятори не можна заряджати при мінусових температурах;

3. Батарея може зберігатися при -40°C, але для ефективної роботи слід прогріти її до -20°C.

ЯК МІНІМІЗУВАТИ ВТРАТИ ЄМНОСТІ АКБ?

Для цього потрібно:

  • за можливості паркувати автомобіль у гаражі чи закритому приміщенні, а вдень на сонці;

  • постійно заряджати електрокар;

  • дистанційно за допомогою додатків підтримувати салон автомобіля в теплі коли він підключений до джерела енергії;

  • активно використовувати рекуперацію енергії;

  • раціонально користуватися кліматичними системами;

  • не використовувати енерговитратні режими управління;

  • використовувати ЕКО-режим, що зменшує швидкість авто, але й економно витрачає енергію.

 

Потрібно дотримуватись деяких правил, щоб збільшити запас ходу. Крім цього не забуваємо про загальні рекомендації використання автомобіля: перевірити стан коліс і протектора, за необхідності замінити всі рідини, проконтролювати стан кузова, щоб уникнути попадання снігу і вологи всередину конструкції.

ЕКСПЛУАТАЦІЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ В ІНШИХ КРАЇНАХ

Завдяки проекологічному мисленню європейців, їхньому дбайливому ставленню до природи та активній політиці влади, що направлена на мотивування населення переходити на електромобілі, помітна позитивна світова тенденція. Європейські країни відмовляються від використання звичайних автомобілів із ДВЗ.

 

Нещодавно стало відомо, що Норвегія є лідером з використання автомобілів із нульовим вихлопом. Влада країни заявила, що до 2025 року зможе повністю відмовитися від транспорту з ДВЗ. І це з огляду на те, наскільки суворий клімат Норвегії. Вночі стовпчики термометрів часто опускаються нижче від -20°C, а вдень не піднімаються вище від -10°C.

 

Схожа ситуація й у Піднебесній. У північних регіонах Китаю середня температура повітря взимку -10°C. Більше того, на північному заході держави стовпчики термометрів можуть опуститися до -30°C вже в середині грудня. І це не заважає Китаю зберігати лідируючі позиції щодо кількості використовуваних EV.

ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ ВЗИМКУ МОЖЛИВЕ ТА НАВІТЬ НЕСЕ В СОБІ КУПУ ПЕРЕВАГ. ЗА НАЛЕЖНОЇ ТУРБОТИ ПРО СВОГО ЗАЛІЗНОГО КОНЯ, ЗИМОВІ ПОЇЗДКИ БУДУТЬ КОМФОРТНИМИ.

Потрібно лише продумувати свої переміщення, слідкувати за зарядом, щоб він не закінчився в сніговому заторі, та розумно користуватись допоміжними системами. Це зручніше, ніж щодня прогрівати двигун з ДВЗ, сидячи в холодному авто. Та й, напевно, у кожного власника електрокара з часом стає звичкою максимально економно використовувати заряд батареї. Для цього існує безліч способів збільшити запас ходу.