01.08.2023 568

Електромобілі будуть дешевшими за авто на ДВЗ? Прорив у виробництві акумуляторів

~ 13 хв.

ДЕШЕВИЗНА КИТАЙСЬКИХ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ УКУПІ З ЇХНЬОЮ ЯКІСТЮ ЛЯКАЮТЬ ВЕЛИКИХ ГРАВЦІВ АВТОРИНКУ. ВОНИ ЗМУШЕНІ РОЗРОБЛЯТИ НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ, ОПТИМІЗУВАТИ ПРОЦЕСИ Й ЗНИЖУВАТИ СОБІВАРТІСТЬ ЕЛЕКТРИЧОК. А АКУМУЛЯТОРИ – ЦЕ ОСНОВА ОСНОВ.

Далі буде багато тексту, але ми постаралися, щоб читалося легко і цікаво.

ТВЕРДОТІЛА БАТАРЕЯ ВІД TOYOTA

Японська корпорація спочатку повідомила, що не вважає електромобілі перспективним напрямком. І що ми бачимо тепер? Минулого місяця Toyota оголосила про нову стратегію розвитку. Якщо коротко, вони анонсували нові акумулятори й повний модельний ряд електрокарів до 2026 року. Японці хочуть, щоб до 2030 з 3,5 млн вироблених авто 1,7 млн були на електриці.

3 ЛИПНЯ TOYOTA ЗАЯВИЛА, ЩО СПРОСТИЛА ВИРОБНИЦТВО МАТЕРІАЛУ ДЛЯ ТВЕРДОТІЛИХ АКУМУЛЯТОРІВ. КЕЙДЖІ КАЇТА, ПРЕЗИДЕНТ НАУКОВО-ДОСЛІДНОГО ЦЕНТРУ TOYOTA, ДОДАВ, ЩО ТАКА ТВЕРДОТІЛА БАТАРЕЯ СЛУЖИТЬ ДОВШЕ, МЕНША В РОЗМІРАХ І ПРОСТІША У ВИРОБНИЦТВІ. ЗА ЙОГО ОЦІНКОЮ, ЕЛЕКТРОМОБІЛІ З ЇХНІМ АКУМУЛЯТОРОМ МАТИМУТЬ ЗАПАС ХОДУ 1200 КМ І ШВИДКІСТЬ ЗАРЯДКИ 10 ХВИЛИН.

НАПРОШУЄТЬСЯ ПИТАННЯ: НЕВЖЕ CATL, BYD, GOTION, NORTHVOLT, LG ENERGY ТА ІНШІ ВЕЛИКІ ВИРОБНИКИ АКУМУЛЯТОРІВ ТРЕМТЯТЬ ЧЕРЕЗ ЗАЯВУ TOYOTA? НІ.

ВУ КАЙ, ГОЛОВНИЙ НАУКОВИЙ СПІВРОБІТНИК CATL, ПОВІДОМИВ, ЩО ВІН СКЕПТИЧНО СТАВИТЬСЯ ДО ЗАЯВИ TOYOTA.

«У ЧОМУ Я ВПЕВНЕНИЙ, ТАК ЦЕ В ТОМУ, ЩО НАРАЗІ НІХТО В ГАЛУЗІ НЕ ЗДАТНИЙ НАЛАГОДИТИ МАСОВЕ ВИРОБНИЦТВО ТВЕРДОТІЛИХ БАТАРЕЙ», — ДОДАВ ВУ КАЙ. ДО РЕЧІ, 10 ЛИПНЯ ЙОГО І КОМАНДУ НАГОРОДИЛИ ПРЕМІЄЮ EUROPEAN INVENTOR AWARD 2023 ЗА ВНЕСОК У ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ЛІТІЙ-ІОННИХ АКУМУЛЯТОРІВ.

БАТАРЕЇ ВІД CATL ХОЛОДОМ НЕ ЗЛЯКАЄШ

Немов у відповідь на заяву Toyota, CATL самі повідомили новину на форумі в Шанхаї. Уже відомий нам Ву Кай поінформував журналістів, що його компанія розробила нові матеріали для електролітів. Вони різко підвищать ефективність зарядки наявних літій-іонних акумуляторів.

Холод – проблема для електромобілів. Згадаймо шкільний курс хімії: що вища температура, то швидше йде реакція і навпаки. В акумуляторі знаходиться рідка речовина – розчин електроліту. Саме він створює заряд між двома електродами. Тому, коли холодно, батарея змушена виконувати додаткову роботу.

 

Що відомо:

  • Новий електроліт підвищить ефективність батареї на 50% за температури -20°C. А за українських зимових температур - на 43%.

  • Цього року CATL налагодить серійне виробництво таких акумуляторів. У електромобілів з ними запас ходу буде 400 км. Швидкість зарядки - 10 хвилин.

  • Наступна мета компанії - скоротити час зарядки до п'яти-семи хвилин за того ж запасу ходу.

 

Однак товариш Ву не пояснив, яким саме чином CATL вдалося поліпшити характеристики акумулятора.

ЗУБНА ПАСТА – КЛЮЧ ДО ПРОГРЕСУ

Суть: вчені з Аргонської національної лабораторії розробили новий електроліт для літій-металевих батарей. З ним акумулятори коштують дешевше і не запалюються, а ще запас ходу більший.

У багатьох зубних пастах присутній фторид натрію. Його додають, щоб захистити зуби від карієсу. Вчені виявили, що фтористий електроліт допомагає батареям нового покоління не втрачати в продуктивності.

«НА ГОРИЗОНТІ МАЯЧИТЬ НОВЕ ПОКОЛІННЯ БАТАРЕЙ ДЛЯ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ», — ПОВІДОМИВ ЧЖЕНЧЕН (ДЖОН) ЧЖАН, КЕРІВНИК ГРУПИ ДОСЛІДНИКІВ.

ПЕРЕГОНИ КОРПОРАЦІЙ НАМ, АВТОЛЮБИТЕЛЯМ, ТІЛЬКИ НА РУКУ. ЯКЩО ВСЕ ПЕРЕРАХОВАНЕ СПРАЦЮЄ, ЦІНИ НА ЕЛЕКТРОМОБІЛІ СИЛЬНО ВПАДУТЬ. БА БІЛЬШЕ, ЗА МЕНШУ ВАРТІСТЬ МИ ОТРИМАЄМО КРАЩІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. ЗАГАЛОМ, СПАСИБІ ВЧЕНИМ Й УДАЧІ ЇМ У РОЗРОБКАХ.