27.07.2023 559

Електромобілі стануть ще потужнішими: платформа STLA Medium

~ 13 хв.

ЧЕРЕЗ ДВА РОКИ КОМПАНІЯ STELLANTIS НАРЕШТІ ПРЕДСТАВИЛА СВОЮ ПЕРШУ ПЛАТФОРМУ З ЧОТИРЬОХ ЗАПЛАНОВАНИХ. STLA MEDIUM ПРИЗНАЧЕНА ДЛЯ АВТО В СЕГМЕНТАХ C ТА D. ВОНА ПІДІЙДЕ Й ДЛЯ ЛЕГКОВИКІВ, Й ДЛЯ КРОСОВЕРІВ, Й ДЛЯ ПОЗАШЛЯХОВИКІВ.

ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО

На рік планують випускати два мільйони одиниць техніки.

Stellantis повідомили, що на платформу STLA Medium перейдуть 26 автомобілів. Деякі з них – на електриці, а деякі заради платформи позбудуться ДВЗ.

Сама компанія володіє наступними марками авто: Alfa-Romeo, Chrysler, Citroen, Jeep, Opel, Fiat, Dodge, Maserati, Peugeot, Abarth, Lancia, DS, RAM, Vauxhall.

Її акціонери – Peugeot, Dongfeng Motor; Exor N.V. – вони володіють 23% акцій Ferrari; BlackRock, вартість акцій їхніх дочірніх компаній за 2022 рік – 3,37 трлн доларів.

 

Дивитися офіційне відео.

ГАБАРИТИ

Платформа STLA Medium передбачає:

  • Довжину кузова – від 4300 до 4900 міліметрів.

  • Колісну базу – від 2700 до 2900 мм.

  • Колеса – до 750 мм у діаметрі. «Ключовий атрибут у дизайні платформи».

  • Дорожній просвіт – понад 220 мм. «Щоб електромобіль міг рухатися бездоріжжям».

ДВИГУН

Stellantis STLA Medium буде доступна у двох конфігураціях – з переднім та з повним приводом. Потужність движка варіюється від 160 до 285 кВт. Якщо перевести в кінські сили, то від 218 до 388 відповідно.

Передньопривідна конфігурація передбачає один двигун. Повнопривідна – два: один спереду й один ззаду. У платформі використовується сімейство з трьох масштабованих модулів електроприводу, або eDM.

 

eDM – це просто інтеграція електродвигуна, трансмісії та силової електроніки в один блок. Завдяки йому вся система набагато легша. Інтегрований модуль перетворює постійний струм від батареї на змінний і подає необхідний крутний момент на систему приводу.

БАТАРЕЯ ТА ЗАПАС ХОДУ

Stellantis пропонують два основні варіанти акумуляторів:

  • Пакет Standart. Запас ходу – 500 км.

  • Пакет Performance. Запас ходу – 700 км.

У більшої батареї корисна ємність становитиме 98 кіловат-годин. У меншої ж, найімовірніше, 70 кіловат-годин.

Система акумуляторів платформи STLA Medium спирається на 400-вольтову електричну архітектуру.

«Платформа забезпечить найкращу у своєму класі вартість пакування батарей, що також підвищить обсяги виробництва», – йдеться в пресрелізі.

Щоб спростити конструкцію, розміри батарейного блоку, незалежно від пакета, будуть однаковими.

Конструюючи платформу, компанія передбачила, що в майбутньому хімічний склад і типи батарей можуть змінитися. Як можливі варіанти вони назвали нікелеві, безкобальтові та твердотілі акумулятори.

ЗАРЯДКА

Компанія вважає, що енергоефективність нової платформи буде найкращою у своєму класі. На 100 км шляху витрачається 14 кВт·год.

За словами Stellantis, щоб зарядити батарею від 20 до 80% у режимі Fast Charge, знадобиться 27 хвилин. Це хороший, конкурентний показник.

АМБІТНА МЕТА

Стратегічний план Stellantis Dare Forward 2030 поставив за мету – досягти 100-відсоткової електрифікації пасажирських автомобілів у Європі до 2030 року; скоротити викиди CO2 удвічі; досягти вуглецевого нуля до 2038 року. Нічого не скажеш, амбітно. Однак важкоздійсненно.

ХАРАКТЕРИСТИКИ ПЛАТФОРМИ STELLANTIS STLA MEDIUM ВРАЖАЮТЬ. КРІМ ТОГО, КОМПАНІЯ ПРАЦЮЄ АЖ НА 14 МАРОК АВТОМОБІЛІВ. ЇЇ АКЦІОНЕРИ МАЮТЬ ПРЯМЕ ВІДНОШЕННЯ ДО РИНКУ АВТО. ТА Й ФІНАНСУВАННЯ У КОМПАНІЇ ВІДМІННЕ. УСЕ ЦЕ РАЗОМ ДАЄ НАМ ЗМОГУ ЗІГРАТИ У ВАНГУ Й ПЕРЕДБАЧИТИ ЗМІНИ НА ТЕРЕНІ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ. 26 МОДЕЛЕЙ ПЕРЕСЯДУТЬ НА НОВУ ПЛАТФОРМУ – ЯКІ З ПОПУЛЯРНИХ ДВЗ ВХОДЯТЬ ДО ЦЬОГО ЧИСЛА? ЗАПАСАЙТЕСЯ ПОПКОРНОМ І ПРОХОЛОДНИМИ НАПОЯМИ: БУДЕ ЦІКАВО.