04.01.2023 808

ЄС затвердив заборону автомобілів з ДВЗ

~ 8 хв.

УЗГОДЖЕНА ПЕРША ПРОПОЗИЦІЯ "FIT FOR 55": В ЄС СТАВАТИМУТЬ СУВОРІШІ СТАНДАРТИ ВИКИДІВ CO2 ДЛЯ НОВИХ АВТОМОБІЛІВ ТА ФУРГОНІВ. ЦІЛЬ ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩОБ РУХАТИСЯ ДО МОБІЛЬНОСТІ З НУЛЬОВИМ РІВНЕМ ВИКИДІВ.

Пропозиція переглядає існуючі правила, останні поправки до яких вносилися у 2019 році. Попередня політична угода, досягнута під час тристоронніх переговорів, тепер має бути офіційно прийнята Радою та Парламентом.

 

Згідно з ухвалою, кожен виробник повинен стежити за тим, щоб середні викиди CO2 від парку нових зареєстрованих автомобілей протягом року не перевищували його річного показника викидів. Виробники можуть продовжувати розміщувати на ринку автомобілі з ДВЗ, але якщо вони перевищують свої цільові показники викидів цього року, вони повинні сплачувати надбавку у розмірі 95 євро за грам CO2/км понад цільовий показник за зареєстрований транспортний засіб. Отже, після узгодження нових цілей автомобілі з нульовим рівнем викидів зрештою стануть дешевшими, ніж автомобілі, що працюють на викопному паливі.

"ЦЯ УГОДА ПРОКЛАДЕ ШЛЯХ СУЧАСНОЇ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ ДО ЄС. СВІТ ЗМІНЮЄТЬСЯ, І МИ МАЄМО ЗАЛИШАТИСЯ В АВАНГАРДІ ІННОВАЦІЙ. ВВАЖАЮ, ЩО МИ МОЖЕМО СКОРИСТАТИСЯ ЦИМ ТЕХНОЛОГІЧНИМ ПЕРЕХОДОМ. ПЕРЕДБАЧЕНІ ТЕРМІНИ ТАКОЖ РОБЛЯТЬ ЦІЛІ ДОСЯЖНИМИ ДЛЯ АВТОВИРОБНИКІВ."

Йозеф Сікела, міністр промисловості та торгівлі Чехії

"ЗАКРИТТЯ ПЕРШОЇ УГОДИ НА ПРОПОЗИЦІЮ З ПАКЕТА «ГОТІВ ДО 55 РОКІВ» Є ПЕРЕКОНЛИВИМ СИГНАЛОМ ПРО ТЕ, ЩО ЄС СПОВНЕНИЙ РІШУЧОСТІ ДОСЯГТИ ПРОГРЕСУ В НАПРЯМКУ КЛІМАТИЧНОЇ НЕЙТРАЛЬНОСТІ ТА ПЕРЕХОДУ ДО «ЗЕЛЕНИХ» ТЕХНОЛОГІЙ. МОБІЛЬНІСТЬ ІЗ НУЛЬОВИМ РІВНЕМ ВИКИДІВ СТАНЕ БУДІВЕЛЬНИМ БЛОКОМ ДЛЯ УПОВІЛЬНЕННЯ ЗМІНИ КЛІМАТУ, ЩО МОЖЕ ПРИЗВЕСТИ ДО СЕРЙОЗНИХ ПОРУШЕНЬ У БАГАТЬОХ СЕКТОРАХ НАШОГО СУСПІЛЬСТВА, ВКЛЮЧАЮЧИ ДОВКІЛЛЯ, МІГРАЦІЮ, ПРОДОВОЛЬЧУ БЕЗПЕКУ ТА ЕКОНОМІКУ."

Ганна Губачкова, міністр довкілля Чехії

В ОЧІКУВАННІ ОФІЦІЙНОГО УХВАЛЕННЯ ЗАКОНОДАВЦІ УЗГОДИЛИ ЦІЛІ:

1. До 2030 року зменшити викиди CO2 на 55 % для нових автомобілів і на 50 % для нових фургонів порівняно з 2021 р.

2. До 2035 року скоротити викиди CO2 на 100% для нових автомобілів і фургонів.

 

Крім того, угода включає посилення інших положень нормативних актів, таких як: зниження меж квот на викиди, які виробники можуть отримати за екоінновації, які скорочують викиди CO2 на дорогах, до 4 г/км на рік з 2030 по 2034 рік (нині встановлено на рівні 7 г/км на рік).

 

До 2025 року Комісія розробить загальну методологію ЄС для оцінки повного життєвого циклу викидів CO2 автомобілів та фургонів, що надходять на ринок ЄС, а також для палива та енергії, що споживаються цими транспортними засобами. На основі цієї методології виробники можуть добровільно звітувати перед Комісією про викиди протягом життєвого циклу нових транспортних засобів, які вони випускають на ринок.

Німецька автомобільна промисловість різко критикувала ініціативу - галузева асоціація VDA вказала на нестачу зарядних станцій для електромобілів у Європі, а асоціація імпортерів автомобілів VDIK закликала до швидшого розвитку зарядної інфраструктури. І це попри те, що для підтримки переходу на електричні автомобілі Єврокомісія включила до плану стимулювання розвитку зарядної інфраструктури — до 2025 року країни-члени ЄС мають облаштувати публічні зарядні станції на відстані не більше 60 км (37,3 милі) на основних автомобільних дорогах. Зрештою ЄС очікує 3,5 мільйона нових зарядних станцій до 2030 року та 16,3 мільйона — до 2050 року.

 

ВОДНОЧАС Є КРАЇНИ, ЯКІ ГОТОВІ НАВІТЬ РАНІШЕ ВІДМОВИТИСЯ ВІД АВТО З ДВС. ТАК У 2030-Й ЦІЛЯТЬСЯ ШВЕЦІЯ, ДАНІЯ, НІДЕРЛАНДИ ТА ІЗРАЇЛЬ.