19.04.2024 324

Kia EV5 – сучасний електричний кросовер за ціною Sportage

~ 25 хв.

В ОДНОМУ З НАШИХ МИНУЛИХ ОГЛЯДІВ МИ ПИСАЛИ, ЩО КИТАЙСЬКІ ДИЗАЙНЕРИ ПОВЕРТАЮТЬ У СВІТ АВТОМОБІЛЬНОЇ МОДИ РУБАНІ ТА КУТАСТІ ФОРМИ КУЗОВІВ. НЕ ВІДСТАЮТЬ ВІД СВОЇХ КОНКУРЕНТІВ І ПІВДЕННОКОРЕЙСЬКІ АВТОВИРОБНИКИ. НАПРИКІНЦІ 2023 РОКУ КОНЦЕРН KIA НАЛАГОДИВ ВИПУСК ЕФЕКТНОГО КРОСОВЕРА EV5. ЕЛЕКТРОКАР ОРІЄНТОВАНИЙ НА КИТАЙСЬКИЙ РИНОК, ТОЖ ДЛЯ БІЛЬШОСТІ ВОДІЇВ НОВИНКА ЗАЛИШИЛАСЯ НЕПОМІЧЕНОЮ. NCARS РОЗПОВІСТЬ ВАМ ПРО НЕЇ ДОКЛАДНІШЕ. 

ЕКСТЕР'ЄР

Габарити кросовера: 4615 x 1875 x 1715 мм. Автомобіль трохи більший за GAC Aion Y, Mazda CX-30 та Zeekr X. Вважається, що за основу електрокара було взято Kia Sportage 2022. Моделі справді мають схожі габарити, форму кузова і навіть дизайнерські рішення. Однак при уважному розгляді стане зрозуміло, що EV5 - це не ідейний спадкоємець Sportage, а еволюція і розвиток наявних концептів. 

Почнемо з передньої частини кузова. В очі одразу впадає витончена Г-подібна оптика. Тонка смужка між обома фарами хоч і встигла перетворитись на стандарт у світі електрокарів, все одно має свіжий та цікавий вигляд. Цікава форма капота відсилає до спортивних автомобілів. А от бампер немов взяли з хардкорного позашляховика: він міцний, масивний і добре помітний. Решітка в нижній частині бампера надає Kia EV5 більш хижого вигляду. Широке та майже повністю плоске лобове скло візуально збільшує автомобіль. Доповнюють образ масивні дзеркала з вбудованими покажчиками повороту. 

Якщо поглянути на EV5 збоку, одразу згадуються Volkswagen ID.4 X та Mitsubishi Airtrek. Моделі мають приховані дверні ручки, сріблясті молдинги порогів та чорні накладки зони арок. Навіть форма нижньої частини дверей схожа – стрімка й аеродинамічна. Але ось чим виділяється корейський кросовер, так це формою стекол. Тут їх навмисно зробили масивними та майже прямокутними. Цікава деталь: кросовер має майже повноцінні кватирки. У більшості конкурентів вони або відсутні, або мають малі габарити, або приховані за декоративними елементами та шумоізоляцією. Проте найбільше враження справляє сам кузов, а точніше його форма. Сьогодні вкрай популярні кузови у форматі фастбек, тобто з похилим дахом і невеликою або відсутньою "сходинкою" багажника. У Kia EV5 заднє скло і бампер формують майже рівну вертикальну лінію. Це споріднює автомобіль із сімейними позашляховиками, на кшталт Livan RL9. Спірним є хіба що зовнішність колісних дисків. Вона свіжа і запам'ятовується. Вона добре доповнює екстер'єр автомобіля. Однак більшість водіїв все одно віддає перевагу більш консервативному дизайну дисків. 

Дизайн задньої частини зміг здивувати. Почнемо з цікавого оптичного ефекту: через форму кузовних панелей здається, начебто форма кришки багажника в Kia EV5 така сама, як у хетчбеків чи крос-купе. Насправді кришка майже повністю плоска. Зовнішність автомобіля стала більш суворою завдяки заднім ліхтарям у формі перевернутої літери Г. Але чому все це виглядає так знайомо... Дійсно! Авто дуже схоже на згаданий Kia Sportage, але з масою цікавих нововведень. По-перше, форму задньої частини зробили більш плоскою та масивною. По-друге, спростили геометрію оптики. Підхід до дизайну той самий, але сплутати електричний кросовер з іншими моделями марки неможливо. 

ІНТЕР'ЄР

Kia EV5 належить до сегмента бюджетних електрокросоверів, тож від салону цього автомобіля не чекаєш чогось надзвичайного. Однак корейський виробник зміг здивувати. Оформлення салону просте та естетичне. Основні матеріали: тканина, м'який і глянсовий пластик, штучна шкіра. Дещо дешево виглядає лише пластикове мультикермо, – шкіряне оздоблення з'являється тільки в топовій комплектації, – проте бюджетному електрокару таке можна пробачити. Через незграбну форму кузова всередині Kia EV5 багато вільного простору - тут можуть з комфортом розміститися 5 осіб. За посадкою та ергономікою салону корейський кросовер сильно нагадує GAC Aion V, але з меншою кількістю опцій. 

Дизайн торпедо строгий, але не нудний. Як матеріал обрано м'який пластик. Він приємний на дотик і не створює відчуття дешевизни, як це часто буває з торпедо автомобілів марки Toyota. Розташувавшись за водійським місцем можна одразу зрозуміти, чим ця модель відрізняється від конкурентів. По-перше, посадка водія та переднього пасажира дуже висока. А от регулювань керма небагато. По-друге, тут немає класичної панелі селектора. Можна сміливо класти руку на відкидний центральний підлокітник і не боятися випадкових натискань кнопок під долонею. По-третє, частиною функцій автомобіля можна керувати за допомогою механічних кнопок. Частина з них розташована під центральним дисплеєм - прямо як в Avatr 12. Щоправда, над блоком цих кнопок розмістили ще й сенсорний слайдер. Він спрощує навігацію в мультимедійній системі. Комбіновані органи управління сподобаються тим, хто не любить сенсорні екрани в авто. А що на місці селектора? Виробник розташував тут 2 підсклянники, кілька зарядних портів для гаджетів, роз'єм прикурювача і пару механічних кнопок. Також є майданчик із виїмкою для мобільного телефону. Всупереч очікуванням, у ній відсутній модуль бездротової зарядки. Можливо, така опція з'явиться в майбутніх комплектаціях Kia EV5.

За візуалізацію даних і керування різними системами авто відповідає єдиний LCD-дисплей. Він великий та видає яскраву і чітку картинку. За фактом він складається з трьох сегментів. Під час їзди ліва частина дисплея відіграє роль цифрової приладової панелі. Права частина відповідає за розважальні функції. А в центрі розташувався дисплей кліматичної системи. Гарне рішення інженерів Kia, якби не один нюанс: центральна частина дисплея майже постійно закрита рульовим колесом. Мультимедіа Kia EV5 підтримує тільки CarPlay. Щоб підключати пристрої під управлінням системи Android, водій може скористатися адаптером мультимедіа. Хоч кросовер належить до бюджетного сегмента, в його оснащена входить непогана аудіосистемою. До її складу входить 6 динаміків.

Питань щодо зручності посадки задніх пасажирів не виникає. Вони мають достатньо простору, щоб витягнути ноги. Залежно від комплектації сидіння можуть мати оздоблення з тканини чи комбінованих матеріалів. Тканина з перероблених матеріалів нам здалася міцною, проте її недоліки можно буде виявити тільки після тривалої експлуатації. Претензій до якості збірки салону у нас точно немає. Усі деталі підігнані добре та не видає зайвих звуків під час їзди. Дефлектори кліматичної системи розташовані у стійках дверей. На їхньому традиційному місці в торці центрального тунелю розташована висувна шухляда для речей. З приємного: USB-порти прямо в спинках передніх сидінь, наявні ручки страху та гачки для речей. Також має велика 2-секційна панорама. Вона захоплює обидва ряди сидінь і її можна відкрити, щоб швидко провітрити салон.

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ

Електричний кросовер Kia EV5 створений на базі платформи E-GMP. Напруга бортової мережі становить 800 Вольтів. Це означає, що електрокар має гарну енергоефективність та підтримує швидку зарядку. Попереду розташована підвіска МакФерсон, а позаду незалежна “багаторичажка”. Розмір колесних дисків: R18. Кузов стальний та не має оцинковки. Силовий агрегат: електромотор потужністю 160 кВт. Ємність акумуляторного блоку складає 64,2 кВт. У лютому 2024 року на ринок почали виводити версію з батареєю на 88,1 кВт.

Навіть зовнішній вигляд Kia EV5 вказує на те, що водій має хорошу оглядовість. Усе завдяки великій площі скління та прямокутній формі скел. Посадка водія та пасажирів дуже зручна. А от щодо динаміки, то кросовер Kia навряд чи вразить любителів швидких електрокарів. У режимі "Спорт" модель може розігнатися до 100 км/год приблизно за 8 секунд. При цьому зі штатною гумою автомобіль відчутно пробуксовує. Йдеться про реальні умови, а не їзду треком. 

Підвіска справляє гарне враження. Вона досить м'яка і відмінно "ковтає" дрібні нерівності дороги. Дивно, але під час різкого входження в поворот чи гальмування кузов майже не розгойдується. Річ не тільки в конструкції та налаштуваннях ходової, а й у масі автомобіля: 1870 кг. Для порівняння, більш компактний Audi Q4 e-tron важить на 300 кг більше. "Інформативність" керма на гідному рівні. Втім, водій все одно почуватиметься трохи невпевнено на високій швидкості. Ходова електрокара розрахована на спокійну їзду. А якщо у вас є досвід експлуатації корейських авто, ви швидко звикнете і до цієї моделі. 

ПОРІВНЯННЯ З КОНКУРЕНТАМИ

Kia EV5 можна віднести до категорії бюджетних електрокросоверів. Конкурентів у нього багато. Ми вирішили порівняти дітище Kia з трьома моделями електрокарів, які знайомі багатьом українським водіям. Порівнювати будемо тільки базові комплектації. Ви можете натиснути на назву вподобаної моделі та в новій вкладці браузера відкриється сторінка з описом і фото машини.

Потужність: 137 кВт

Ємність батареї: 70 кВт

Запас ходу: 505 км

Потужність: 160 кВт

Ємність батареї: 65 кВт

Запас ходу: 501 км

Потужність: 150 кВт

Ємність батареї: 84,8 кВт

Запас ходу: 605 км

Потужність: 125 кВт

Ємність батареї: 52,8 кВт

Запас ходу: 425 км

Ці моделі вийшли на ринок ще кілька років тому і встигли добре себе зарекомендувати. І в них є цікава властивість: це практичні кросовери, що мають багато спільного з паливними автомобілями. Це стосується майже всього: конструкції ходової, компонування салону, поведінки авто на дорозі тощо. З цієї причини перехід на дані електрокари з паливного авто є швидким і комфортним. Якщо ви шукаєте стильний і при цьому доступний електричний кросовер, на Kia EV5 варто звернути увагу.

KIA EV5 – СТИЛЬНИЙ, ПОТУЖНИЙ ТА ДОСТУПНИЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ У КОРЕЙСЬКОМУ СТИЛІ. ГОЛОВНОЮ ПЕРЕВАГОЮ МОДЕЛІ Є САЛОН. ВІН СВІТЛИЙ ТА ПРОСТОРИЙ, А ЗРУЧНІСТЬ ПОСАДКИ ЗДИВУВАЛА НАВІТЬ ЕКСПЕРТІВ NCARS. ЗА РІВНЕМ КОМФОРТУ ВОДІЯ ЦЯ МОДЕЛЬ ВИПЕРЕДЖАЄ БІЛЬШІСТЬ АНАЛОГІВ ЗІ СВОГО СЕГМЕНТА. KIA EV5 СТВОРЕНО ДЛЯ ПОВІЛЬНОГО ПЕРЕСУВАННЯ МІСТОМ. У БАГАТЬОХ АСПЕКТАХ ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР KIA СХОЖИЙ НА СВОЇХ БЕНЗИНОВИХ ПОБРАТИМІВ, ЩО ЗНАЧНО СПРОЩУЄ АДАПТАЦІЮ ВОДІЯ. А ЯКЩО ВИ ШУКАЛИ ПРАКТИЧНУ МОДЕЛЬ БЕЗ ЗАЙВИХ ДЕТАЛЕЙ ТА ПРЕМІАЛЬНИХ ОПЦІЙ, ТО ЦЯ МОДЕЛЬ НІБИ СТВОРЕНА ДЛЯ ВАС.