07.08.2024 117

Китайські електромобілі стали хітом продажів у липні

~ 18 хв.

ПОПРИ ЗРОСТАННЯ ТАРИФІВ НА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЮ ТА ЗАПЛАНОВАНЕ ПІДВИЩЕННЯ ЦІН НА АВТОМОБІЛІ НА 15%, ІНТЕРЕС УКРАЇНЦІВ ДО ЕЛЕКТРОКАРІВ НЕ ВЩУХАЄ. ОДНІЄЮ З ПРИЧИН ЗАЛИШАЄТЬСЯ ДЕШЕВЕ УТРИМАННЯ І НИЗЬКА ВАРТІСТЬ ЗА КІЛОМЕТР ПРОБІГУ – ВОНА ВСЕ ЩЕ МЕНША, НІЖ У БЕНЗИНОВИХ АВТОМОБІЛІВ ІЗ "ЗАДУШЕНИМИ" ЕКОЛОГІЧНИМИ ДВИГУНАМИ. ПОДИВИМОСЯ, ЯКІ МАРКИ ЕЛЕКТРОКАРІВ ЗАВОЮВАЛИ СЕРЦЯ УКРАЇНСЬКИХ ВОДІЇВ МИНУЛОГО ЛИПНЯ. 

БЕЗ НЕГАТИВНИХ СЦЕНАРІЇВ

Ще на початку літа чимало аналітиків були впевнені в тому, що ціни на електричні автомобілі зростуть, а продажі будуть падати. Це пов'язували не стільки з можливим підвищенням тарифів, скільки з торговельною війною ЄС і США з китайськими автомобільними компаніями, що намітилася. Вийшло цікаво: у червні імпорт електрокарів дійсно знизився, але вже в липні кількість ввезених в Україну машин зросла до 7 тис. одиниць. Це на 51,5% більше за показник липня минулого року. Але все ще не дотягує до минулого квітня, коли в країні зареєстрували 7,5 тисячі електромобілів. Структура продажів у липні:

  • Внутрішні перепродажі: 2193 авто;

  • Імпорт б/в: 3805 авто;

  • Імпорт нових: 988 авто.

Варто зазначити, що не всі автомобілі з позначкою "б/в" насправді їй відповідають. Часто під виглядом вживаних електрокарів у країну везуть автомобілі старих модельних років або такі, що мають незначні дефекти: потерта ЛФП, дрібні вм'ятини тощо. Місячний рекорд продажів нових електромобілів встановили в лютому цього року: 1008 машин. Ще б трохи, і липень би став найуспішнішим місяцем в історії українського ринку зеленого транспорту.

КИТАЙСЬКІ ВИРОБНИКИ НА ГРЕБЕНІ ХВИЛІ

Лідером внутрішнього ринку, як і раніше, залишається Tesla. Частка американського виробника на вторинному ринку становить 29,4%. Найпопулярніші машини марки: Model 3 та Model Y. В Україну активно завозять нові "Тесли", але найбільшим попитом все ж користуються вживані. Серед інших популярних марок на внутрішньому ринку можна виділити:

  • Nissan;

  • Volkswagen;

  • Renault;

  • BMW.

Німецькі виробники потроху втрачають фанатів в Україні, так само як і французький Renault. Японський Nissan доки не зміг завоювати ринок зі своїм кросовером Ariya, а ось модель Leaf обох поколінь і досі має величезним попит. До речі, цей компактний хетчбек залишається найбільш затребуваним електрокаром в Україні. Нагадуємо, що перше покоління Leaf побачило світ у 2010 році. А ось ще один цікавий факт: модель ID.4 від концерну Volkswagen поступилася пальмою першості e-Golf на внутрішньому ринку. Схоже, українські автолюбителі втомилися від кросоверів лінійки ID.

За даними Інституту досліджень авторинку, загальноукраїнський парк автомобілів з електричними моторами сягнув позначки у 115 857 одиниць. З них 112 973 авто є легковими, 2878 це вантажівки та лише 6 автобусів. Фактична кількість може бути меншою, оскільки в статистику потрапив транспорт, що залишили на тимчасово окупованих територіях. Або водій просто виїхав за кордон, не знявши автомобіль з обліку. 

Цікавіша ситуація з імпортом нових автомобілів. За першість на українському ринку тепер борються не американці, німці та французи, як це було ще кілька разів. Азійські виробники набрали крейсерську швидкість і змітають конкурентів - з марками BYD і Honda не може конкурувати ніхто. Погляньте на результати липневих продажів п'яти найбільш популярних марок:

  • Honda - 268 авто;

  • BYD - 209 авто;

  • Nissan - 121 авто;

  • Volkswagen - 106 авто;

  • Zeekr - 84 авто.

Найпопулярнішим електромобілем місяця став Honda M-NV. У моделі з'явилися більш сучасні аналоги, що підвищило її цінову доступність. Українці купили 239 таких кросоверів. Другим за популярністю електричним авто став кросовер BYD Song Plus - зареєстровано 123 штуки. На третьому місці Nissan Ariya зі 118 проданими екземплярами. Нагадуємо, що йдеться про нові імпортні авто – вживаних Leaf все одно завезли більше, ніж дорожчих кросоверів. Новеньких ID.4 Crozz завезли 69 одиниць. Замкнув п'ятірку Zeekr 001 із 68 продажами. А ось марки Audi та MG, яким пророкували успіх, рапортують про низькі продажі: 34 і 30 автомобілів відповідно. Баварський концерн у липні зміг продати українцям лише 25 нових електромобілів. 

ЯК МИ Й ОЧІКУВАЛИ, АЗІЙСЬКІ ЕЛЕКТРОМОБІЛІ ПЛАВНО ЗАХОПЛЮЮТЬ УКРАЇНСЬКИЙ РИНОК. ЯПОНСЬКИЙ HONDA РОЗПРОДАЄ МОРАЛЬНО ЗАСТАРІЛІ МОДЕЛІ ЗА ГАРНИМИ ЦІНАМИ, РОЗШИРЮЮЧИ АУДИТОРІЮ ПОКУПЦІВ І ГОТУЮЧИ ГРУНТ ДЛЯ ПОДАЛЬШОЇ ЕКСПАНСІЇ. КИТАЙСЬКИЙ BYD ТРАДИЦІЙНО РОБИТЬ НАГОЛОС НА ВИГІДНЕ СПІВВІДНОШЕННЯ ЦІНИ ТА ЯКОСТІ. А ZEEKR, ЩЕ ОДНА КИТАЙСЬКА МАРКА, ОСТАТОЧНО СТАЛА ІКОНОЮ СПОРТИВНИХ ЕЛЕКТРОКАРІВ.