24.06.2024 1377

V2L або альтернатива генератору – як це працює

~ 47 хв.

ЗДАЄТЬСЯ ЛОГІЧНИМ ВИКОРИСТОВУВАТИ БАТАРЕЮ ЕЛЕКТРОКАРА ЯК РЕЗЕРВНЕ ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ: ДОМАШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ, ПРИГОТУВАННЯ ЇЖІ, ПРАННЯ ТОЩО. ЦЕ ОСОБЛИВО КОРИСНО ПІД ЧАС ТРИВАЛИХ БЛЕКАУТІВ. ОДНАК ЕЛЕКТРОКАР ЩЕ ТРЕБА ПЕРЕТВОРИТИ НА ПОВЕРБАНК. ДЛЯ ЦЬОГО Й СТВОРЕНА ТЕХНОЛОГІЯ V2L.

ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЇ 

V2L означає Vehicle to Load, тобто транспорт, що можна до чогось під’єднати. Друга назва: VTOL. Оскільки ми маємо справу з електротранспортом, під’єднатись можна до споживача електроенергії. Наприклад, до холодильника. Але є важливий нюанс. Всі електрокари можуть приймати та віддавати заряд. Проте вони обладнані інверторами різної потужності та мають різне програмне забезпечення. Через одні моделі підтримують тільки V2L, інші всі технології, а треті тільки V2H та V2G. Ярким представником останніх є Nissan Leaf першого покоління. Про технологію V2L варто знати наступне:

  • Для роботи електрокар має підтримувати V2L/VTOL;

  • Зарядна потужність жорстко обмежена;

  • Потрібен спеціальний адаптер.

Візьмемо як приклад електрокар BYD Song Plus. Наш піддослідний підтримує V2L. Розрядник являє собою модифікований зарядний пристрій, в якому шунтовано вивід CP та є резистор на виводі CC. Чимось це нагадує обманку. Але результат роботи інший: електрокар перетворює постійний струм від батареї на змінний, яким можна заживити сторонні пристрої. 

ВИБІР РОЗРЯДНИКА ДЛЯ СВОГО ЕЛЕКТРОКАРА

Щоб користуватися можливостями V2L вам потрібен спеціальний адаптер-розрядник. Він має вигляд зарядного кабелю із побутовим подовжувачем (трійником) на одному кінці. Важливо: перед тим як його купити перевірте, чи підтримує ваш автомобіль V2L/VTOL. Якщо це представник китайського автопрому, треба дізнатись протокол зарядки. Має бути GB/T 27930-2015. Більшість сучасних китайських електрокарів BYD, GAC, Geely, Xpeng та інших марок підтримують V2L. Параметри адаптера на прикладі:

  • Штекер (роз’єм): GB/T AC;

  • Робочий струм: до 16 А;

  • Робоча напруга: 220 В;

  • Номінальна потужність: 3,5 кВт.

Потужність віддачі залежить від моделі електрокари. Є й такі, що видають до 6 кВт. Не страшно якщо ви оберете розрядник надто високої потужності – електромобіль все одно буде видавати скільки здатен. А от на віддачу 3,5 кВт ви можете розраховувати майже з усіма електрокарами. Цього вистачить для:

  • Освітлення квартири чи будинку;

  • Зарядки телефонів, планшетів та ноутбуків;

  • Роботи холодильника;

  • Увімкнення кондиціонера;

  • Розігріву їжі та напоїв у мікрохвильовці. 

Не забувайте: потужність віддачі батарей електрокара обмежена, тож вам треба підлаштуватись. Якщо електромобіль підтримує тільки технологію V2L, ми не радимо використовувати його для живлення водонагрівачів, індукційних плит та потужних електроінструментів. Цими приладами варто користуватись окремо один від одного, потім вимикати. Одночасно живити багато побутової техніки від одного електрокара немає сенсу – спрацює захист. 

V2L – ПРИКЛАД ТІЄЇ ФУНКЦІЇ ЕЛЕКТРОКАРА, ЯКА З ЧАСОМ РОЗКРИВАЄТЬСЯ ТІЛЬКИ КРАЩЕ. У ЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ ВІДДАЧА ЕНЕРГІЇ МОЖЕ ЗНАДОБИТИСЯ НА КЕМПІНГУ. СЬОГОДНІ ГЕНЕРАТОРИ ТА ПОТУЖНІ ПОВЕРБАНКИ ПОТРІБНІ ВСІМ. ЕЛЕКТРОКАР ДОПОМОЖЕ ВАМ ПЕРЕЧЕКАТИ БЛЕКАУТ, ЗАЙМАЮЧИСЬ ЗВИЧНИМИ СПРАВАМИ.