27.05.2024 102

BYD Yuan Pro – стильний джентльмен з бюджетного сегмента

~ 34 хв.

АВТОМОБІЛЬНИЙ ГІГАНТ BYD ПРОДОВЖУЄ ТИСНУТИ НА НИЖНІЙ СЕГМЕНТ РИНКУ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ. ОДНІЄЮ З НОВИНОК МАРКИ НА ПОЧАТКУ 2024 РОКУ СТАЛА МОДЕЛЬ YUAN UP. ПРОДОВЖУВАЧ ЛЕГЕНДАРНОЇ ЛІНІЙКИ МІСЬКИХ КРОСОВЕРІВ СТАВ ОДНИМ З НАЙДОСТУПНІШИХ АВТО У ГАММІ BYD. НОВИНКА НАМАГАЄТЬСЯ БАЛАНСУВАТИ МІЖ СУВОРОЮ ПРОСТОТОЮ ЕЛЕКТРОКАРІВ НИЖНЬОГО ЦІНОВОГО СЕГМЕНТА ТА БІЛЬШ РОЗКІШНИМИ МОДЕЛЯМИ ІЗ СЕРЕДНЬОГО СЕГМЕНТА. ЧИ ЇЙ ЦЕ ВДАЛОСЯ? 

Не плутайте двох представників лінійки Yuan – новий Up та Pro, що йому передує. Концептуально це дуже схожі кросовери, проте між ними 2 роки різниці, що для сучасників електрокарів є справжньою прірвою. Цікаво порівняти цю модель з більш преміальним Yuan Plus, що за сумісництвом є найпопулярнішим електрокаром марки навіть у першій половині 2024 року.

ЕКСТЕР’ЄР

Габарити BYD Yuan Up: 4310 x 1830 x 1675 мм. До конкурентів електрокара можна віднести Beijing EX3, Honda e:NP1 та iCar 03. До речі, остання модель вже опинялась під прицілом Ncars. Ми підготували для вас огляд першого кросовера марки iCar. З усіх конкурентів Yuan Up ця модель має найцікавіший дизайн та одну з кращих технічних “начинок”. Не дивно, адже iCar 03 теж вийшов на ринок у 2024 році. До конкурентів можна віднести Kia EV5, проте ця модель належить до середнього цінового сегмента.

Дизайн передньої частини – щось середнє між спокійним Yuan Plus та більш спортивним Song L. Тонка оптика, масивна “спідниця” бампера з захистом днища, що ніби напливає, та витончені кузовні накладки надають зовнішності кросовера динаміки. Довершує образ низька лінія капота та вже традиційна для кросоверів BYD схема “білий верх - чорний низ”, в якій мають бути наявними чорні пластикові накладки. Вони проходять через усю нижню частину кузова, бампери та колісні арки. Рішення просте та ефективне: автомобіль візуально відокремлено від дороги, а контрастні кольори підкреслюють форми кузова. Краплеподібні накладки на стику передніх дверей та крил є декоративними.  

Подивимось на кросовер з боків. В очі одразу кидаються колісні арки зі вже згаданими чорними накладками. Якщо придивитись уважніше, то стане зрозуміло, що BYD Yuan Up – це справжній дизайнерський конструктор. Зовнішність колісних дисків позичили у BYD Dolphin, але прибрали характерні пелюстки на спицях в колір кузова. Розмірність шин: R16 у всіх комплектаціях. Такі ж має скромний BYD Yuan Pro. Маленькі, але економічні колеса – саме те, що потрібно міському кросоверу. Часткового прихованими ручками дверей поділився приголомшливий BYD Seagull. На даху можна побачити сріблясті накладки. Проте функціональні рейлинги з’являється тільки у комплектації Transcendent, а в інших версіях кросовера вони є суто декоративними. А от плавник у задній частині даху є функціональним – за фактом це захисний корпус антени. Абсолютно унікальним є дизайн порогів. У Yuan Up вони мають по дві декоративні вставки з контурами в колір кузова.

Порівняймо задню частину кузова з більш преміальним Yuan Plus. За думкою Ncars, у бюджетної моделі дизайн корми більш м’язистий: наскрізні ліхтарі складної форми та з яскравим малюнком світлодіодів, цікава форма козирка над заднім склом, масивна накладка, що імітує захист днища, а також контрастні елементи над стоп-сигналами. Візуально виділена лінія скла, а нижче за неї кузов кросовера помітно розширюється. Це створює ефект ширяючого даху. Чари зникнуть, якщо глянути на автомобіль трохи з боку. 

Через масивний бампер та кирпаті ліхтарі корма BYD Yuan Plus має сердитий вигляд. Пластикових вставок тут менше, ніж у бюджетного побратима. Ефект ширяючого даху відсутній майже повністю. Але чому задня частина старшої моделі здається настільки великою? Все через різницю габаритів. Yuan Plus досить широкий кросовер: 1875 проти 1830 мм у побратима. Та й на другому ряду місця трохи більше. З явних відмінностей: повна назва марка, а не абревіатура, плоский козирок даху з більшим стоп-сигналом. 

ІНТЕР’ЄР

З огляду на те що BYD Yuan Up належить до бюджетного сегмента електрокарів, від його салону не очікуєш чогось особливого. З такими ж думками багато водіїв уперше сідали за кермо BYD e2. Проте перед нами усе ще дітище марки BYD. Елементи салону добре підігнані один до одного та не вібрують під час їзди, матеріали оздоблення якісні та приємні на дотик, розташування елементів керування є інтуїтивно зрозумілим. Якість шумо- та віброізоляції на середньому рівні. Однак від бюджетного електрокара не варто чекати більшого. Під час їзди на максимальній швидкості шум коліс у салоні можна добре чути. Цю проблему частково розв’язує встановлення шумоізоляції колісних арок, підлоги та дверей.

За передачу важливої інформації та розваги відповідає 8,8-дюймова цифрова приладова панель та тачскрін діагоналлю 10,1 або 12,8 дюйма. Перший варіант зустрічається тільки в базовій комплектації. Якість зображення на рівні планшету з середнього сегмента – гідна, але справжнього чорного немає, тільки відтінки сірого. Обчислювальних можливостей центрального процесора вистачає майже вдосталь. Легкі посмикування та навіть “лаги” анімації іноді дратують, особливо якщо грати з 3D моделлю авто. А оскільки це електромобіль BYD, прошити його простіше та дешевше за Zeekr 001 і не тільки.   

Зазернемо у салон кросовера. Виглядає знайомим? Нічого дивного, адже перед нами спрощений варіант салону BYD Song L. Той самий селектор у формі кришталика, те саме шкіряне мультикермо. Навіть блок кнопок у двері позичили у купеподібного кросовера. Відрізняються дизайни торпедо, дефлекторів та дверних карт. Домінівні матеріали: матовий пластик та екошкіра. Все просто і нехитро. Чимось нагадує салон Chery eQ7, де також панує атмосфера суворого мінімалізму. Неприємно здивували важкі двері. І це при тому, що модель не має габаритної та важкої звукоізоляції. 

Порівняємо з Yuan Plus. Цей кросовер має екстравагантний салон: круглі ручки відчинення дверей, незвичайне оздоблення сидінь, торпедо та дверних карт, дефлектори клімат-системи, що нагадують колонки, а також комбінування різних видів пластику. Це складно описати словами – просто погляньте на зображення праворуч. Унікальна фішка моделі: гітари в нижній частині дверей. Від спікерів до кишень у дверцятах протягнуто по три тросика-струни – їх можна потягнути та заграє мелодія. Салон тихіший, тепліший та приємніший на дотик, ніж у Yuan Up. А ще в комплектації 510 Excellent у ньому з’являється дисплей діагоналлю 15,6 дюйма, як у старших кросоверах марки. 

Другий ряд в міру комфортний та просторий. Він розрахований на трьох пасажирів, проте середнє місце займають лише за відсутності альтернатив – воно найменш комфортне з усіх. Сидіння та дивани в дусі BYD: м’який та зручний поролон, що не схильний до стискування. Досвід експлуатації інших електрокарів марки демонструє, що навіть бюджетні моделі мають якісні та довговічні сидіння. Авжеж, спинку центрального місця можна відкинути та отримати зручний стіл з двома підсклянниками. На торці центрального підлокітника можна побачити два USB-порти. На цьому список опцій комфорту задніх пасажирів закінчено. З приємного: плоска підлога, багато вільного простору, висока, непогана акустика. Вона “просідає” на найнижчих, на вузькому діапазоні середніх частот та по верхах, але бюджетній акустиці це можна пробачити. 


ХАРАКТЕРИСТИКИ МОДЕЛІ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ

Габарити BYD Yuan Up: 4310 x 1830 x 1675 мм. Кузов не має цинкування. Попереду підвіска типу МакФерсон, а позаду – незалежна на торсіонах. Компромісне рішення між ціною, надійністю, керованістю та комфортом. Таку ж схему використовує Yuan Pro. Споряджена маса автомобіля складає 1430 або 1540 кг (залежить від комплектації). За мірками електричних кросоверів це небагато. Модель має зсунутий до середини днища центр мас. Керувати BYD Yuan Up дуже легко. Електрокар впевнено почуває себе на поворотах, а штатна гума має гарне зчеплення не тільки з сухими, а й з вологими покриттями. На момент написання цього огляду кросовер оснащувався шинами Chaoyang SU318A H/T. В міру м’яка та досить живуча гума, яку не хочеться замінити одразу після купівлі авто. 

Від 95-сильного електромотора з базової комплектації чогось особливого не чекаєш. Також як і від більш потужного 177-сильного у старших комплектаціях. Втім саме тут втілюється у життя магія електрокарів. “Розумна” електроніка стежить за крутним моментом і м’яко підлаштовує роботу силового агрегата під мінливі умови їзди. Коротко кажучи, кросовер не спортивний, але й не повільний. Базова комплектація справді має скромні показники потужності та підходить виключно для їзди містом. Проте “ефект сітікара” відсутній, адже перед нами повноцінний автомобіль. Розгін до 100 км/год з місця займає 12 або 7,9 секунди залежно від комплектації. Електрокар не справляє того ж враження, що екологічні європейські кросовери з “задушеними” дизельними двигунами. За характером поведінки на дорозі модель ближча до хетчбеків, ніж до повноцінних кросоверів. 

Базова комплектація BYD Yuan Up оснащена електромотором потужністю 70 кВт та крутним моментом 180 Нм. Полиця крутильного моменту доволі широка та рівномірна. Для порівняння візьмемо Skoda Octavia з турбодизелем 1.6 MPI AT Active Plus потужністю 81 та крутним моментом 155 Нм. Тобто електрокар трохи поступається дизельному побратиму у потужності, проте має кращу тягу. Це компенсується невеликим запасом ходу, адже у Octavia це близько 700 км на повному баку. У двох комплектаціях електрокара, що залишилися, показник крутного моменту становить вже 290 Нм. Кросовер може взяти на борт майже 500 км вантажу, а запасу тяги вистачить навіть їзди вгору. Модель підходить для виконання повсякденних завдань. 

ПОРІВНЯННЯ З КОНКУРЕНТАМИ

За задумом інженерів BYD, кросовер не замінити Yuan Pro чи конкурувати з e2 та Dolphin. Проте продовжувач імператорської лінійки привернув до себе увагу водіїв, що обирають практичну та недорогу модель. BYD Yuan Up є саме таким авто. І вийшов він у 2024 році, що є величезним плюсом – бюджетні електрокари швидко втрачають актуальність. За результатом ми отримали “урізану” версію Yuan Plus зі свіжим дизайном та характеристиками електрокарів BYD з нижнього сегмента. Чи потрібен цей сегмент після виходу Yuan Up? Авжеж так, проте тепер він не здається настільки ж привабливим, як наприкінці 2023 року. Підберемо для героя нашого огляду гідних конкурентів. До речі, щоб дізнатися про них більше, ви можете тиснути на назву моделі та одразу потрапити на сторінку Ncars з детальною інформацією та фотографіями. Порівнювати будемо електромобілі в других комплектаціях за рахунком. 

Потужність: 160 кВт

Ємність батареї: 52,56 кВт

Запас ходу: 421 км

Потужність: 134 кВт

Ємність батареї: 53,6 кВт

Запас ходу: 420 км

Потужність: 60 кВт

Ємність батареї: 29,7 кВт

Запас ходу: 301 км

Потужність: 120 кВт

Ємність батареї: 51,8 кВт

Запас ходу: 401 км

BYD Yuan Up майже не поступається конкурентам у потужності. Компанія використовує батареї власного виробництва, що відомі своєю надійністю та тривалими строками служби. Кросовер вирізняється яскравим дизайном. У цьому з ним може позмагатися хіба що Neta X з його спортивною зовнішністю у дусі Mazda. Наша четвірка має візуально схожі салони та однакові матеріали оздоблення. Хоча не можна не відзначити модель Geometry E з її деталями з  пластику, що стилізовані під глянцевий металік. Але є нюанс: матеріал швидко дряпається та затирається. Посадка у всіх моделях зручна, проте Ncars віддає свій голос сидінням кросовера марки BYD – вони ну дуже м’які та комфортні. 

BYD YUAN UP – ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР З ГАРНИМ СПІВВІДНОШЕННЯМ ЦІНИ ТА ЯКОСТІ. А ЩЕ ЦЕ НЕТИПОВЕ ПОЄДНАННЯ ІДЕЙ ТА РІШЕНЬ З МИНУЛИХ МОДЕЛЕЙ КОМПАНІЇ. ЧАСТИНУ ЗОВНІШНОСТІ ПОЗИЧИЛИ У SONG L, ПРИ СТВОРЕННІ САЛОНУ НАДИХАЛИСЬ ЇМ ТА СЕДАНОМ HAN, А ВІДЧУТТЯ НА ДОРОЗІ МАЙЖЕ ТІ САМІ, ЩО МОЖНА ОТРИМАТИ ЗА КЕРМОМ DOLPHIN. ТАКЕ ЦІКАВЕ ПОЄДНАННЯ РОБИТЬ ЦЮ МОДЕЛЬ ОДНИМ З КРАЩИХ ВАРІАНТІВ ДЛЯ ТИХ, ХТО ТІЛЬКИ ПОЧИНАЄ ЗНАЙОМСТВО С БЮДЖЕТНИМИ ПРЕДСТАВНИКАМИ МАРКИ BYD.