23.06.2024 138

Li L7 – ваш ідеальний гібридний авто

~ 64 хв.

ДЛЯ БІЛЬШОСТІ УКРАЇНСЬКИХ АВТОЛЮБИТЕЛІВ LI AUTO – ПРОСТО ЩЕ ОДИН ПЕРСПЕКТИВНИЙ АВТОВИРОБНИК. ВСЕ ТАК, АЛЕ Є НЮАНС: ЦЕ ГОЛОВНИЙ КИТАЙСЬКИЙ ВИРОБНИК ПОСЛІДОВНИХ ГІБРИДІВ. ВІН УСПІШНО КОНКУРУЄ З BYD, DONGFENG І GEELY. МАРКА ВІДОМА ПІД ПРОСТОЮ НАЗВОЮ LI, ЩО ДУЖЕ ЛЕГКО ЗАПАМ’ЯТАТИ. А В ЇЇ АСОРТИМЕНТІ Є МАЙЖЕ ІДЕНТИЧНІ КРОСОВЕРИ L6, L7, L8... ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ? 

Сьогодні на наш огляд зазирнув Li L7 – послідовний гібрид, що вийшов на ринок ще у 2023 році. Візуальна і технічна частина моделі перегукуються з попередніми L8 та L9. Давайте дізнаємося, чим може здивувати водія Li L7 та що відрізняє його від інших гібридів.

ЕКСТЕР'ЄР

Формально всі кросовери марки Li відносять до люкс сегменту. Виробник прагнув створити комфортний, просторий і безпечний транспорт для всієї родини. Примітно, що це перший п'ятимісний кросовер Li Auto - попередні моделі були трирядними і вміщували до 6 осіб. Габарити L7: 5050 x 1995 x 1750 м. Це трохи більше за Toyota Land Cruiser 300. 

Li Auto є єдиним китайським автовиробником, який суворо дотримується свого фірмового дизайну. У цьому відношенні з компанією можуть змагатися тільки BYD та Leapmotor. Модель Li L7 повторює дизайн попередніх моделей майже повністю. Спереду це типовий представник своєї марки: витончена наскрізна оптика, масивний бампер з вирізами з боків, рельєфний капот із логотипом марки в середині. Простий дизайн, що легко запам'ятовується, та без надмірностей. А ще дизайн кросовера перекликається з Livan RL9, повнорозмірний сімейний електрокар від холдингу Geely. 

Попри візуальну схожість багатьох повнорозмірних кросоверів, відрізнити дітища Li від конкурентів нескладно. Зверніть увагу на зону колісних арок. Вона сама по собі рельєфна, а пластикові накладки роблять її ще більш виразною. В очі також впадає цікавий рельєф дверей. Силует автомобіля низький, проте спортивних акцентів у зовнішності небагато. Дверні ручки приховані та повністю втоплені в дверях. На лівому борту розташований люк бензобака, а на правому – порти для зарядки. Довершують образ витончені колісні диски.

Модель L6 є найкомпактнішим кросовером марки на момент написання цього матеріалу, а L9 – найбільшим. Щоб відрізняти їх один від одного без лінійки, зверніть увагу на корму. У моделей з парною цифрою в назві майданчик під номерні знаки розташований на задньому бампері, а з непарною – на двері багажника. Відповідно, відрізняється форма дверцят: у першому випадку вони майже плоскі, а в другому більш рельєфні, з заглибленням під номери. Моделі також відрізняються формами кватирок та скосами задніх дверей. Без жартів: більше візуальних відмінностей немає. 

ІНТЕР'ЄР

Зовні салони кросоверів марки ідентичні. Зате кожен елемент внутрішнього простору гібридів Li продуманий до дрібниць. Перша особливість: на торпедо немає приладової панелі. Друга: здвоєний центральний дисплей, що являє собою два 15,7-дюймових екрани. Третя особливість: велика кількість простору для ніг у передньому ряду. Кросовери китайської марки нібито створені для високих водіїв, які відчувають проблеми з посадкою за кермом. Четверта: масивний центральний підлокітник із чотирма підстаканниками, двома бездротовими зарядками, великою нішею для зберігання речей, двома 60-ватними виходами USB-C та сенсорним дисплеєм на торці. З його допомогою задні пасажири можуть налаштовувати свої сидіння та регулювати роботу кліматичної системи. 

Спільною рисою салонів Li є фірмове чотириспицеве мультикермо. Рульове колесо оздоблено міцною та приємною на дотик шкірою. Сенсори згруповані у два блоки на лівій та правій спицях. Посередині і трохи вище розташувався приладовий дисплей. На нього виводиться тільки важлива інформація: швидкість руху, заряд батарей і обсяг палива в баку, режим їзди, режим рекуперації, параметри пневмопідвіски. Ті самі дані виводяться на лобове скло проектором HUD. До речі, дуже яскравим і чітким. Настільки, що в нічний час яскравість доводиться знижувати до мінімуму, інакше втомлюються очі. 

Зручностей та приємних деталей у салоні вистачає. Щойно водій відчиняє двері свого Li L7, його зустрічає м'яке амбієнтне підсвічування. Натисканням на спеціальну клавішу можна одразу виставити ваші улюблені налаштування сидінь – передній ряд має функцію пам'яті. Повністю опустивши цей ряд, водій отримає 2 майже плоских спальних місця. Відпочиваючи в салоні кросовера, можна помилуватися небом через здвоєний панорамний люк. А в комплектації Ultra ще й подивитись кіно на 15,7-дюймовому РК-екрані в стелі. Керувати екраном можна як тактильно, так і жестами в повітрі. Шумоізоляція салону близька до ідеалу. Не дотягує до загального рівня лише ізоляція колісних арок. Кросовер має подвійний склопакет на всіх дверях. Навіть під час їзди в місті рівень шуму в салоні рідко перевищує позначку в 65 дБ.

Задній ряд кросовера Li L7 нібито створений для відпочинку. Усі місця мають електропривод, масаж, вентиляцію та підігрів. Сидіння дуже м'які та комфортні. Бічна підтримка вельми надійна. Матеріал оздоблення – шкіра наппа. За фактом це натуральна шкіра тонкої вичинки. За якістю оздоблень китайський кросовер може змагатися з останніми новинками Land Rover. У базі авто має 19 динаміків, а в топовій комплектації Ultra їх 21 на салон. Утім, звучать вони середньо. Акустика оновленого Zeekr 001 видає чистіший звук. 

Праве місце на другому ряду можна перевести в режим «Queen Seat». Спинка сидіння опуститься на 40°, переднє сидіння від'їде вперед, а з його спинки вийде підставка для ніг. Ні, мова не про звичну отоманку під литки, а про справжню підставку – пасажир може витягнутися, впертися в неї ногами, увімкнути масаж і відпочити по-королівськи. Максимальний простір для ніг правого заднього пасажира становить 1160 мм. 

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ТЕСТ-ДРАЙВ

Кросовер Li L7 є послідовним гібридом. Фактично це електромобіль, що має бензиновий ДВЗ для підзарядки батарей та живлення двох синхронних електромоторів на постійних магнітах. Наприклад, у BYD Song DM-i, про який ми вже писали, бензиновий двигун може передавати крутний момент колесам через редуктор. У випадку L7 двигун працює тільки як генератор. Модель агрегату: L2E15M. Він побудований на базі німецько-французького CE16, а його виробництво налагодили в Китаї. Цей турбований двигун має багату історію та вирізняється високою надійністю. Постачальниками електромоторів і елементів приводу для гібридів Li Auto є корпорації Bosch (Німеччина), GM та BorgWarner (США). 

Li L7 демонструє високу працездатність навіть в екстремальних умовах. Бензиновий L2E15M без проблем запускається при морозі -25℃. Виробник рекомендує заливати в бак тільки А-95. Обсяг бака обмежений 65 літрами. В ідеальних умовах повний запас ходу кросовера становить 1360 або 1421 км залежно від комплектації. Середня витрата Li L7 у змішаному циклі становить 7,5 літрів на 100 км. Якщо не обмежувати себе на дорозі та користуватися всіма зручностями, витрата може підскочити до 12 л. 

Ходова: незалежна підвіска на поперечних важелях спереду та незалежний «багатоважіль» позаду. Є фірмова подвійна пневмопідвіска Magic Carpet. У режимі бездоріжжя вона збільшує дорожній просвіт до 30 см. На актуальних версіях прошивки автомобіль має середні позашляхові властивості. Раніше вони були жахливими. До оновлення кросовер навіть не вмів контролювати момент на вивішених колесах. Повний привід був потрібен тільки для комфорту, а на прохідність авто він не впливав. Зараз ситуація краща та кросовер впевнено почуває себе в неглибокому снігу, на вологому грунті та в піску. Але повноцінний Off-Road це не для гібридів Li Auto, адже вони створені для міста. 

Максимальна швидкість гібрида обмежена 180 км/год, а обіцяний виробником розгін до 100 км/год займає 5,3 секунди. У реальних умовах це займе приблизно 6,5 секунд. Незважаючи на споряджену масу в 2460 кг, автомобіль легко рушає з місця та бадьоро гальмує. Можливостей двопоршневих дискових гальм вистачає для їзди в місті, проте любителів активної їзди вони можуть розчарувати. Другим розчаруванням стане система охолодження. При тривалій їзді на швидкостях понад 150 км/год є реальний ризик перегріву ДВЗ. Ми вже говорили, що це міський автомобіль?  

Кузов кросовера усіяно радарами та 8-мегапіксельними камерами, завдяки яким працює автопілот рівня L3. Лідар на даху лише підвищує точність цифрового зору. Сьогодні саме гібриди Li мають найдокладнішу 3D-модель навколишнього простору. Автомобіль «бачить» і миттєво додає в модель пішоходів, реагує на стоп-сигнали інших авто тощо. Li L7 може вчитися. Наприклад, якщо ви постійно їздите на роботу за одним маршрутом, з часом «розумна» електроніка його запам'ятає та візьме на себе керування. За задумом інженерів Li Auto автопілот має працювати так: водій вказує точку прибуття на мапі, вмикає автопілот та їде, притримуючи кермо. Очікувано, повноцінний автопілот в Україні працювати не буде – водій скоріше отримує «прокачаний» круїз-контроль. До речі, один із найкращих на ринку: машина стартує рівно і м'яко, дотримується смуги, не ризикує, акуратно гальмує й пропускає вперед лихачів. Нагадує адаптивний круїз-контроль Volkswagen ID.4, але краще. 

LI L7 – ПРИКЛАД АВТО, ЯКИЙ ВЗЯВ СОБІ НАЙКРАЩЕ З ДВОХ АВТОМОБІЛЬНИХ СВІТІВ. У ЕЛЕКТРОКАРІВ МОДЕЛЬ ЗАПОЗИЧИЛА КОМПОНУВАННЯ, СИЛОВУ ЧАСТИНУ ТА ЕЛЕКТРОНІКУ. У БЕНЗИНОВОГО ТРАНСПОРТУ – НАДІЙНІСТЬ ТА ВРАЖАЮЧУ АВТОНОМНІСТЬ. ЯКЩО ВИ ШУКАЄТЕ КОМФОРТНИЙ МІСЬКИЙ КРОСОВЕР ІЗ ДВОМА РЯДАМИ СИДІНЬ, L7 СТАНЕ ІДЕАЛЬНИМ ВИБОРОМ.