30.05.2024 480

BYD Song Plus – доступний гібрид на межі можливостей

~ 20 хв.

ХОЧ КИТАЙСЬКИЙ BYD АСОЦІЮЄТЬСЯ З «ЧИСТИМИ» ЕЛЕКТРОМОБІЛЯМИ, ВІН АКТИВНО РОЗШИРЮЄ МОДЕЛЬНИЙ РЯД ГІБРИДІВ. ЧИ ЗНАЛИ ВИ, ЩО ПЕРШИЙ КРОСОВЕР SONG PLUS МАВ ДВИГУН ВНУТРІШНЬОГО ЗГОРЯННЯ? З РОКАМИ МОДЕЛЬ СУТТЄВО МОДИФІКУВАЛИ ТА СЬОГОДНІ ВОНА ПРОПОНУЄТЬСЯ У ДВОХ ВЕРСІЯХ: БАТАРЕЙНИЙ ЕЛЕКТРОКАР ТА ПОСЛІДОВНИЙ ГІБРИД. 

Електричний брат-близнюк Song Plus входить до числа найбільш затребуваних автомобілів китайської марки. За обсягами продажів він поступається BYD Yuan Plus. А в 2024 році сталося дві події: BYD випустив Yuan Up, один з кращих бюджетних кросоверів цього року, а морально застарілі моделі марки скинули в ціні. Чи гібридна версія моделі залишилась актуальною? З'ясуймо зараз. 

ЕКСТЕР'ЄР

Вже під час роботи над BYD Song Plus дизайнери мали бачення майбутнього авто. Кросовери сімейства Dynasty мають морську стилістику, що підкреслюється м'якими і плавними лініями кузова, цікавою формою оптики та великою кількістю кузовних накладок, що імітують плавники. За габаритами автомобіль BYD трохи довший за RAV4. У марки є більший гібрид: трирядний Tang DM-i. Цю модель позиціюють як просторий сімейний кросовер, тим часом як Song Plus орієнтований на більш молодих водіїв.

Стилістика передньої частини кузова отримала назву Ocean X. Кросовер має об'ємний бампер із великими імітаціями повітрозабірників з боків. Візуальне сприйняття повністю перевертають кузовні накладки та горизонтальні вирізи по центру бампера. Ці елементи додають морських акцентів у дизайн, а також роблять його легким і енергійним. До речі, вирізи тут не просто так. Вони забезпечують приплив повітря в підкапотний простір. У повністю електричному Song Plus вирізи відсутні через непотрібність. Подібно іншим кросоверам марки, Song Plus має характерну «губу» в нижній частині бампера. Дизайн та конструкція фар класичні. Вії під фарами - це декоративні накладки. Довершує образ рельєфний капот, що візуально підкреслює перехід до стійок кузова.

Зі сторони в цій моделі відразу впізнається кросовер BYD. Рельєфний кузов, напевно, мав зробити дизайн агресивним і м'язистим, проте більш гладкий Song L справляє враження спортивного кросовера. А от Song Plus ніби говорить: я створений для спокійної їзди. Не змінюють ситуацію навіть контрастні накладки кузова та доволі спортивні колісні диски. Не знаємо, чи прагнули дизайнери BYD до цього від самого початку, проте диски мають чудову аеродинаміку. Краще тільки аеродинамічні ковпаки. Про те, як йдуть справи з динамікою та поведінкою автомобіля на дорозі, ми розповімо трохи далі. 

Корма автомобіля багата на деталі. Увагу одразу привертає наскрізна задня оптика і невеликі зябра з боків заднього бампера. Взагалі, кришка і бампер дуже рельєфні. Цим модель відрізняється від Yuan Plus з його лаконічним оформленням задньої частини кузова. Лінії багажника та заднього скла навмисно зробили дуже високими. Це створює цікавий контраст між м'яким і доброзичливим дизайном передньої частини кросовера та масивною, трохи сердитою кормою. До речі, чорний колір ну дуже пасує цьому кузову.

ІНТЕР'ЄР

Гібридний та електричний Song Plus мають майже ідентичні салони. Зрозуміти, що водій опинився за кермом гібрида, можна за одним із перемикачів біля селектора. А точніше за написами. В електричному кросовері підписано лише одне положення перемикача, а у гібрида два: EV і HEV. Посадка м'яка і зручна. Елементи управління розташовані грамотно й інтуїтивно зрозуміло. Механічні кнопки зібрані в блоки. Загалом їх три: на водійських дверцятах, кермовому колесі та панелі селектора. 

Салон кросовера тішить великою кількістю простору та приємними на дотик матеріалами. Здебільшого це екошкіра, а також м'який і глянсовий пластики. Кермо оздоблене натуральною шкірою. Елементи салону добре підігнані та не скриплять, що часто зустрічається в недорогих авто з Китаю. Панель із глянцевого пластику - очевидна візуальна домінанта салону кросовера. Виглядає свіжо і цікаво. Не вистачає тільки амбієнтного підсвічування. Починаючи з комплектації Flagship Plus з'являється і воно. До набору стандартних білих світильників у стелі додаються 31-кольорова світлодіодна стрічка під панеллю торпедо. Для зберігання речей передбачено невеликий відсік зліва від керма, великий бардачок навпроти пасажирського сидіння і два відсіки в центральному тунелі: один під підлокітником і другий прямо під тунелем. Там же розташувалися USB-порти, лоток SIM-карти та роз'єм прикурювача. В іншому все стандартно: механічне салонне дзеркало із затемненням, футляр для окулярів у центральному плафоні, механічні дефлектори обдування салону, пара підсклянників.

Кросовер має зручне мультикермо з механічними кнопками. Праворуч знаходиться спеціальна кнопка для навігації по приладовій панелі. Вона тут цифрова. Можна обрати дизайн панелі, вимірити швидкість, відкрити мапу, обрати параметри роботи клімату тощо. Суто технічно інженери BYD задовольнили запит водіїв на салон без сенсорів. Майже всіма функціями кросовера можна керувати натисканнями на кнопки (або навіть одну). Але на практиці BYD Song Plus ніби підштовхує водія до використання центрального сенсорного дисплея. Він має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс і швидкий відгук. Програмна частина вже має англійську мову та припускає встановлення додатків. Фішка салонів BYD: поворотний центральний дисплей, що натисканням на кнопку можна перевести із вертикального положення в горизонтальне або навпаки.

Задній ряд досить просторий. Пасажири не скаржитимуться на брак місця для ніг. А оскільки центральний тунель у BYD Song Plus є тільки в передній частині салону, ззаду можна з комфортом розмістити до 3 пасажирів. Нестачі місця для зберігання речей немає. Для пляшок є кишені у дверних картах, а під гаджети є ніша в торці між передніми сидіннями. Там же розташований один із дефлекторів обдування салону і пара USB-портів. Тепер телефон на зарядці не доведеться тримати у себе на колінах - для нього є спеціальне місце. Розміри панорамного люка приємного дивують. Він двосекційний і зроблений із тонованого скла. Після натискання на кнопку передня секція відсувається. Люк можна повністю закрити шторкою в колір салону. Приємна деталь салону: ручки страху мають мікроліфт.

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ

BYD Song Plus – це офіційна назва моделі. У Європі вона відома як Seal U. У 2023 році модель отримала перший серйозний рестайлінг. Повністю змінився дизайн екстер'єру, а ось салон залишився колишнім. Серцем авто залишається турбований двигун BYD472QA. Таким же агрегатом оснащують інші бюджетні гібриди марки. Наприклад, Destroyer 05. Двигун і гібридна система DM-i загалом довели свою надійність. На момент написання цього огляду японський концерн Toyota розглядає ідею впровадження гібридної системи BYD у свої майбутні моделі. 

Виробник називає свою систему DM-i супергібридом, що тільки заплутує багатьох водіїв. Суто технічно актуальні моделі гібридів BYD є послідовно-паралельними. У штатному режимі Song Plus DM-i приводить у рух електромотор потужністю 132 або 145 кВт залежно від комплектації. Привід передній. ДВЗ працює в режимі генератора і заряджає батарею. Все точно як у гібридах марки Li. На високій швидкості в справу включається ДВЗ. Він переходить з режиму генератора в режим повноцінного мотора, передаючи крутильний момент ведучим колесам. У повнопривідних гібридах реалізована система DM-p, що передає момент усім колесам. Фокус у тому, що BYD спростив стандартну схему паралельного гібрида «двигун - трансмісія - колеса». У ролі трансмісії тут одноступінчатий редуктор. Це головна відмінність послідовних гібридів BYD від моделей-конкурентів.

Кросовер розрахований на спокійну їзду, хоча на швидкостях до 70 км/год він може полоскотати нерви як будь-який електрокар - різко стартує, швидко розганяється. Базовий електромотор потужністю 132 кВт має непоганий запас тяги. Гібрид добре показує себе на легкому бездоріжжі та при їзді в гору. Починаючи з комплектації Luxury авто комплектується електромотором на 145 кВт. Краще, але ненабагато. Варто втиснути педаль при повному заряді батарей або розігнатися до 70 км/год, як за справу береться супергібрид DM-i. Заявлена потужність ДВЗ становить 81 кВт або 110 к.с., але колесам передається менше. Передача крутного моменту дуже плавна, а зазвичай тихий бензиновий агрегат нагадує про себе легким гулом. Завдяки мотору гібридний BYD Song Plus має хорошу динаміку на всьому діапазоні швидкостей. Приміром, електрична версія кросовера відчутно здавала після 110 км/год. У місті це не було проблемою, а от на магістралях автомобіль обмежував водія. Гібрид позбавлений цього недоліку.

Хоч у режим паралельного гібрида можна перейти самостійно, за роботою агрегатів більшу частину часу стежить електроніка. Вона враховує швидкість їзди, поточне навантаження на електромотор, виставлений режим їзди, а також заряд батареї. Останнє відіграє важливу роль. Якщо батарея «просідає» до 15%, паливний агрегат одразу переходить у режим генератора. Стандартна витрата палива в місті: 5,5 літрів бензину на 100 км. Якщо їздити акуратно, не вмикати клімат-систему та інші зручності, можна знизити витрату до 4,5 л/100 км. Взимку витрата підскакує до 7 л/100 км. До речі, двигун BYD472QA вельми невибагливий та його можна заправляти бензином А-92. З повним баком і зарядженою батареєю запас ходу складатиме 1498 км.    

Кросовер має незалежну підвіску. Спереду це повноцінний Макферсон, а позаду багатоважіль. Автомобіль радує м'яким і плавним ходом. Зчеплення хороше, однак при різкому старті Song Plus може пробуксовувати. Під час їзди мокрою дорогою водій почуватиметься невпевнено. Проблема частково вирішується заміною штатної гуми. Однак вмикати режим HEV і різко стартувати з місця в дощ все одно не варто. Керувати автомобілем у місті дуже приємно. Відмінна видимість і чуйне кермо допомагають маневрувати у вузьких вуличках. Починаючи з комплектації Flagship кросовер оснащується системою кругового огляду. Справді рятує в щільному трафіку і під час паркування BYD Song Plus.

BYD SONG PLUS DM-I – ІДЕАЛЬНИЙ КРОСОВЕР ДЛЯ ТИХ, ХТО ХОТІВ СТАТИ ВЛАСНИКОМ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ, АЛЕ ХВИЛЮВАВСЯ ЩОДО НЕОБХІДНІСТІ ЧАСТО ЗАРЯДЖАТИ БАТАРЕЮ. БІЛЬШУ ЧАСТИНУ ЧАСУ НА ДОРОЗІ ВІН ПРАЦЮЄ ЯК ЧИСТИЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ: ШВИДКИЙ, ТИХИЙ І ЛЕГКИЙ В УПРАВЛІННІ. КЛАСИЧНИЙ МОТОР РОЗВ'ЯЗУЄ ПРОБЛЕМУ ЗАПАСУ ХОДУ, А ТАКОЖ ДОДАЄ КРОСОВЕРУ ДИНАМІКИ. САЛОН ТАКИЙ САМИЙ, ЯК В ЕЛЕКТРИЧНОМУ SONG PLUS - СТИЛЬНИЙ, ПРОСТОРИЙ І ЕРГОНОМІЧНИЙ.