Найкращі електрофургони з Китаю – добірка від Ncars
ЛЕГКОВИМИ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯМИ СЬОГОДНІ ВЖЕ НІКОГО НЕ ЗДИВУВАТИ. ЗГІДНО ЗІ СТАТИСТИКОЮ, КІЛЬКІСТЬ ЗАРЕЄСТРОВАНИХ В УКРАЇНІ ЕЛЕКТРОКАРІВ ПЕРЕВАЛИЛА ПОЗНАЧКУ В 120 ТИС. ОДИНИЦЬ. СЕГМЕНТ ЕЛЕКТРИЧНИХ ЛЕГКОВИКІВ ДЕМОНСТРУЄ ВПЕВНЕНЕ ЗРОСТАННЯ ВЖЕ КІЛЬКА РОКІВ ПОСПІЛЬ, А ОТ КОМЕРЦІЙНІ ТА ВАНТАЖНІ АВТО... ЩО Ж, ЇМ НАШІ ВОДІЇ ПОКИ ЩО НЕ НАДТО ДОВІРЯЮТЬ. ПОДИВИМОСЯ, ЯКІ ЕЛЕКТРОКАРИ ГОДЯТЬСЯ ДЛЯ РОБОТИ Й ЧОГО ЧЕКАТИ ЇХНІМ МАЙБУТНІМ ВЛАСНИКАМ.
ТРОХИ ПРО ДОСВІД КИТАЙСЬКИХ ВОДІЇВ
Китайський авторинок суттєво відрізняється від українського. Тому є багато причин, серед яких різниця в законодавстві, доходах населення, розвиненості інфраструктури та не тільки. Водії з Піднебесної високо оцінюють комерційні електрокари, а дехто навіть готовий пересісти з класичних дизельних «роботяг», на кшталт VW Transporter і Ford Transit, на моделі без звичного ДВЗ. Тут є один нюанс: ми поспілкувалися з водіями, які працюють у великих містах. Далеко від населених пунктів обмежений запас ходу електричних бусів стає проблемою. Резюмуючи думки китайських водіїв, ми виділили головні плюси «зеленого» транспорту:
-
Високий рівень комфорту. Працювати в комерційному електрокарі одне задоволення. І це важливий плюс, адже сидіти за кермом іноді доводиться цілий день;
-
Відносна простота ремонту та обслуговування. Ламаються електрокари рідше за класичні машини, хоча деякі поломки бувають досить складними та дорогими в ремонті;
-
Низькі експлуатаційні витрати. Наслідок попереднього пункту і того факту, що електрика просто дешевша за бензин і дизель. Величезний плюс для компаній, що володіють цілими парками комерційних автомобілів;
-
Турбота про екологію. Шкідливих викидів від електрокарів майже немає. Майже? На жаль, проблему гальмівного і шинного пилу поки вирішити не вдалося.
Недоліки такого транспорту очевидні: низький запас ходу, залежність від зарядної інфраструктури, невеликий крутний момент електромоторів, обмежений модельний ряд «важковаговиків», на кшталт бортових платформ і тягачів. Втім, про актуальність деяких недоліків можна посперечатися. Наприклад, мінівени Farizon із серії Supervan видають до 336 Нм крутного моменту, що є хорошим показником навіть для бензинових авто.
FORD TRANSIT EV – КОРОЛЬ ФУРГОНІВ З ЕЛЕКТРИЧНИМ СЕРЦЕМ
Сімейство Transit охоплює понад 30 моделей комерційних авто в різних кузовах: мікровени, класичні фургони, бортові платформи тощо. Випуск електричної версії «транзиту» був лише питанням часу. У 2023 році спільне підприємство китайського JMC і американського Ford випустило Ford Transit EV – глибоку конверсію Transit T8 спеціально під запити китайського ринку. Вийшов потужний, надійний і повністю електричний фургон.
У 2024 модельному році Transit EV поставив рекорд серед китайських комерційних електрокарів. Ця машина тепер має аж 15 комплектацій! Однак не лякайтеся. Їх можна розділити на 3 групи: звичайний і більш комфортний пасажирський фургон, багатофункціональний фургон і вантажний автомобіль. Відмінності полягають у довжинах колісних баз, компонуванні кузова та технічному оснащенні. Вантажні версії моделі можуть прийняти на борт до 1650 кг і пройти на одному заряді батареї 285-379 км. Цього з головою вистачає не тільки для роботи в місті, а й для міжміських поїздок. Питань до керованості та динаміки фургона немає. Реальним недоліком є лише запас ходу, який в електрокара вдвічі менший, ніж у бензинових побратимів. Те саме можна сказати про всі наступні моделі, тож повторюватися не будемо.
SRM E3 – СПРАВЖНІЙ РОБОЧИЙ КОНИК
Якщо Ford Transit EV є «зарядженим» комерційним авто з великою кількістю опцій комфорту, то SRM E3 відрізняється простим оснащенням і спартанським оформленням салону. Однак базові опції комфорту тут є: акустика з 2 динаміками, підсвічування салону, кліматична система, функціональне мультикермо, а також по 1 порту USB та Type C. Для простішого маневрування та паркування є задній парктронік. У старшій комплектації електромобіль отримує камеру заднього виду і функцію круїз-контролю. Зберігати речі водія і пасажира можна на полицях, яких у салоні кілька, а також у бардачку.
Фургон SRM E3 випускається в 3 комплектаціях. Всі вони оснащені 60-кіловатним електромотором на задній осі, який видає до 220 Нм крутного моменту. Варіанти батарей: 32,14 або 38,64 кВт-години. У першому випадку повного заряду вистачить на 221 км пробігу, а в другому на 253 км. Трохи, але для перевезень вантажів у межах міста і в передмістях більше не потрібно. Швидка зарядка займає 40 хвилин, а якщо заряджатися від побутової мережі через найпростіший адаптер, весь процес займе 5 годин. Вантажність електромобіля: 1640 кг. Обсяг вантажного відсіку становить 6,2 м2. У Китаї SRM E3 має чималий попит. Модель цінують за практичність і доступну ціну. Якщо фургон вам здався занадто маленьким, можна звернути увагу на SRM E3L. За фактом це та ж сама модель, що має довшу базу та оснащення акумулятором більшої ємності.
RICH EC75 – КИТАЙСЬКИЙ ПОГЛЯД НА ЕЛЕКТРОФУРГОНИ
Якщо минула модель відрізнялася простотою, що межує з мінімалізмом, то Rich EC75 може похвалитися приємним дизайном і цікавим оформленням салону. Чого варта тільки накладка торпедо, що імітує натуральне дерево. Домінуючим матеріалом оформлення салону є пластик. Є невеликі вкраплення шкірозамінника. З опціями комфорту ситуація цікава. Базова версія EC75, яка на момент написання цього матеріалу коштувала $31 000, позбавлена навіть центрального дисплея. За доплату в $900 водій отримає 10,1-дюймовий дисплей, бездротову зарядку для телефону, систему голосового управління і камеру заднього виду. Доплативши ще стільки ж, отримаємо порт USB, задній парктронік і найпростішу систему контролю втоми водія.
Електромобіль марки Rich приводить в рух 70-кіловатний електромотор, що розташований на передній осі. Залежно від комплектації, яких тут 4, ємність батареї може становити 41,5 або 50,4 кВт. Запас ходу: 252 і 310 км відповідно. Зарядити батареї з 0 до 80% у режимі швидкої зарядки можна за 30 хвилин. У кузов об'ємом 6,9 м3 можна помістити вантаж масою не більше 1200 кг. Китайський фургон принципово не відрізняється від конкурентів ні оснащенням, ні компонуванням, тож якщо ви замислилися про перехід з класичного транспорту від марок Volkswagen, Renault, Ford або інших, то це гарний вибір.
FOTON ELF E7 – СТИЛЬНИЙ І НАДІЙНИЙ ФУРГОН ЗА ДОСТУПНОЮ ЦІНОЮ
Електричний фургон із назвою, що запам'ятовується, взяв собі багато чого від комерційного транспорту «старої школи». Салон практичний, оформлений якісним пластиком і може похвалитися зручними сидіннями з легкою бічною підтримкою. Керувати опціями комфорту можна тільки за допомогою механічних кнопок і поворотних перемикачів – жодних сенсорів. Майже вся верхня частина торпедо являє собою одну велику полицю для зберігання паперів, ключів та інших «дрібниць». Щоправда, до Foton Elf E7 варто докупити органайзер на кшталт тих, що ставили на старі моделі автомобілів Lada. Без нього ваші речі кататимуться по полиці та відриватимуть водія від керування.
Як і минула модель з добірки, Elf E7 має 4 комплектації. Серцем авто є синхронний електродвигун потужністю 70 кВт і крутним моментом 180 Нм. Він розміщений на передній осі та може розігнати фургон до 90 км/год. Батарейна гамма охоплює пристрої ємністю 38,6, 41,8 і 46,3 кВт. Усі батареї є літій-залізо-фосфатними, а отже, легко витримують вібрації, удари та перепади температур. Швидка зарядка займає 40 хвилин, а повільна - до 4,5 годин. Максимальне завантаження кузова становить 1255 кг, що є непоганим показником для електричного фургона.
CHANGAN EM80 – УНІВЕРСАЛЬНА МОДЕЛЬ НА ВСІ ВИПАДКИ ЖИТТЯ
Китайська корпорація Changan, що входить до ТОП-20 найбільших автовиробників країни, випускає не тільки класичні автомобілі та електрокари, а й комерційний транспорт. Модельний ряд таких авто вже охоплює 20 моделей та Changan EM80 є однією з найбільш примітних. По-перше, це «чистий» електромобіль, що приводиться в рух виключно електромотором. По-друге, це вельми доступний комерційний електрофургон. Наприклад, модель Star 09 EV тієї ж марки коштує на 30% дорожче, але має схожі характеристики. Відмінності полягають в оформленні салону та опціях комфорту.
Changan EM80 доступний у вантажних і пасажирських комплектаціях. Вантажні є 2-місними та можуть прийняти на борт вантаж масою до 1340 кг. Пасажирські версії мінівена помітно менш витривалі і їхня вантажність обмежена 740 км. Ємність батареї становить 41,86 кВт-год і лише авторефрижератор має батарею ємністю 41,93 кВт-год. На жаль, ці батареї не взаємозамінні. Це суто міський електромобіль - запас становить 260-270 км, а максимальна швидкість обмежена позначкою в 100 км/год або 80 км/год у рефрижератора. Є мінімальний набір опцій комфорту: найпростіша акустика і кліматична система, підсвічування салону і задній парктронік. На відміну від інших моделей з нашої добірки та Ford Transit EV, у салоні є ручка вибору режиму їзди. Ось тільки розміщена вона в тунелі між передніми сидіннями, а не на центральній консолі.
ЗА ОСТАННІ РОКИ МОДЕЛЬНИЙ РЯД МАЙЖЕ ВСІХ КИТАЙСЬКИХ АВТОВИРОБНИКІВ ПОПОВНИВСЯ КОМЕРЦІЙНИМ ТРАНСПОРТОМ. ДО «ПЕРЕГОНІВ ОЗБРОЄНЬ» ДОЛУЧИВСЯ НАВІТЬ BYD, ЯКИЙ ТРИВАЛИЙ ЧАС ВИПУСКАВ ТІЛЬКИ ЛЕГКОВІ АВТОМОБІЛІ. В ЕЛЕКТРИФІКАЦІЇ ФУРГОНІВ І ВАНТАЖІВОК Є БАГАТО ПЛЮСІВ: ДЕШЕВЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ, НИЗЬКІ ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ ВИТРАТИ, ТУРБОТА ПРО ЕКОЛОГІЮ. СЛАБКИМ МІСЦЕМ ТАКОГО ТРАНСПОРТУ Є ЛИШЕ НЕВЕЛИКИЙ ЗАПАС ХОДУ. АЛЕ І ЦЕЙ НЕДОЛІК БУДЕ УСУНУТО З ПОЯВОЮ БІЛЬШ ЄМНИХ І НАДІЙНИХ БАТАРЕЙ.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Львів
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі