12.06.2024 320

Рейтинг оновлено: електромобілі з найшвидшою зарядкою

~ 14 хв.

ОДНИМ ІЗ ГОЛОВНИХ НЕДОЛІКІВ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ ПЕРЕД КЛАСИЧНИМИ АВТО Є ТРИВАЛА ЗАРЯДКА. ЯКЩО ЗАПРАВКА БАКІВ ПАЛЬНИМ ЗАЙМАЄ КІЛЬКА ХВИЛИН, ТО ОСЬ ДЛЯ ПОВНОЇ ЗАРЯДКИ БАТАРЕЙ ВІД ДОМАШНЬОЇ МЕРЕЖІ МОЖЕ ЗНАДОБИТИСЯ ПОНАД 10 ГОДИН. А ЯКЩО ЗАРЯДЖАТИСЯ НА ПОТУЖНІЙ КОМЕРЦІЙНІЙ СТАНЦІЇ? 

Ми звернулись до останнього дослідження EVS37 та дізнались, які з серійних електромобілів мають найшвидшу зарядку. Цей факт вас навряд чи здивує, але в рейтингу домінують китайські електромобілі та моделі, що зібрали в Піднебесній із використанням компонентів місцевого виробництва.

РЕКОРДСМЕНИ ЦЬОГО РОКУ

Експерти EVS37 оцінили не тільки швидкість зарядки, а й середнє споживання енергії на 100 км шляху. Навіть вивели спеціальний зарядний індекс P3CI, для розрахунку якого потрібно поділити кілометраж за 20 хвилин зарядки на 300. Чому саме це число? Воно використовується в розрахунках ще з 2019 року, коли чимало автовиробників оголошували плани щодо випуску авто з надпотужною зарядкою: 300 км пробігу за 20 хвилин «на дроті». У хорошому автомобілі індекс P3CI має дорівнювати 1, а в ідеальному – бути більшим. Рейтинг електрокарів з урахуванням цього індексу виглядає так:

  • Lotus Emeya - 1.53

  • Mercedes-Benz EQS - 1.24

  • Xpeng G9 - 1.20 

  • Hyundai Ioniq 6 - 1.16

  • Kia EV9 - 1.07

Трохи відстають від п'ятірки BMW i7, Genesis G80, Nio ET5T й Tesla Model Y. Електричний кросовер BYD Yuan Plus теж потрапив до рейтингу, але він помітно відстає від уже згаданих моделей. Індекс зарядки склав 0.56, тобто електрокар отримає трохи більше за 150 км запасу ходу за 20 хвилин на зарядній станції. Частково цей недолік компенсується надійністю і передбачуваністю моделі – штатна силова електроніка і зарядний блок дуже живучі і не страждають від надлишкового нагріву. 

Цікаво, що в торішньому рейтингу домінували корейські електромобілі. Цього року британо-китайський Lotus увірвався в ТОП із моделлю Emeya. Дебют цього розкішного фастбека відбувся у вересні минулого року. Автомобіль приймає зарядний струм потужністю 400 кВт, що є рекордним показником серед «електричок». Цікаво як розподіляється заряд: за перші 10 із 20 хвилин електрокар отримав 310 км запасу ходу, а за решту – ще 148 км. У решти моделей з рейтингу розподіл близький до 50 на 50. 

ЗАПАС ХОДУ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ ЗРОСТАЄ З КОЖНИМ РОКОМ, А ЧАС ЗАРЯДКИ - ЗНИЖУЄТЬСЯ. УЖЕ НАЙБЛИЖЧИМИ РОКАМИ В УСІХ СЕГМЕНТАХ ЕЛЕКТРОКАРІВ ДОМІНУВАТИМУТЬ МОДЕЛІ, ЯКІ ПОТРЕБУВАТИМУТЬ МЕНШЕ НІЖ 30 ХВИЛИН ДЛЯ ПОВНОЇ ЗАРЯДКИ. УЛЬТРА РОЗКІШНІ LOTUS ТА MERCEDES-BENZ – ЦЕ ПРОВІСНИКИ НОВОЇ ЕРИ В ІСТОРІЇ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ.