23.07.2024 203

Farizon Supervan – старанний трудяга із власним стилем

~ 21 хв.

FARIZON - МАРКА КОМЕРЦІЙНОГО ТА ПАСАЖИРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ, ЩО ВХОДИТЬ ДО СКЛАДУ ХОЛДИНГА GEELY. ХОЧ ЇЇ ІМ'ЯМ ЗАЗВИЧАЙ АСОЦІЮЮТЬ ЕЛЕКТРИЧНІ МІНІВЕНИ, ВОНА ТАКОЖ ВИПУСКАЄ ПОВНОРОЗМІРНІ АВТОБУСИ ТА НАВІТЬ МАГІСТРАЛЬНІ ТЯГАЧІ. АВТОМОБІЛІ ВІД FARIZON ДИВУЮТЬ СВОЇМ ДИЗАЙНОМ, ХАРАКТЕРИСТИКАМИ ТА ВЕЛИКОЮ КІЛЬКІСТЮ ЦІКАВИХ ТЕХНІЧНИХ РІШЕНЬ. 

На огляд Ncars сьогодні завітав Farizon SuperVan - компактний електричний мінівен, що має вантажні та пасажирські версії. У Китаї ця модель є головним конкурентом «далекобійних» електромінівенів від Ford, Iveco і Wuling. А як вона покаже себе в українських реаліях? 

ЕКСТЕР'ЄР

Farizon SuperVan є одним із найпривабливіших комерційних електрокарів китайського виробництва. І водночас одним із найбільш технологічних. Цей 2,1-тонний мінівен експортується до країн Південно-Східної Азії і на момент написання цього огляду над його виведенням на європейський ринок працювало кілька великих дистриб'юторів. Моделлю особливо зацікавилися країни Бенілюксу. 

Компактний SuperVan увібрав у себе візуальні рішення відразу декількох марок у складі Geely. Можна побачити навіть щось від електрокарів Zeekr.  В очі відразу впадає висока віконна лінія та цікаве розташування головної оптики. Її розташували на своєрідній сходинці, яка візуально відокремлює лінію капот від лобового скла. Її ще й зробили чорною, що надає дизайну нотку серйозності. Так, ви все правильно зрозуміли: ця сходинка за фактом є капотом Farizon SuperVan. Під ним знаходяться розширювальні бачки системи охолодження, гальмівної системи і омивача лобового скла. 

Якщо подивитися на модель зі сторони, дизайн може здатися занадто мінімалістичним. Таке відчуття може виникнути тому, що ми звикли бачити молдинги та великі накладки порогів на всіх китайських електромобілях. А тут їх немає. Так само як і направляючі зсувної двері – вона рухаються повз прихованих елементів у нижній та верхній частинах кузова. Farizon SuperVan може похвалитися незвичайним склом. Спереду можна бачити кватирки з боків від лобового скла - старомодне дизайнерське рішення, яке у 2024 році знову має свіжий і незвичайний вигляд.Щоправда, ці кватирки не відчиняються. Якщо форма кузова вам здалася злегка незвичайною, то ви вловили ще одну особливість електрокара.Він позбавлений центральної стійки між водійськими та зсувними дверима. Далі ми приділимо цьому увагу.  

Дизайн корми не вирізняє Farizon на тлі конкурентів. В очі впадають хіба що чорні кузовні накладки. Знизу це вже класичний «наплив» із чорного пластику з парою стоп-сигналів з боків. Середину орних дверей перетинає чорний пластиковий молдинг, що з'єднує задні ліхтарі. До речі, вся оптика в цьому мінівені є світлодіодною. Майданчик під номерні знаки розташований майже в середині лівої двері. У вантажних версіях мінівена ця картина доповнюється світлодіодними елементами.

ІНТЕР'ЄР

Салон Farizon SuperVan тішить простим і лаконічним дизайном, гідною якістю матеріалів і великою кількістю місць для зберігання речей. Цікаво, що простір під стелею стандартної комплектації майже не використовується. А ось у комплектаціях High-Roof там з'являється полиця. Компонування салону і візуальні рішення явно відсилають до електрокарів Geely. Можна знайти щось спільне з салонами G6 та M6, але з поправкою на трохи більші розміри салону. 

Місце водія і переднього пасажира подібні до двох острівців комфорту і спокою.У мінівені встановлені прості та зручні сидіння, оббиті синтетичною тканиною та шкірзамом.Є легка бічна підтримка та приємні підголівники.Елементи управління рівномірно розподілені по передній частині салону: центральний дисплей (відсутній в комплектаціях з батареєю на 51 кВт) + цифрова приладова панель, блок механічних кнопок прямо під дисплеєм, другий блок зліва від керма, третій блок на підлокітнику водійських дверей. Ще кілька кнопок розмістили на пластиковому мультикермі. Пам'ятаєте вище ми говорили про кватирки в передній частині кузова? Рішення не тільки цікаве, а й практичне – вони справді покращують оглядовість. Приємний бонус: датчики сліпих зон у бічних дзеркалах.

Подивимося, який вигляд має вантажно-пасажирське відділення. Перший момент: центральної кузовної стійки немає, тож всередину легко завантажувати габаритні вантажі та запускати пасажирів. Другий: у всіх пасажирських комплектаціях мінівен оснащується простими, але зручними сидіннями з тканинною оббивкою. На всіх є кріплення Isofix. Третій: внутрішній простір мінівена освітлюється лише двома плафонами в стелі. Вночі всередині Farizon SuperVan дійсно похмуро. Як і очікувалося від комерційного мінівена, дітище китайської марки має посередню звукоізоляцію. Зате в усьому іншому вона на голову перевершує більшість конкурентів.

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛІ

Комерційний Farizon SuperVan пропонується в 10 комплектаціях.За початковим задумом це вантажний електрокар. Пасажирські версії мають лише 4 або 6 сидячих місць залежно від комплектації. Довжина і ширина всіх версій становить 5490 і 1980 мм відповідно. А ось висота може становити 1980, 2180 або 2500 мм. Такі комплектації легко відрізнити вже за назвою: найнижча має приписку Low-Roof, у середньої це Mid-Roof, а у найбільшої High-Roof. Максимальне завантаження: 3495, 3510 або 3850 кг. І це чудовий показник для комерційного електротранспорту. 

Конфігурація підвіски: подвійні поперечні важелі спереду та міст ззаду. Підвіска в міру жорстка, як і має бути в комерційному транспорті. Невже через відсутність центральної стійки ходова й кузов не здаватимуться жорсткими та нехлюйними? Відповідь інженерів Farizon: ця особливість конструкції авто ніяк не впливає на безпеку та ходові якості авто. Краштести за системою C-NCAP довели, що за рівнем безпеки модель не поступається конкурентам. Залежно від комплектації корисний об'єм вантажно-пасажирського відділення становить 8,2-13,2 м3. Ширина відділення завжди дорівнює 1,795 м, а висота – від 1,44 до 1,96 м. Якщо повністю відчинити зсувні двері, відстань від їхньої крайньої точки до переднього пасажирського сидіння становитиме 1,3 м. Цього вистачить для більшості середньогабаритних вантажів. За необхідності можна зняти переднє пасажирське сидіння, збільшивши прохід аж до 2,1 м. Відстань між дорогою і лінією підлоги становить 52 см – на стільки доведеться підіймати речі для завантаження в мінівен.

Як додаткову опцію для Farizon SuperVan можна обрати бортову систему зважування. З нею можна не турбуватися про можливе перенавантаження. Друга корисна опція: підтримка технології V2L. Так мінівен може не тільки накопичувати, а й віддавати заряд батареї. Максимальна потужність V2L обмежена 3,3 кВт. Цього вистачить для живлення побутової техніки, електроінструментів і не тільки. Приємна особливість усіх комплектацій: оцинкування кузова і велика кількість деталей з нержавіючої сталі. 

Ще до виходу Farizon SuperVan на ринок майбутню новинку називали марафонцем від світу комерційних електромобілів. У «далекобійних» версіях з 460 км запасу ходу встановлено потрійну літієву батарею ємністю 66 кВт. Її запас ходу в реальних умовах менший на 20%. У версіях із 350 км запасу ходу – нехай це будуть роботяги, – використовується LFP-батарея ємністю 51 кВт. Її заряд можна доводити до 100% без наслідків, що лічить транспорту, який використовують для роботи. Однак максимальна швидкість такого мінівена обмежена 100 км/год, тим часом як у версій з потрійною літієвою батареєю це 135 км/год. Роботягу приводить у рух електромотор потужністю 100 кВт, а марафонця – 200-кіловатний. У всіх випадках електромотор розташований на передній осі.

FARIZON SUPERVAN – ЦЕ ПОВНОЦІННИЙ РОБОЧИЙ ТА ПАСАЖИРСЬКИЙ ТРАНСПОРТ, ЩО МАЄ ЛИШЕ ОДИН ВІДЧУТНИЙ НЕДОЛІК. ЦЕ ЗАПАС ХОДУ У 280-370 КМ У РЕАЛЬНИХ УМОВАХ ДО ПОВНОГО “ВИСНАЖЕННЯ” БАТАРЕЇ. В ІДЕАЛІ МІНІВЕН ТРЕБА ЕКСПЛУАТУВАТИ ТАК: ЗА НІЧ ДОВЕСТИ ЗАРЯД БАТАРЕЇ ДО 100%, УЗЯТИСЯ ДО ПРАЦІ ЗРАНКУ І ПІДЗАРЯДИТИ БАТАРЕЮ ПРОТЯГОМ ДНЯ.