15.07.2024 266

Ford Transit EV – надійний електромобіль для роботи

~ 23 хв.

TRANSIT EV – ЦЕ НОВА ВІХА В ІСТОРІЇ ОДНОЙМЕННОЇ ЛІНІЙКИ МАРКИ FORD. ПЕРШИЙ ЇЇ ПРЕДСТАВНИК ПОБАЧИВ СВІТ У ДАЛЕКОМУ 1965 РОЦІ. ВЖЕ У 2023 РОЦІ, ТОБТО ЧЕРЕЗ БІЛЬШ НІЖ ПІВСТОЛІТТЯ, ПРОДОВЖУВАЧЕМ ЛІНІЙКИ СТАВ ПОВНІСТЮ ЕЛЕКТРИЧНИЙ МІНІВЕН. ВІН ПОЄДНУЄ В СОБІ ПРАКТИЧНІСТЬ, ВАНТАЖНІСТЬ ТА КЕРОВАНІСТЬ КЛАСИЧНИХ "ТРАНЗИТІВ", А ТАКОЖ КОМФОРТ І ЕКОЛОГІЧНІ ПОКАЗНИКИ ЕЛЕКТРИЧНОГО ТРАНСПОРТУ. ЧИ НЕ ВСЕ ТАК РАЙДУЖНО? 

Китай став першою країною, де електричні мінівени перестали бути екзотикою та встали в один ряд з бензиновими та дизельними комерційними авто. В Україні до такого транспорту доки що ставляться з підозрою. Одягайте рукавички та сідайте на пасажирське сидіння – сьогодні ми перевіримо Ford Transit EV у справі та дізнаймося, яка робота під силу цьому автомобілю.

ЕКСТЕР'ЄР

Вперше в історії оглядів на Ncars ми почнемо з історії моделі. Під наш приціл потрапив Ford Transit EV, він же Ford e-Transit, він же JMC Ford e-Transit T8 EV. Останній варіант назви найбільш коректний. Йдеться не про простий Транзит, а про його глибоку модифікацію спеціально для потреб китайського ринку. Наприклад, суто американський e-Transit насправді є електричним варіантом моделі T9. Масовий випуск китайської адаптації моделі T8 розпочався тільки у 2023 році. Спочатку планувалося до 25 модифікацій мінівена під різні потреби, але в підсумку китайське підприємство зупинилося на кількох варіантах: вантажний фургон, багатофункціональний мінівен і мікроавтобус із підвищеним рівнем комфорту. 

Зустрічайте JMC Ford e-Transit T8 EV – головний електричний мінівен Ford на китайському ринку на найближчі роки. Далі ми називатимемо його просто Ford Transit EV. Залежно від типу кузова (тут це комплектація) довжина автомобіля буде різною: 5230 або 5498 мм у шестимісного "роботяги" та 5998 мм у повноцінного фургона або мікроавтобуса. Ширина завжди дорівнює 2068 мм, а висота може становити 2425, 2440 або 2465 мм. Головною відмінністю електрички від дизельного побратима є панель у колір кузова на місці радіаторної решітки.

Передня частина Ford Transit EV – це класичний дизайн комерційних автомобілів на новий лад. В очі одразу кидається панель на місці решітки радіатора, що має один колір з кузовом автівки. Величезне лобове скло та рознесені стійки забезпечують гарну оглядовість. Цікаво, що електромобіль отримав такий ж капот, що й паливна версія моделі. Решітка під лобовим склом, що нагадує повітрозабірник, є суто декоративною. Модель вирізняється своїми масивними світлодіодними фарами, що з'єднані тонкою смужкою. Майже всі деталі кузова мають рельєф, що в поєднанні з великою кількістю чорних смуг і накладок робить дизайн більш потужнішим і м’язистим. 

Китайський варіант Transit T8 принципово не відрізняється від американського варіанту. Пасажирська сторона виділяється суміщеними дверними ручками (це тільки видимість) і довгою напрямною зсувних дверей. Цікаво, що на місці напрямної з іншого боку кузова знаходиться заглябина. Це натякає на уніфікацію виробництва і можливий випуск версії мінівена з лівим розташуванням зсувних дверей - такі знайдуть свого покупця в Австралії, Великій Британії та Японії.

Зовнішність задньої частини мінівена позбавлена надмірностей. Все досить просто: уніфікована оптика (ліхтарі + покажчики), стоп-сигнали в нижній частині бампера, орні двері. За замовчуванням задні скла мають легке тонування вже із заводу. Простий дизайн злегка розбавляє горизонтальний майданчик із ручкою відчинення дверей і найменуванням моделі. Звичною латиницею написано тільки "e Transit", але цього вже достатньо, щоб інші водії зрозуміли, хто це перед ними. 

ЕКСТЕР'ЄР

Подивимось на робочий простір водія та його помічника чи пасажира. Вільного місця небагато – компонування салону досить щільне. Зате є багато місць для зберігання дрібних речей у районі колін (бардачки, висувні шухляди) та над головою (велика полиця з кількома відділеннями). Розташування органів управління доволі цікаве: "крутилки" контролю температури встановили над головою водія, більшу частину механічних кнопок розташували на мультикермі та лівому підлокітнику, а решту – в районі селектора та під центральним дифузором салону. Керувати функціями авто можна і через центральний дисплей. Великий екран у салоні насправді поділено на 2 зони: цифрової приладової панелі та власне дисплея. У базі його діагональ становить 8 дюймів, а в топових комплектаціях це вже 12,3 дюйма. Щоб водієві та помічнику було куди покласти вільну руку, в сидіннях передбачені відкидні підлокітники. 

Пасажирські варіанти електромобіля мають приписку Business Travel. Всередині може бути 9 або 14/15 сидячих місць залежно від комплектації. В останньому випадку довжина кузова становить 5998 мм. Є вантажні версії з укороченою базою і кузовом, проте за внутрішнім оформленням вони принципово не відрізняються від пасажирського варіанту: плоска підлога, "сходинки" від арок задніх коліс, велика кількість переробленого пластику в оздобленні. На наш огляд потрапив найпросторіший пасажирський Ford Transit EV довжиною майже 6 метрів. Всередині можна бачити оздоблені тканиною сидіння з можливістю регулювання кута нахилу. Для рук є щось на кшталт довгого пластикового підлокітника, що тягнеться вздовж кожного борту. У кількох місцях підлокітник переривається невеликими нішами для зберігання речей, поруч з якими також знаходяться USB-порти. Двома словами: здоровий мінімалізм. 

Оскільки модель розрахована на китайського споживача, вона має дійсно потужну клімат-систему. Обігрів салону працює відмінно, але особливо вразив кондиціонер. Він підтримує комфортну температуру в салоні навіть найспекотнішим літом. Більша частина повітропроводів виведена в задню частину салону – дифузори знаходяться під дахом та біля ніг пасажирів. Є невеликий люк у даху. Це ну дуже приємна деталь салону. З нею Ford Transit EV здається світлішим і просторішим.   

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОДЕЛІ

Ford Transit EV продемонстрував свої можливості на минулорічному NEVC – китайському змаганні електромобілів. Формат змагань адаптували під комерційні авто. Торік оцінювали прискорення, маневреність, ефективність гальмування, час роботи від батареї, вантажопідйомність, інтелектуальні функції (якщо є), їзду під нахилом таі здатність авто долати глибокий брід. Дітище JMC-Ford отримало золото в чотирьох номінаціях і майже не відставало від конкурентів у решті випробувань! У контрольованих умовах цей комерційний електромобіль справді хороший. А що в реальних?

Залежно від обраної комплектації довжина колісної бази автомобіля може становити 3300 або 3750 мм. Батарея знаходиться під підлогою. Споряджена маса найкомпактнішої версії Transit EV становить 2298 кг, а найважчої – неймовірні 3040 кг. Версії з короткою базою можуть прийняти на борт понад 800 кг вантажу, а з довгою - понад 1500 кг. Особливо вражає комплектація Cargo mid-roof 100kWh з максимальною дозволеною масою в 4300 кг. Об'єм корисного простору кузова такого фургона становить 12,9 м3, чого вистачить для перевезення побутової техніки, будматеріалів, палетів та інших середньогабаритних вантажів. Компонування ходової: МакФерсон спереду та нерозрізний міст на пружинах ззаду. Ідеальне поєднання м'якості, керованості та вантажність. Навіть при повному завантаженні і їзді складними дорогами підвіску не пробиває. За надійністю ходової електричний Transit не поступається своїм дизельним побратимам. За відчуттями, він має навіть кращу керованість – все завдяки відмінному розважуванню по осях і низькому положенню центру мас.

Залежно від комплектації комерційний електромобіль Ford оснащується LFP-батареєю ємністю 50,4, 77,3 або 100,9 кВт від фірми CATL. Заявлене число циклів зарядки-розрядки: 3500. Мінімальний заявлений запас ходу становить 210 км, а максимальний - 406 км. При динамічній їзді з повним завантаженням кузова реальний запас ходу буде приблизно на 30% нижчим. Сильніше "висаджує" батарею швидка їзда. Під час руху зі швидкістю до 60 км/год заряд витрачається досить економно: 22,8-27 кВт на 100 км пробігу. Не забувайте, що допустима маса найбільш вантажної версії Transit EV перевищує 4 тонни. Для комерційних авто з ДВЗ це не досягнення, а от для електрокара – ще й яке. Разом із тим Transit EV спокійно перевозить вантажі при їзді під кутом до 30°. Однак заряд батареї в таких умовах тане на очах. 

Ford Transit EV порадував динамічними характеристиками. З місця до 50 км/год автомобіль розганяється за 4,6 секунди. Максимальна швидкість обмежена 120 км/год. Потужність синхронного електромотора на постійних магнітах становить 155 кВт або 211 к.с., що непоганий показник для комерційного авто. Важливіший крутний момент: 312 Нм. Для порівняння, у найпотужнішого представника лінійки Transit крутний момент становить 470 Нм. І це надлишковий показник. Силова установка електричного мінівена має додатковий масляний контур охолодження. В особливо жорстких умовах (їзда під ухилом, швидка їзда в спекотну погоду) чимало електромобілів страждають від перегріву. Дітищу JMC-Ford ця проблема незнайома. 

ПЕРЕД НАМИ ПРИКЛАД СПРАВДІ ВДАЛОГО КОМЕРЦІЙНОГО АВТОМОБІЛЯ З ЕЛЕКТРИЧНИМ ПРИВОДОМ. FORD TRANSIT EV ДИВУЄ М'ЯКІСТЮ І ПЛАВНІСТЮ ХОДУ, ВИСОКОЮ ВАНТАЖНІСТЮ, ДИНАМІКОЮ ТА... ТИШЕЮ. ПРАЦЮВАТИ ЗА КЕРМОМ ЦЬОГО АВТО ДУЖЕ ПРИЄМНО. А ЯКЩО ПОРАХУВАТИ ВАРТІСТЬ ЕКСПЛУАТАЦІЇ, ТО МОЖНА ВИЯВИТИ, ЩО ЦЕ ВЕЛЬМИ ЕКОНОМІЧНИЙ ТРАНСПОРТ. ЧИ Є НЕДОЛІКИ? З ІСТОТНИХ ЛИШЕ ОДИН: ОБМЕЖЕНИЙ ЗАПАС ХОДУ.