12.09.2024 258

Honda M-NV – маленький кросовер із великими амбіціями

~ 15 хв.

ЯПОНСЬКА HONDA ВСТУПИЛА В НОВИЙ ЕТАП КОНКУРЕНТНОЇ БОРОТЬБИ З КИТАЙСЬКИМИ МАРКАМИ ЕЛЕКТРОКАРІВ. МОДЕЛЬ E:NS2 МАЛА ПЕРЕВЕРНУТИ ПРАВИЛА ГРИ, АЛЕ НА МОМЕНТ НАПИСАННЯ ЦЬОГО МАТЕРІАЛУ ВОДІЇ НЕ ВСТИГЛИ РОЗСМАКУВАТИ НОВИНКУ. ЗА ЗАДУМОМ, ВОНА МАЛА СТАТИ ЗАМІНОЮ ОДРАЗУ ДВОХ КРОСОВЕРІВ: E:NS1 Й M-NV. АЛЕ ВИЙШЛО ТАК, ЩО ПОПИТ НА ОСТАННЮ МОДЕЛЬ ЗРІС. НАГАДУЄМО, ЩО ВОНА ДЕБЮТУВАЛА НА РИНКУ У 2020 РОЦІ. СЬОГОДНІ МИ З'ЯСУЄМО, ЯК ВЕТЕРАН МАРКИ HONDA ЗМІГ ВИЙТИ В ЛІДЕРИ УКРАЇНСЬКОГО РИНКУ ЕЛЕКТРОКАРІВ.  

ЕКСТЕР'ЄР

Оскільки ми вже згадували друге покоління сімейства Honda e:NS, радимо ознайомитися з нашим оглядом – автомобіль вийшов дійсно цікавим. Але повернемося до M-NV. Виглядає знайомо, так? І справді: електричний кросовер будували на базі другого покоління субкомпактних кросоверів H-RV. Цікаво, що переробляли дизайн та займались конверсією авто в електрокар два підприємства: Dongfeng-Honda та GAC-Honda. За фактом, японці доручили електрифікацію свого бестселера китайським майстрам. Рішення виявилося правильним: вони створили стильний, надійний і при цьому недорогий автомобіль на кожен день. 

Нехай вас не бентежить логотип марки Dongfeng на капоті – перед нами все ще Honda. Але адаптована під потреби та запити китайських покупців, які віддають перевагу автомобілям місцевого виробництва. А про це потрібно заявляти відкрито, що й зробив Dongfeng. Дизайн передньої частини кросовера не втратив своєї актуальності: витончена оптика, поєднана світлодіодною смугою, рельєфний капот, масивний бампер з декоративною решіткою і потрійним покажчиком повороту, декоративні накладки з чорного матового пластику. Непомітний прямокутник просто під логотипом марки приховує порти повільної та швидкої зарядки. Схожий лючок мають e:NP1 та e:NS1. Велика площа лобового скла й тонкі стійки даху припадуть водієві до душі – видимість із салону справді чудова. 

Якщо дивитися збоку, то електрокар легко сплутати з його бензиновим побратимом із сімейства H-RV. Двері мають характерний рельєф, що додає зовнішності кросовера гармонії. Ручки задніх дверей тут також «заховані» в трикутниках скел і бентежитимуть недосвідчених пасажирів – а як відчинити задні двері? Масивні чорні накладки в нижній частині автомобіля виглядають простакувато, але виконують свої функції – підвищують захист кузова від піскострую та допомагають розставити візуальні акценти. Легкосплавні диски R18 із цікавим малюнком у вигляді квіткових пелюсток додають образу кросовера легкості. 

Як зробити дизайн корми добре знайомого кросовера цікавішим? Рецепт від майстрів з Японії та Китаю: змінити рельєф п'ятої двері, підібрати нові ліхтарі та трохи переробити задній бампер. Ліхтарі складаються з трьох блоків: лівого, середнього і правого. В них уже вбудовані стоп-сигнали та покажчики поворотів. Задній бампер має характерний «наплив», що імітує захист днища. Якщо їхати прямо позаду Honda M-NV може здатися, нібито козирок даху тримають невидимі опори. Це той самий ефект ширяючого даху, що створюють опукле скло та тонкі стійки.

ІНТЕР'ЄР

Як і свій бензиновий побратим, Honda M-NV одразу привертає увагу водіїв і пасажирів масивним торпедо та багаторівневим центральним тунелем. Перше враження: з ергономікою мають бути проблеми. Але досвід експлуатації кросовера показує, що всі елементи розташовані грамотно. Вони знаходяться в зоні легкої досяжності – на відстані витягнутої руки. Хоча є один виняток, про який далі.

На водійському місці нас зустрічає шкіряне мультикермо та одразу 3 дисплеї. За кермом бачимо перший – це цифрова приладова панель. Другий дисплей за фактом є центральним. На третій дисплей виведено управління опціями комфорту. На центральному тунелі розташували панель селектора. На відміну від того ж BYD, японський Honda відмовився від ручки селектора. Для вибору режиму їзди потрібно натискати кнопки. Зберігати речі можна в бардачку, в ніші у центральному тунелі, та ще в одній ніші прямо під ним. 

Салон Honda M-NV багатий на приємні дрібниці. По-перше, є бездротова зарядка для гаджетів. Щоправда, лише одна. Ніша для речей є не звичайним заглибленням у тунелі, а справжнім трансформером – у ній є кілька тримачів та лючків, що перетворюють її на універсальний підсклянник. Ніша ще й дворівнева, тож у ній можна надійно зафіксувати пляшку або велику склянку з газованою водою. Є й дрібний недолік: два USB-порти та розетку (прикурювач 12V, 180W) помістили в найбільш незручне для них місце – під центральний тунель.

Другий ряд на диво комфортний та просторий. Посадка майже така ж зручна, як у BYD Song Plus, але за одним винятком: простору для ніг у Honda трохи менше. Диван оздоблено щільною, зносостійкою та приємною на дотик екошкірою. Є три підголівники з регулюванням за висотою. Спинку центрального місця можна опустити, отримавши маленький підлокітник. У торці центрального тунелю є невелика ніша для дрібних речей та розетка. Другий ряд побудовано за класичною схемою 60/40. Базовий обсяг багажника становить 437 л, але якщо скласти весь ряд, то його можна збільшити до 1214 л. Цього вистачить навіть для перевезення побутової техніки. У багажнику також є розетка. Приємний бонус: електрокари 2023 модельного року підтримують розрядку (віддачу заряду) за технологією V2L та їх можна використовувати як повербанк на колесах.  

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ

Honda M-NV є компактним кросовером: 4324 х 1785 х 1637 мм. Споряджена не перевищує 1654 кг. Моделі зі схожими масогабаритними показниками: BYD Yuan Plus, iCar 03, Modern IN та Volkswagen ID.3. І за характеристиками теж – усе це електрокари для міста, що мають гарний запас ходу та скромні показники потужності.

В обох комплектаціях кросовер оснащується 218-сильним електромотором на передній осі з максимальним крутним моментом 318 Нм. Динаміка в нормі: електрокар швидко прискорюється (особливо в режимі Sport) та може трохи полоскотати нерви. Враження схожі з їздою на Honda HR-V з 1,5-літровим атмосферним двигуном. Але за одним винятком: на високих швидкостях електрокар більш стійкий. Це пояснюється його значною масою. Цікавий момент: параметри роботи рульового механізму не залежать від режиму їзди – кермо завжди легке і в міру чуйне. 

Ходова: МакФерсон спереду й торсіон позаду. Класична схема бюджетних кросоверів, що забезпечує прийнятний рівень комфорту, керованості та зчеплення. А також пристойну ремонтопридатність: обслуговування ходової Honda M-NV не потребує великих витрат, а при великому бажанні водій може замінити окремі деталі самостійно. Оскільки модель на ринку вже не перший рік, всі її «болячки» добре відомі. У мережі можна знайти відео та навіть керівництва з саморемонту. Найчастішою проблемою є швидкий знос сайлентблоків. Порада для майбутніх власників кросовера: міняйте штатні сайлентблоки задніх нижніх важелів на вироби з поліуретану.

HONDA M-NV – ГАРНИЙ ПРЕТЕНДЕНТ НА РОЛЬ ВАШОГО ПЕРШОГО ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ. НА МОМЕНТ НАПИСАННЯ ЦЬОГО МАТЕРІАЛУ ЦІНА КРОСОВЕРА ПОДОЛАЛА ПСИХОЛОГІЧНУ ПОЗНАЧКУ В $18 500. ЗА ЦІ ГРОШІ ВОДІЙ ОТРИМАЄ НАДІЙНИЙ, КОМФОРТНИЙ ТА В МІРУ ДИНАМІЧНИЙ АВТОМОБІЛЬ З ГАРНИМ ЗАПАСОМ ХОДУ Й БАГАТИМ НАБОРОМ ОПЦІЙ. ТОЖ НЕ ДИВНО, ЩО ЦЯ МОДЕЛЬ ВИРВАЛАСЯ В ТОП НАЙБІЛЬШ ЗАТРЕБУВАНИХ ЕЛЕКТРОКАРІВ В УКРАЇНІ.