Як це працює: плагін-гібрид
ЧИ ВИ ЗНАЛИ, ЩО ПЕРШИМ МАСОВИМ ГІБРИДОМ БУВ TOYOTA PRIUS 1 ПОКОЛІННЯ. АВТОМОБІЛЬ ПОБАЧИВ СВІТ У 1997 РОЦІ І ПРОДАВАВСЯ ТІЛЬКИ В ЯПОНІЇ. РОКОМ ПІЗНІШЕ ЙОГО МОДИФІКУВАЛИ ТА ВИВЕЛИ НА СВІТОВИЙ РИНОК. ВІДТОДІ ТЕХНОЛОГІЇ СЕРЙОЗНО ЗРОБИЛИ КРОК ВПЕРЕД І ТЕПЕР У НАС Є КІЛЬКА ГІБРИДНИХ СИСТЕМ. СЬОГОДНІ МИ РОЗПОВІМО ПРО ТАК ЗВАНІ ПЛАГІН-ГІБРИДИ АБО ГІБРИДИ, ЩО ПІДКЛЮЧАЮТЬСЯ. МИ РОЗГЛЯНЕМО ЇХНІ ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ І СПРОБУЄМО З'ЯСУВАТИ, У ЧОМУ ПРИЧИНА ЇХНЬОЇ ПОПУЛЯРНОСТІ.
КОРОТКО ПРО ТИПИ ГІБРИДНИХ СИСТЕМ
Що буде якщо об'єднати електрокар і автомобіль із класичним мотором? Вийде гібрид, який зможе похвалитися високою паливною ефективністю, чудовими екологічними показниками і... великою кількістю технічних «заморочок». Цей момент ми розглянемо далі, а поки що класифікуймо гібриди. Існують 3 основні типи:
-
М'який гібрид або MHEV чи BAHV. Оснащений стартер-генератором і працює за принципом «зупинилися – глушимо мотор та економимо паливо». Стартер-генератор недостатньо потужний, щоб бути повноцінним електромотором. Зате він може швидко запускати ДВЗ і підкручувати його на початку руху, що підвищує паливну економічність на 10-15%;
-
Повний гібрид або HEV. Поділяється на кілька підтипів, зупинятися на яких ми не будемо. Перший момент: гібрид має один або кілька електромоторів, які можуть приводити авто в рух. Другий: акумулятор у такому гібриді заряджається тільки від ДВЗ;
-
Гібрид, що підключається, або Plug-in або PHEV. Оснащений повноцінною батареєю та потужним електромотором. Такий гібрид може їздити виключно на електроприводі. Деякі підтипи гібридів, що підключаються, можуть працювати від ДВЗ (комбінована система).
Часто PHEV називають гібридами, что підзаряджаються. А за фактом це ті самі електромобілі, оснащені двигуном внутрішнього згоряння. В асортименті Ncars ви можете знайти саме такі авто. Для чого потрібен ДВЗ? Причин дві. Перша: двигун працює в якості генератора для підзарядки батареї, забезпечуючи великий запас ходу. Давайте порівнювати: базовий BYD Song Plus EV може проїхати 520 км, а BYD Song Plus DM-i цілих 1415 км. Друга причина: покращення динамічних показників. Справедливо тільки для послідовно-паралельних гібридів, що «вміють» передавати крутний момент від двигуна до ведучих коліс. Уже згаданий кросовер BYD так може, а ось гібриди Li не можуть – це електрокари з розширеним запасом ходу.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ
PHEV оснащений бензиновим мотором, одним або кількома електромоторами, спрощеним трансмісійним вузлом і тяговим акумулятором (батареєю). Ємність останньої більша, ніж у «повних» гібридів MHEV. Серед інших комплектуючих варто відзначити:
-
Додаткова (низьковольтна) батарея;
-
Вихлопна система + каталізатор;
-
Зарядний порт + вбудована силова електроніка, інвертор;
-
Заливна горловина + паливний бак;
-
Багатоконтурна система охолодження.
Залежно від підтипу гібридної системи (послідовний або комбінована) автомобіль приводять у рух тільки електромотори або комбінація електромоторів + ДВЗ. При цьому від двигуна відбирається лише частина потужності, близько 70%. Послідовний гібрид можна розглядати як звичайний електромобіль, який може живити батарею своїми силами.
Гарним прикладом послідовного плагін-гібрида є Aito M5. За фактом це конверсія (перероблення) електричного M5 на гібрид, що заряджається, – автомобіль трохи перекомпонували, розмістили під капотом бензиновий двигун H15RT та встановили батарею меншої ємності. Якщо електрокросовер у базовій комплектації міг проїхати 602 км, то її гібридний побратим – аж 1440 км на повному баку і з зарядженою батареєю. Серед інших відмінностей можна відзначити різний набір опцій комфорту – у PHEV він багатший.
ПРО ОСОБЛИВОСТІ ГІБРИДІВ, ЩО ПІДКЛЮЧАЮТЬСЯ
Гібрид, що підзаряджається, – це проміжна ланка між автомобільною класикою і сучасним «батарейним» транспортом. Переваги PHEV:
-
Гарні екологічні показники. Такі гібриди оснащують «задушеними» бензиновими ДВЗ з низьким рівнем шкідливих викидів. При роботі від батареї викидів взагалі немає;
-
Приголомшлива паливна економічність. Середній гібрид споживає менше ніж 7 літрів пального на 100 км по місту. А у концерну BYD є моделі, які споживають менше 5 літрів на «сотню»;
-
Відмінна динаміка та керованість. Це PHEV успадкували від електрокарів. Особливо добре такі авто показують себе на світлофорах, оскільки моментально стартують з місця;
-
Вражаючий запас ходу. На момент написання цього матеріалу на ринку немає жодного електрокара, який міг би пройти понад 1000 км без підзарядок. А ось плагін-гібриди можуть подолати позначку в 1300 км;
-
Можна заряджатися від побутової електромережі. Або на станції швидкої зарядки. У класичних гібридах навіть немає порту зарядки, а ось PHEV він є.
Від «чистого» електрокара такий транспорт відрізняється наявністю спрощеної трансмісії (але не обов'язково), а також меншою ємністю батареї (обов'язково). За задумом виробників, такі гібриди не призначені для довгої їзди від батареї. Двигун вмикається автоматично, коли заряд падає до 15-20%. Наприклад, для Voyah Free заявлено запас ходу у 210 км від батареї. На практиці на чистій електротязі водій може проїхати близько 170 км, перш ніж увімкнеться двигун. Ось ми й дійшли до недоліків плагін-гібридів:
-
Висока технічна складність. Комбінація з електричної та паливної силових установок – це складно. Додайте до цього трансмісійний вузол та навісне обладнання і ви отримаєте автомобіль, з обслуговуванням якого впорається не кожна СТО;
-
Дороге обслуговування. Бачили наш матеріал про обслуговування електромобілів? Так от, додайте до описаних там клопотів обслуговування «паливної» частини авто: заміну фільтрів, мастил, свічок запалювання, високовольтної проводки тощо;
-
Залежність від пального. Хоч плагін-гібриди ближче до електрокарів, ніж до класичних авто, їхньому власникові однаково потрібно слідкувати за рівнем пального в баку;
-
Середня швидкість зарядки. Більшість представлених на ринку PHEV не підтримують надшвидку зарядку батареї. На ділі плагін-гібриди заряджаються трохи швидше за електрокари, чия ємність батареї у 2-3 рази більша;
-
Немає дешевого розмитнення. Актуально для середини 2024 року. Через наявність ДВЗ плагін-гібриди класифікуються як звичайні машини з усіма наслідками, що з цього випливають: акцизом, ПДВ і митами.
Хоч ми натякнули на високу вартість PHEV через розмитнення, на ділі це доволі економічний транспорт. По-перше, він не потребує настільки ж частого обслуговування двигуна і трансмісії, як класичні авто. Електричні компоненти та система охолодження можуть служити без нарікань весь період експлуатації гібрида. У разі виникнення поломок ремонт буде дорогим, але частота цих поломок буде низькою. По-друге, власник PHEV помітно заощаджує на паливі. При цьому він може не змінювати звички водіння – гібриди мають хорошу паливну ефективність як при агресивній їзді, так і при спокійній.
ПРИКЛАДИ ВДАЛИХ МОДЕЛЕЙ
Попри технічну складність і велику кількість електронних компонентів, послідовні гібриди можуть бути доступними. Вище ми наводили як приклад кілька моделей, а тепер розгляньмо по парі гібридних автомобілів з різних цінових категорій: бюджетні авто, середній клас і бізнес-клас. Далі будуть наведені характеристики базових комплектацій.
ЕКОЛОГІЧНІ АВТО ДЛЯ КОЖНОГО1
Доступний та економічний транспорт для практичних водіїв. Майже всі бюджетні плагін-гібриди є повною або частковою конверсією вже моделей, що вже існують. Не дивуйтеся, якщо якісь бюджетні PHEV здадуться вам знайомими.
Загальна потужність: 81 кВт
Повний запас ходу: 1245 км
Запас ходу від батареї: 55 км
Витрата на 100 км (мінімальна): 4,6 л
Загальна потужність: 107 кВт
Повний запас ходу: 1310 км
Запас ходу від батареї: 55 км
Витрата на 100 км (мінімальна): 5,23 л
СТИЛЬ, КОМФОРТ І ДИНАМІКА
У цю категорію потрапили моделі вартістю до $40 000 в Україні. У Китаї їхня ціна відчутно менша – позначається дороге розмитнення і транспортування. Від бюджетних побратимів ці машини відрізняються більшою потужністю і різноманітністю опцій комфорту.
Загальна потужність: 170 кВт
Повний запас ходу: 1190 км
Запас ходу від батареї: 210 км
Витрата на 100 км (мінімальна): 5,1 л
Загальна потужність: 160 кВт
Повний запас ходу: 1200 км
Запас ходу від батареї: 120 км
Витрата на 100 км (мінімальна): 5,5 л
ГІБРИДИ БЕЗ КОМПРОМІСІВ
Кращі матеріали, найсучасніші технології та незвичайні опції комфорту – все це гібриди з бізнес-сегмента. У цій добірці ми вважаємо за потрібне просто згадати YangWang U8. Це ультимативний гібрид, у якого просто немає конкурентів. Принаймні у 2024 році.
Загальна потужність: 330 кВт
Повний запас ходу: 1412 км
Запас ходу від батареї: 280 км
Витрата на 100 км (мінімальна): 7,6 л
Загальна потужність: 350 кВт
Повний запас ходу: 1338 км
Запас ходу від батареї: 282 км
Витрата на 100 км (мінімальна): 7,95 л
ПЛАГІН-ГІБРИДИ – ЦЕ ІДЕАЛЬНЕ РІШЕННЯ ДЛЯ ТИХ, ХТО НЕ ХОЧЕ БРАТИ «ЧИСТИЙ» ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ ЧЕРЕЗ ОБМЕЖЕНИЙ ЗАПАС ХОДУ. НАВІТЬ БЮДЖЕТНІ PHEV МОЖУТЬ ПРОЇХАТИ СТІЛЬКИ Ж, СКІЛЬКИ ХАРДКОРНИЙ ПОЗАШЛЯХОВИК ІЗ ПОВНИМ БАКОМ ПАЛЬНОГО. А ЩЕ ВОНИ КОМФОРТНІ, ТИХІ ТА БЕЗПЕЧНІ – САМЕ ТОЙ НАБІР ЯКОСТЕЙ, ЯКІ ВИРІЗНЯЮТЬ ХОРОШИЙ МІСЬКИЙ ТА СІМЕЙНИЙ АВТОМОБІЛЬ.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Львів
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі