08.07.2024 249

Мита на китайські електромобілі: величезні тарифи та лазівка для гібридів

~ 15 хв.

КЕРІВНИЦТВО ЄС ЗМУСИЛО КИТАЙСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ЗАНЕПОКОЇТИСЬ. ЕЛЕКТРОКАРИ ОБРАНИХ КИТАЙСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ОБКЛАДАЮТЬСЯ ІНДИВІДУАЛЬНИМИ МИТАМИ. КОМПАНІЇ, ГОТОВІ СПІВПРАЦЮВАТИ З ЄВРОПЕЙСЬКОЮ СТОРОНОЮ, ОБКЛАДАЮТЬСЯ НЕВЕЛИКИМИ МИТАМИ. А ТІ ЩО СПІВПРАЦЮВАТИ ВІДМОВИЛИСЯ ТЕПЕР ЗНАЮТЬ, ЯК ВИГЛЯДАЄ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПРОТЕКЦІОНІЗМ. 

Не обійшлося без лазівок. Нові мита ЄС торкнулися тільки китайських електромобілів. Процедура ввезення гібридів ніяк не змінилася: митне оформлення, податки та 10% на імпорт легкових авто або 22% на вантажівки. Чи скористаються китайські виробники новим вікном можливостей?

ГОЛОВНЕ ПРО МИТА НА ЕЛЕКТРОМОБІЛІ

Історія почалася з антидемпінгового розслідування Єврокомісії. Фахівці впевнені, що компанії з Піднебесної звертаються до китайського уряду по фінансову допомогу і не тільки. Це переводить їх у категорію недобросовісних виробників. Реакція китайської сторони однозначна: ЄС "душить" потенційних конкурентів і не пускає на свій ринок. Однак запровадженню антидемпінгових мит завжди передує тривале розслідування - іноді до 12 місяців. Факт демпінгу було підтверджено. І тут Єврокомісія змогла здивувати всіх. Подивіться на розміри мит:

  • "Особливі" китайські виробники отримали індивідуальні мита: BYD – 17,4%; Geely – 19,9%; SAIC – 37,6%;

  • Виробники, які співпрацювали з Єврокомісією і надали потрібні дані, тепер мають єдиний митний збір у розмірі 20,8%;

  • Виробники, які відмовилися співпрацювати з Єврокомісією, отримали феноменальний тариф у 37,6%.

Важливе зауваження: зазначені відсотки додаються до вже чинної 10% ставки. Нові мита є тимчасовими. Вони застосовуються з 5 липня 2024 року і діятимуть 4 місяці. Остаточні мита визначать держави-члени ЄС під час голосування. Ухвалене рішення діятиме протягом 5 років. У сторін ще є можливість прийти до альтернативного рішення, але вже зараз можна сказати із впевненістю: китайські електрокари в Європі подорожчають.

ГІБРИДИ В ПРІОРИТЕТІ

Як це часто буває з ескалацією торговельних конфліктів, одна зі сторін рубає з плеча і не думає про наслідки. Єврокомісія взяла під приціл китайські електромобілі – тепер вони обкладаються митами. А що гібриди? Для їх ввезення в Європу потрібно сплатити 10% мито, акцизний податок, а також податок на додану вартість. Тобто Єврокомісія просто забула про китайські гібриди. Але ж вибір таких авто у 2024 році дуже великий і великі китайські марки можуть потіснити європейських виробників. Якщо вірити даним Європейської асоціації автовиробників, частка гібридних автомобілів зросла з 25% до 30% за останні 12 місяців. 

Зустрічайте майбутнього лідера європейського ринку гібридів: BYD. У 2026 році цей гігант запустить завод в Угорщині, де збиратимуть гібриди та електрокари. Цього літа марка запустить продаж гібридного Song Plus. Європейське найменування моделі: Seal U. Кросовер уже можуть замовити водії з Великої Британії. Головне: гібриди не обкладатимуться додатковим митом у 17,4%, яке тепер мають електрокари BYD. На гібриди явно буде напирати SAIC, який отримав великі індивідуальні мита через відмову співпрацювати з Єврокомісією. 

ЄВРОПЕЙСЬКІ ВИРОБНИКИ ДВИГУНІВ І СУПУТНЬОГО ОБЛАДНАННЯ ВСЕ ЩЕ МАЮТЬ ПЕРЕВАГИ НАД СВОЇМИ КИТАЙСЬКИМИ КОНКУРЕНТАМИ. ОДНАК НОВІ МИТА МОТИВУЮТЬ ПІДНЕБЕСНУ ВКЛАДАТИСЯ В РОЗВИТОК ГІБРИДНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. ЧИ НЕ ПРИЗВЕДЕ РІШЕННЯ ЄВРОКОМІСІЇ ДО ЗБІЛЬШЕННЯ РОЗРИВУ МІЖ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ТА КИТАЙСЬКИМИ КОМПАНІЯМИ? НАЙБЛИЖЧИМИ РОКАМИ МИ ДІЗНАЄМОСЯ ВІДПОВІДЬ.