Мита на китайські електромобілі: величезні тарифи та лазівка для гібридів
КЕРІВНИЦТВО ЄС ЗМУСИЛО КИТАЙСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ЗАНЕПОКОЇТИСЬ. ЕЛЕКТРОКАРИ ОБРАНИХ КИТАЙСЬКИХ ВИРОБНИКІВ ОБКЛАДАЮТЬСЯ ІНДИВІДУАЛЬНИМИ МИТАМИ. КОМПАНІЇ, ГОТОВІ СПІВПРАЦЮВАТИ З ЄВРОПЕЙСЬКОЮ СТОРОНОЮ, ОБКЛАДАЮТЬСЯ НЕВЕЛИКИМИ МИТАМИ. А ТІ ЩО СПІВПРАЦЮВАТИ ВІДМОВИЛИСЯ ТЕПЕР ЗНАЮТЬ, ЯК ВИГЛЯДАЄ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПРОТЕКЦІОНІЗМ.
Не обійшлося без лазівок. Нові мита ЄС торкнулися тільки китайських електромобілів. Процедура ввезення гібридів ніяк не змінилася: митне оформлення, податки та 10% на імпорт легкових авто або 22% на вантажівки. Чи скористаються китайські виробники новим вікном можливостей?
ГОЛОВНЕ ПРО МИТА НА ЕЛЕКТРОМОБІЛІ
Історія почалася з антидемпінгового розслідування Єврокомісії. Фахівці впевнені, що компанії з Піднебесної звертаються до китайського уряду по фінансову допомогу і не тільки. Це переводить їх у категорію недобросовісних виробників. Реакція китайської сторони однозначна: ЄС "душить" потенційних конкурентів і не пускає на свій ринок. Однак запровадженню антидемпінгових мит завжди передує тривале розслідування - іноді до 12 місяців. Факт демпінгу було підтверджено. І тут Єврокомісія змогла здивувати всіх. Подивіться на розміри мит:
-
"Особливі" китайські виробники отримали індивідуальні мита: BYD – 17,4%; Geely – 19,9%; SAIC – 37,6%;
-
Виробники, які співпрацювали з Єврокомісією і надали потрібні дані, тепер мають єдиний митний збір у розмірі 20,8%;
-
Виробники, які відмовилися співпрацювати з Єврокомісією, отримали феноменальний тариф у 37,6%.
Важливе зауваження: зазначені відсотки додаються до вже чинної 10% ставки. Нові мита є тимчасовими. Вони застосовуються з 5 липня 2024 року і діятимуть 4 місяці. Остаточні мита визначать держави-члени ЄС під час голосування. Ухвалене рішення діятиме протягом 5 років. У сторін ще є можливість прийти до альтернативного рішення, але вже зараз можна сказати із впевненістю: китайські електрокари в Європі подорожчають.
ГІБРИДИ В ПРІОРИТЕТІ
Як це часто буває з ескалацією торговельних конфліктів, одна зі сторін рубає з плеча і не думає про наслідки. Єврокомісія взяла під приціл китайські електромобілі – тепер вони обкладаються митами. А що гібриди? Для їх ввезення в Європу потрібно сплатити 10% мито, акцизний податок, а також податок на додану вартість. Тобто Єврокомісія просто забула про китайські гібриди. Але ж вибір таких авто у 2024 році дуже великий і великі китайські марки можуть потіснити європейських виробників. Якщо вірити даним Європейської асоціації автовиробників, частка гібридних автомобілів зросла з 25% до 30% за останні 12 місяців.
Зустрічайте майбутнього лідера європейського ринку гібридів: BYD. У 2026 році цей гігант запустить завод в Угорщині, де збиратимуть гібриди та електрокари. Цього літа марка запустить продаж гібридного Song Plus. Європейське найменування моделі: Seal U. Кросовер уже можуть замовити водії з Великої Британії. Головне: гібриди не обкладатимуться додатковим митом у 17,4%, яке тепер мають електрокари BYD. На гібриди явно буде напирати SAIC, який отримав великі індивідуальні мита через відмову співпрацювати з Єврокомісією.
ЄВРОПЕЙСЬКІ ВИРОБНИКИ ДВИГУНІВ І СУПУТНЬОГО ОБЛАДНАННЯ ВСЕ ЩЕ МАЮТЬ ПЕРЕВАГИ НАД СВОЇМИ КИТАЙСЬКИМИ КОНКУРЕНТАМИ. ОДНАК НОВІ МИТА МОТИВУЮТЬ ПІДНЕБЕСНУ ВКЛАДАТИСЯ В РОЗВИТОК ГІБРИДНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. ЧИ НЕ ПРИЗВЕДЕ РІШЕННЯ ЄВРОКОМІСІЇ ДО ЗБІЛЬШЕННЯ РОЗРИВУ МІЖ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ТА КИТАЙСЬКИМИ КОМПАНІЯМИ? НАЙБЛИЖЧИМИ РОКАМИ МИ ДІЗНАЄМОСЯ ВІДПОВІДЬ.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Львів
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі