09.10.2024 98

Volvo XC40 – практичний і стильний електрокар на кожен день

~ 16 хв.

АВТОМОБІЛІ МАРКИ VOLVO НІБИТО НЕ ВСТИГАЮТЬ ЗА ХОДОМ ЧАСУ. ІНОДІ ЗДАЄТЬСЯ, ЩО ЇЇ НОВИНКИ ВЖЕ В ЧОМУСЬ ВІДСТАЮТЬ ВІД КОНКУРЕНТІВ: ДИЗАЙНІ, ТЕХНОЛОГІЯХ, ОФОРМЛЕННІ САЛОНУ ЧИ В ІНШОМУ. ПРОТЕ ЩОРАЗУ КОНСЕРВАТИВНИЙ ПІДХІД ШВЕДІВ ДО СТВОРЕННЯ АВТІВОК ВИЯВЛЯЄТЬСЯ ВІРНИМ. ТАК БУЛО З КЛАСИЧНИМИ ПАЛИВНИМИ АВТО, ТУ САМУ КАРТИНКУ МИ СПОСТЕРІГАЄМО І В СЕГМЕНТІ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ. VOLVO XC40 - ЧУДОВИЙ ПРИКЛАД КРОСОВЕРА, ЯКИЙ НЕ ЖЕНЕТЬСЯ ЗА ТРЕНДАМИ Й ПРИ ЦЬОМУ ВРАЖАЄ НЕ МЕНШЕ ЗА НАЙФУТУРИСТИЧНІШІ КИТАЙСЬКІ ЕЛЕКТРОКАРИ. 

ЕКСТЕР'ЄР

Одного погляду на цей автомобіль достатньо, щоб відчути теплу, в чомусь навіть домашню атмосферу. Модель дебютувала в далекому 2017 році, проте її зовнішність, як і раніше, має свіжий і цікавий вигляд. До речі, шведська компанія не поспішала із запуском виробництва електричної версії XC40 в Китаї. Конвеєр було запущено наприкінці 2019 року. А ще через 2 роки XC40 став основою для Volvo C40 - більш технологічного та краще оснащеного кросовера, який, утім, майже не має візуальних відмінностей від попередника. 

Стиль екстер'єру називають скандинавським. Це поєднання м'яких, але виразних ліній кузова, симпатичної оптики, великої площі скління, цікавих поєднань кольорів та компактних габаритів. Відрізнити електричний XC40 від бензинового побратима просто – на місці решітки радіатора у нього розташована глуха панель у колір кузова. За фактом, на цьому відмінності закінчуються. До недавнього часу у бензинового кросовера був інший бампер, але після рестайлінгу всі версії авто оснащуються однаковими «обвісами». 

Довжина Volvo XC40 становить 4440 мм. Схожі габарити має BYD Yuan Plus, Honda e:NS1, iCar 03 та Zeekr X. Дітище шведських майстрів разюче відрізняється від конкуруючих моделей. Усе завдяки скандинавському стилю дизайну та увазі до дрібних деталей. Перша відмінна риса моделі: розташування портів зарядки. Порт повільної зарядки розташований на передньому лівому крилі, а швидкої – на задньому. Друга особливість: ефект ширяючого даху. Кросовер має тонкі стійки даху та дверей, які до того ж пофарбовані в чорний. Через це збоку може здатися, ніби дах XC40 ширяє над рештою кузова. Третя особливість: нестандартна форма задніх дверей. Завдяки великим кватиркам такі двері виглядають органічно. 

А ось задня частина кузова не дуже багата на деталі. Увагу привертають задні ліхтарі у формі бумарангів. Вони справді великі – частина оптики ніби напливає на задні крила кросовера. На задньому бампері розмістили стоп-сигнали та майданчик під номерний знак. Кришка багажника майже плоска. За ієрогліфами можна зрозуміти, що перед вами Volvo XC40 китайського складання. До речі, модель має один із найбільших козирків заднього скла серед субкомпактних кросоверів. Однак до Zeekr X їй далеко. 

ІНТЕР'ЄР

Усередині Volvo XC40 панує атмосфера легкості та дизайнерського мінімалізму. Незважаючи на компактні габарити автомобіля, простору всередині вистачить для комфортного розміщення водія та трьох пасажирів. А ось п'ятому пасажиру буде не так зручно, про що ми розповімо далі. Салон оббитий якісним пластиком і шкірзамом. Шкірою оздоблено мультируль і сидіння. 

На думку багатьох автолюбителів (і нашу теж), модель XC40 має одні з найзручніших сидінь переднього ряду. Посадка не лише комфортна, а й надійна – водій і передній пасажир впевнено почуватимуться навіть на крутих поворотах. У всіх комплектаціях передній ряд має електропривод, а от функцій масажу, вентиляції та обігріву немає взагалі. Шкіряне мультикермо радує надійним хватом і зручними кнопками – вони повністю механічні. Жодних сенсорів, джойстиків та іншого. Приємний бонус: великі ніші в дверях, в які влізе навіть планшет або нетбук. Речі також можна зберігати в бардачку і ящику під водійським сидінням. 

Багаторівневий центральний тунель здається громіздким, але це перше враження. Зверху розташований 9-дюймовий центральний дисплей. Трохи нижче знаходяться механічні кнопки управління мультимедіа, клімат-системою і «аварійка». Далі починається сам тунель із платформою бездротової зарядки, ручкою селектора, двома підсклянниками та ящиком для зберігання речей. Ергономіка не викликає нарікань. Щодо дисплея: він невеликий і ним зручно користуватися. Інтерфейс системи може здатися застарілим, зате він інтуїтивно зрозумілий. Підтримується Android Auto і CarPlay, тож адаптер мультимедіа докуповувати не доведеться.  

Єдиним слабким місцем салону Volvo XC40 є задній ряд. Настільки потрібного регулювання кута нахилу та опцій комфорту тут немає. Простору для ніг небагато, але переважній більшості пасажирів його вистачить. Винятком є лише середній пасажир. Підлога другого ряду розділена центральним тунелем, що суттєво +обмежує простір для ніг. Якщо на задньому ряду 2 людини, досить опустити спинку центрального місця й ось перед ними мініатюрний підлокітник з двома підсклянниками.

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ

Підвіска електричного кросовера Volvo XC40: незалежний McPherson спереду та незалежний «багатоважіль» ззаду. Нарікань до якості зчеплення та демпфірування немає – ходова в міру м'яка, інформативна й не схильна до швидкого зносу. Усі гальма дискові. Стоянкове гальмо електронне. Лише одна комплектація кросовера є повнопривідною, в інших привід передній. А, як відомо, передній привід – це про надійне зчеплення і хорошу керованість у важких дорожніх умовах. 

Volvo XC40 можна сміливо назвати автомобілем на кожен день. Компактні габарити, маневровість та хороша динаміка на низьких швидкостях роблять відмінним транспортом для міста. Надійна та інформативна ходова є великою перевагою при їзді по легкому бездоріжжю. А от сильне бездоріжжя XC40 не під силу, як і електромобілів. Їзда по магістралі перетворюється на релаксуючу подорож. Автомобіль має масу опцій, що підвищують безпеку: моніторинг сліпих зон, повношвидкісний круїз-контроль, утримання в смузі тощо. Пасивна безпека не викликає нарікань – все-таки це Volvo. Свого часу автомобіль отримав 5 зірок у випробовуваннях Euro NCAP. 

Електричний кросовер Volvo пропонується у 3 комплектаціях. Перші дві оснащені електромотором потужністю 170 кВт (231 к.с.) і батареєю на 69 кВт-години, що дає 529 км запасу ходу (цикл CLTC). Комплектації відрізняються опціями: акустика Harman/Kardon на 13 динаміків, камера 360°, піксельні адаптивні LED-фари, підігрів керма. Загалом схожі характеристики та оснащення мають Audi Q4 e-tron, Buick E5, Mercedes-Benz EQA. У топовій комплектації набір опцій не змінюється, на відміну від характеристик. Електромоторів тепер два, а їхня сумарна потужність становить 300 кВт (408 к.с.). Розгін з місця до 100 км/год займає всього 4,9 секунди. Попри збільшену до 78 кВт ємність батареї, запас ходу обмежений 420 км. Зарядити батарею на станції швидкої зарядки можна за 40 хвилин.

ШУКАЛИ КОМПАКТНИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР ДЛЯ МІСТА В ДУСІ СТАРОЇ ШКОЛИ – ІЗ ВПІЗНАВАНИМ ДИЗАЙНОМ, ЗВИЧНИМ КОМПОНУВАННЯМ САЛОНУ ТА МІНІМУМОМ СЕНСОРІВ? ТАКИЙ ЕЛЕКТРОМОБІЛЬ Є І ЙОГО ЗРОБИЛИ ШВЕДИ. VOLVO XC40 НЕ ВТРАЧАЄ АКТУАЛЬНОСТІ НАВІТЬ У 2024 РОЦІ ТА НАВРЯД ЧИ ВТРАТИТЬ ЇЇ НАЙБЛИЖЧИМ ЧАСОМ. ЄДИНИМ ПРОМАХОМ МАРКИ VOLVO Є ЦІНОВА ПОЛІТИКА. МОДЕЛЬ XC40 ПОЧИНАЄ ПОСТУПАТИСЯ БІЛЬШ СУЧАСНИМ МОДЕЛЯМ В ОСНАЩЕННІ ТА ОПЦІЯХ КОМФОРТУ, АЛЕ ВСЕ ЩЕ ЗАЙМАЄ ВЕРХНІ ПОЗИЦІЇ СЕРЕДНЬОГО ЦІНОВОГО СЕГМЕНТА.