31.05.2024 45

Теорія без автошколи – як нова норма вплинула на життя українців

~ 10 хв.

МАЙЖЕ ПІВРОКУ ТОМУ НАБУВ ЧИННОСТІ ЗАКОН, ЯКИЙ СПРОСТИВ ЖИТТЯ ВОДІЇВ. ІДЕТЬСЯ ПРО ЗАКОНОПРОЄКТ № 7354, ЯКИЙ ДЕЩО ДООПРАЦЮВАЛИ Й ОСТАТОЧНО УХВАЛИЛИ У ВЕРХОВНІЙ РАДІ. ТЕПЕР ВОДІЇ МОЖУТЬ ВИБИРАТИ: ВИВЧАТИ ТЕОРЕТИЧНУ ЧАСТИНУ В АВТОШКОЛІ АБО САМОСТІЙНО ВДОМА.

Практичну частину, як і раніше, можна здати лише в автошколі. А от готуватися до теоретичного модуля можна де завгодно – головне це отримані занння. У Ncars змогли з'ясувати, як нова норма вплинула на ситуацію на дорогах України. Забігаючи трохи наперед: хороших водіїв на дорогах, як і раніше, багато.

ЖИТТЯ СТАЄ ПРОСТІШИМ

Консервативні громадяни і далі можуть отримати водійські права за знайомим алгоритмом: вивчити теорію в автошколі та скласти іспит у Сервісному Центрі МВС (далі - СЦ МВС), пройти практичну частину та скласти її в автошколі, скласти практичний іспит у СЦ МВС. Останній етап є найвідповідальнішим. У разі успіху водій отримує права на термін 2 роки. Це щось на кшталт випробувального терміну. Не створювали проблем на дорозі? Через 2 роки у вас буде довгострокове водійське посвідчення. До речі, оформити посвідчення сьогодні можна не тільки в СЦ МВС, а й у ЦНАПі.

Теоретичний іспит – це 20 запитань, 20 хвилин на складання та не більше 2 помилок. Якщо майбутній водій не встиг хоча б на хвилину, іспит вважається проваленим. Спробувати знову можна через 10 днів. Кількість спроб не обмежена. Питання білетів не залежать від місця складання іспиту. У комплексі питань є й ті, що стосуються етики водіння, основ надання медичної допомоги і навіть європротоколу. Результат іспиту дійсний 1 рік, так що з подальшим навчанням затягувати не можна. Військово-обліковий документ для подальшого отримання прав не потрібен. 

Вивчати і складати теорію ще ніколи не було так просто. Необхідну інформацію легко знайти в мережі. Консервативні водії віддають перевагу друкованим виданням. Книги ПДР України легко знайти в продажу. Інший варіант: найняти репетитора і вчитися вдома. А перед тим як вирушити на іспит можна попрактикуватися. У мережі легко знайти онлайн-тести на знання теорії. Деякі тести навіть пропонують роботу над помилками.  

ЩО ДУМАЮТЬ УКРАЇНЦІ

За перший тиждень після набуття законом чинності в 4 регіонах було проведено 2524 теоретичних іспити. З першої спроби впоралися 23% водіїв. Практичний іспит з першого разу склало 36% водіїв. B - головна водійська категорія в Україні. Власники прав цієї категорії можуть керувати легковими автомобілями, пікапами та мінівенами. А ось категорії A і B1 (мотоцикли та квадроцикли) залишаються найменш затребуваними. У середньому, з першого разу теорію здає кожен четвертий українець. Однак статистика за різними регіонами помітно відрізняється:

  • Вінницька - 32%;

  • Київська - 27%;

  • Львівська - 24%;

  • Одеська - 23%.

Житомирщина встановлює нові рекорди. З першого разу теорію складають майже половина водіїв: від 40 до 47% залежно від населеного пункту. Найстаранніші автолюбителі перебувають у місті Житомир. При цьому всі українські водії зійшлися на думці, що можливість підготовки до складання теорії без відвідування автошколи є благом. Це бажана альтернатива класичному навчанню, яке вимагає більше часу і сил. 

ЧАСТКА ЕКЗАМЕНОВАНИХ, ЯКІ ОТРИМАЛИ ПРАВА «З ПЕРШОГО ЗАХОДУ» (ТЕОРІЯ, ПРАКТИКА, ВОДІННЯ В МІСТІ), ВСЕ ЩЕ ЗАЛИШАЄТЬСЯ НЕВЕЛИКОЮ. ПРОТЕ БІЛЬШ НІЖ ПОЛОВИНА З НИХ ТЕПЕР ВІДДАЄ ПЕРЕВАГУ ВИВЧЕННЮ ТЕОРІЇ ПДР ВДОМА. САМ ЗАКОН БУВ ПРИЙНЯТИЙ УКРАЇНЦЯМИ ДУЖЕ ТЕПЛО.