21.05.2024 90

Denza D9 – новий погляд на розкішні мінівени

~ 24 хв.

Ринок електричних мінівенів остаточно сформувався у 2020-2021 роках. Деякий час "електрички" поступалися своїм бензиновим побратимам в автономності та за рівнем комфорту. Ситуацію змінили китайські виробники. Вектор розвитку відносно молодого сегмента сьогодні задає марка Denza.

Denza D9 – розкішний мінівен, що має повністю електричні та гібридні версії. У назву моделі так і проситься сімка. Ось подивітьсяі: сім посадкових місць, сім дисплеїв у салоні, розгін до "сотні" з місця майже за 7 секунд. Однак цю цифру вже зарезервував кросовер Denza N7. Пропонуємо поглянути на електромобіль марки ближче і зрозуміти, за що його цінують водії.

ЕКСТЕР'ЄР

Габарити Denza D9: 5250 x 1960 x 1920 мм. Для порівняння, Toyota Alphard, що вважається еталоном у світі мінівенів, коротший майже на 300 мм. Конкурентами в сегменті електричних авто є Voyah Dreamer, Saic Maxus Mifa 9 та Zeekr 009. Моделі схожі одна на одну зовні, через що створюється відчуття, ніби й технічна складова в них схожа. Насправді ці електромобілі по-різному поводяться на дорозі та мають різну динаміку. Але для початку приділимо увагу екстер'єру.

Ми не дарма згадали найбільш відомий мінівен японського Toyota. Схоже, дизайнери з Denza і Mercedes-Benz надихалися актуальним поколінням Alphard під час створення зовнішності D9. Передня частина кузова має строгий, навіть сердитий вигляд. Досягти такого ефекту дозволяє злегка примружена LED-оптика та величезна імітація решітки радіатора. Спереду можна побачити логотип марки та сріблясті накладки. У гібридній версії автомобіля вони мають форму лусочок, а в електрокарах це довгі смуги. Більші накладки у формі бумерангів розташували по краях. Ще одна накладка з'єднує передні фари. Схоже дизайнерське рішення ми вже бачили в Geely Geometry E і не тільки.

Раніше ми вже ділилися нашими враженнями від кросовера N7 і зазначили, що марка Denza вміє дивувати. У разі кросовера дивував дизайн і загальна якість салону. Своя фішка є й у мінівена. Це оцинкований кузов і товсте лакофарбове покриття. Можна забути про пороги, що гниють, адже вони оцинковані з заводу виробника. Гарний захист від корозії - це саме те, що потрібно автомобілям у наших краях. Інша перевага: малий радіус повороту. Він становить 5,95 м. Приміром, у компактного міського кросовера Kia EV5 цей радіус становить 5,87 м. Хоч Denza D9 створює враження важкого і неповороткого автомобіля, він може виїхати із заповненої парковки та маневрувати у вузьких вуличках міст і котеджних селищ.

Зі сторони електромобіль має вражаючий вигляд. Висота кузова становить 1920 мм, тож на тлі Denza D9 інші автомобілі виглядають як іграшки. Обтічний дизайн і плавні форми підкреслюються сріблястими накладками навколо скел і над зоною порогів. Опуклі колісні арки звертають увагу глядача на колісних дисках. Над їхнім дизайном явно працювали фахівці Mercedes-Benz. Вже дуже вони нагадують диски від W213. Цікавий дизайн отримали дверні ручки. Здається, ніби ручки передніх і зсувних дверей з'єднані перемичкою. Насправді вона декоративна. Щоб відчинити або зачинити зсувні двері, достатньо сильно потягнути за ручку або натиснути на кнопку - решту зробить електропривод.

Дизайн задньої частини можна назвати класичним. Задні ліхтарі зібрані в єдиний блок, що простягнувся через усі задні двері. Візерунок світлодіодних елементів усередині блоку утворює щось на зразок ялинки. Виглядає цікавіше, ніж витягнута оптика Mifa 9 від SAIC Maxus. В іншому візуальних акцентів небагато. Виділяються хіба що сріблясті накладки над номерними знаками та в нижній частині кузова. Рельєфні лінії додають дверцятам багажника потужності та об'єму. Як і належить сучасному пасажирському мінівену, Denza D9 має задній спойлер. Він не тільки покращує аеродинаміку, а й виступає в ролі козирка заднього скла.

ІНТЕР'ЄР

Електричний мінівен – це щось нове для українських водіїв. До переваг цього транспорту можна віднести безшумність, хороший запас потужності і відмінну керованість. Менш очевидна перевага полягає в конструкції і компонуванні основних вузлів. Автомобіль має майже плоску підлогу, що спрощує посадку і висадку пасажирів, розміщення вантажів у салоні тощо. Схема салону Denza D9: 2+2+3. Це означає, що третій ряд є тримісним. Простору між другим і третім рядом вистачає для посадки-висадки пасажирів.

Скучили за салонами європейських авто? Всередині Denza D9 одразу відчувається рука дизайнерів із Mercedes-Benz. Нагадуємо, що китайська марка має тісні зв'язки зі своїм німецьким колегою. Дизайн передньої частини салону строгий, навіть мінімалістичний. Матеріали: м'який і глянцевий пластик, штучна шкіра, алюміній, деревина та натуральна шкіра. Сидіння радують якістю матеріалів, зручністю посадки і кількістю регулювань. Центральний тунель у дусі старої школи: ручка селектора, кілька блоків кнопок, майданчик для гаджетів і ящик для зберігання предметів. Багато виробників відмовляються від цих речей у своїх нових моделях, залишаючи тільки сенсори і мінімум кнопок. Більшою частиною функцій Denza D9 можна керувати кнопками та перемикачами або через центральний дисплей - є з чого обирати. Під центральним підлокітником знаходиться прогумована ніша для зберігання речей і кілька USB-портів. Неочевидний мінус: велика кількість глянцевого пластику. На область селектора точно варто нанести захисну плівку, інакше вона швидко покриється подряпинами.

Серцем мультимедійної системи є 15,6-дюймовий центральний дисплей від Huawei. Лівіше розташована 10,25-дюймова цифрова приладова панель. Обидва екрани радують кольоропередачею і плавністю роботи. Сама система працює під управлінням "чистого" Android, що спрощує встановлення додатків. Англійська мова є в наявності, хоча за замовчуванням виставлена китайська. Система моментально зчитує картинку з камер і створює реалістичну 3D модель автомобіля. А головне: все працює плавно і без затримок. Якість самих камер вища за середню. Тут Denza не поступився конкурентам, але й не перевершив їх.

Спірним рішенням виробника є використання мультикерма з сенсорними кнопками. Саме кермо добре продумане. У нижній його частині є сплощення - на нього зручно класти руку під час їзди. Рульове колесо обшите приємною на дотик шкірою. Схоже, виробник знає про "любов" водіїв до сенсорів на кермі. По-перше, чутливі елементи розташовані в невеликих виїмках, які легко намацати в темряві. По-друге, натискання супроводжується вібрацією. Користуватися такими сенсорами зручно, але вони вимагають звикання. Інший спірний момент: механічне регулювання керма. Від преміального мінівена чекаєш керма з електроприводом.

Другий ряд є майже таким же комфортним, як і перший. Це 2 індивідуальних сидіння з електроприводом, масажем, підігрівом та отоманкою (підставкою для ніг). Довжина напрямних сидінь становить 1080 мм - зручне положення зможе знайти навіть найвищий пасажир. Максимальний кут нахилу сидінь становить 110°. Повернути стандартне положення можна натисканням кнопки в підлокітнику. Ширина проходу між сидіннями становить 170 мм. Це небагато, але все ж краще за Zeekr 009, де прохід між сидіннями відсутній. У максимальній комплектації ця розкіш доповнюється двома 12,8-дюймовими дисплеями перед пасажирами другого ряду. Цікаво, що за дисплеями знаходяться висувні камери - можна і фільм подивитись, і приєднатись до відеоконференції. Розкладні столики також вбудовані в спинки передніх сидінь. Цікавий нюанс: навпроти кожного посадкового місця є мікрофон. Електрокар має просунуту систему голосового управління, яка чітко розуміє, хто вимовляє команди. Щоправда, українську мову автомобіль доки не опанував. Ми в Ncars поспілкувалися з Denza D9 китайською і зійшлися на думці, що електрокар отримав вельми кмітливу електроніку.

У підлокітниках другого ряду розмістили 50-ватні модулі бездротової зарядки гаджетів і 5,5-дюймові сенсорні дисплеї. Якщо уважно оглянути салон, то можна зрозуміти, що у задніх пасажирів немає доступу до ручок, кнопок та інших механічних елементів управління. Навіть управління розпашними дверима реалізовано через дисплей у підлокітнику. Звичний важіль дверей є, але його потрібно пошукати. За допомогою дисплея пасажир може керувати функціями сидінь, мультимедіа та кліматичної системи, а також відчиняти двері та шторку заднього панорамного люка. Думали все? Не забувайте про шухляду для зберігання речей у торці центрального тунелю. Висунути її можна натисканням на сенсор. Нижче розташована звичайна шухляда без електроприводу. Він працює в тандемі з кліматичною системою і може використовуватися як холодильник.

Третій ряд у Denza D9 звичайнісінький. Проте тут трохи просторіше та комфортніше, ніж на третьому ряду того ж BYD Tang. Ряд побудований за схемою 2 + 1. Кожну секцію можна зрушити вперед, звільняючи простір у багажному відділенні. За замовчуванням його об'єм становить 400 літрів, але можна розширити до 2310 літрів. Завдяки прямокутній формі кузова задні пасажири мають достатньо простору над головою. Розваг небагато: прослуховування музики та перегляд відео на екранах другого ряду. Зручностей теж небагато: по 2 підсклянники та USB-порти в кожному підлокітнику, розкладний столик у центрі спинки третього ряду, а також по гачку для речей з кожного боку. Проте задні пасажири мають найкращий краєвид. У Denza D9 аж два панорамних люки спереду і ззаду. Передній люк менший, але він відчиняється. Більший задній люк охоплює другий і третій ряд сидінь і являє собою єдиний скляний блок.

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ

Повністю електричний мінівен Denza пропонується в трьох комплектаціях: Noble, Honor і Flagship. Модель побачила світ у 2022 році, а активна розробка почалася за рік до цього. Це було недавно, тож D9 не поступається конкурентам за рівнем технологій. Єдиним винятком є Li Mega. При розробці цієї моделі виробник зробив акцент на актуальних технологіях 2023 року і незвичайних опціях комфорту. Вийшов еталонний мінівен, який, утім, не зацікавив покупців. А ось Denza D9 має попит у Китаї та за його межами. Дивно, але обіцяну ще півтора року тому чотиримісну версію автомобіля на момент написання цього огляду досі не випустили. Але фактично анонсували ще раз: виробник опублікував зображення нового Zeekr 009 Grand у квітні 2024 року. Технічна частина залишиться такою самою, як у 6-місних версіях, а от рівень комфорту в салоні відчутно зросте.

Автомобіль не зривається при входженні в поворот, а також при різкому гальмуванні. Позначається велика маса: 2690 або 2785 кг залежно від комплектації. Не меншу роль відіграють колеса. "Взувати" електромобіль пропонують у гуму 235/60 R18. Такий розмір – золота середина між керованістю і стильним зовнішнім виглядом. Якщо порівнювати з будь-яким поколінням Toyota Alphard, то його електричний конкурент виграватиме і в розгоні, і в динаміці, і в керованості.

Мінівен Denza може похвалитися непоганою динамікою. Водія і пасажирів не буде вдавлювати в крісла під час розгону, але вони відчують міць автомобіля. Якщо порівнювати з Zeekr 009, то мінівен Denza має трохи спокійніший характер. Максимальна швидкість обмежена 190 км/год. Час розгону з місця до 100 км/год становить 6,9 або 9,5 секунд залежно від комплектації. Якість зчеплення не викликає питань. 

За м'якість ходу відповідає підвіска МакФерсон спереду і багатоважіль ззаду. Пневмопідвіска не передбачена. Хоча і без неї ходова мінівена легко "ковтає" нерівності дороги. У базі авто приводиться в рух синхронним електромотором потужність 230 кВт на передній осі. У старших комплектаціях він доповнюється 45-кіловатним електромотором на задній осі. Усі комплектації оснащуються батареєю ємністю 103,36 кВт. Заявлені запаси ходу: 620 або 600 км. У реальних умовах на одному заряді можна пройти на 100-150 км менше. Для настільки важкого електромобіля це чудова автономність. Для порівняння, у компактного мінівена BYD D1 паспортний запас ходу становить 418 км.

У Denza знають, що головним недоліком електричних мінівенів є обмежений запас ходу. Повністю розв'язати цю проблему доки що неможливо, тож інженери пішли на хитрість. Мінівен можна одночасно заряджати від двох пістолетів – для цього на кожному борту розташували по зарядному порту. При паралельній зарядці постійним струмом від джерела потужністю 166 кВт можна отримати 230 км запасу ходу всього за 15 хвилин зарядки. Встановлена в електромобілі батарея BYD Blade не боїться таких навантажень.

DENZA D9 - ПРЕДСТАВНИЦЬКИЙ МІНІВЕН ІЗ ПОТУЖНОЮ ДИНАМІКОЮ, ПРОСТОРИМ САЛОНОМ І ВИСОКИМ РІВНЕМ КОМФОРТУ. КИТАЙСЬКИЙ ВИРОБНИК ПРОПОНУЄ ГІДНУ ЗАМІНУ ЛЕГЕНДАРНИМ ПАСАЖИРСЬКИМ ВЕНАМ ЯПОНСЬКИХ І НІМЕЦЬКИХ МАРОК. А ГОЛОВНЕ: ПОТУЖНУ, КОМФОРТНУ, ТИХУ І З НУЛЬОВИМ РІВНЕМ ШКІДЛИВИХ ВИКИДІВ.