23.04.2024 402

Denza N7 – харизматичний електрокар без компромісів

~ 31 хв.

DENZA N7 – РЕЗУЛЬТАТ СПІВРПАЦІ КИТАЙСЬКОГО BYD ТА НІМЕЦЬКОГО MERCEDES-BENZ. КОМПАНІЇ НАМАГАЛИСЬ СТВОРИТИ МОДЕЛЬ, ЩО ПОЄДНУВАЛА Б ПЕРЕВАГИ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ БІЗНЕС-КЛАСУ ТА МАЛА ДОСТУПНУ ЦІНУ. І ВОНИ ЗМОГЛИ ЦЕ ЗРОБИТИ! DENZA N7 МАЄ КОМФОРТНИЙ ТА СВІТЛИЙ САЛОН В НІМЕЦЬКОМУ СТИЛІ, СУЧАСНИЙ ЕКСТЕР’ЄР ТА КРАЩЕ ТЕХНІЧНЕ ОСНАЩЕННЯ, ЩО МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ КИТАЙСЬКИЙ КОНГЛОМЕРАТ BYD. 

ЕКСТЕР’ЄР

Габарити електричного кросовера: 4860 х 1935 х 1602 мм. Найближчими конкурентами моделі є GAC Aion LX та Zhiji LS7. Конкурентом також можна вважати Zeekr 001 – динамічний електрокар у кузові шутинг-брейк. Простору в салоні кросовера Denza вистачає для комфортної посадки водія і чотирьох пасажирів. На відміну від багатьох представників свого сегмента, N7 не робить ставку на швидкість. Вона обмежена 180 км/год у більшості комплектацій. Подивимося на цю модель ближче. 

Дизайн Denza N7 використовує деякі елементи з іншних кросоверів BYD. У нього багато спільного з моделю Song Plus. Передня частина кузова стрімка та аеродинамічна. В очі відразу впадає низька лінія капота. Під ним знаходиться витягнута світлодіодна оптика. Такий дизайн встиг стати стандартом у світі китайських електрокарів. У 2024 році модель отримала рестайлінг. Масивний передній бампер позбувся Х-подібних денних ходових вогнів, а "ніздрі" з боків трохи зменшили. Досі не припиняються суперечки стосовно старого дизайну ДХВ. Виробник порівнював їх із вусами дракона. Водії пропонували свої варіанти, що не мали нічого спільного з міфічною істотою. Рестайлінгова версія отримала більш прості Г-подібні вогні та оновлений передній бампер. Виглядає це так:

Denza N7 до рестайлінгу 2024 року

Кросовер після рестайлінгу

Навіть збоку кросовер виглядає незвичайно. Більшість представників сегмента дотримується наступного дизайнерського принципу: силует кузова має плавно рухатися вгору від лінії фар, огинати верхню частину кузова та різко опускається до заднього бампера. А ось у Denza N7 капот здається абсолютно плоским, що надає автомобілю більш спортивного вигляду. Задня частина кузова в стилі фастбек і висока лінія бічних стекол довершують цей образ. Висувні ручки приховані в дверях. Дзеркала класичні: двоколірний корпус, стандартний дзеркальний елемент, вбудований повторювач поворотів та камера. Ще одним цікавим елементом екстер'єру є задній спойлер-козирок. У Denza N7 він має вражаючі розміри. Більш примітний спойлер є хіба що у Nissan Ariya

Дизайнери Denza явно надихались моделями EQS SUV та Song L під час роботи над задньою частиною кросовера. Вийшло цікаве поєднання дизайнерських рішень: стримана оптика, висока лінія заднього скла та кузов, що звужується від лінії колес до даху. З боків бампера розташували вставки з рифленого чорного пластику. Під кришкою багажника знаходиться відділення обсягом 480 літрів. Склавши задній ряд, можна розширити багажне відділення до 1200 літрів. Загалом, корма Denza N7 має простий і стильний вигляд. 

ІНТЕР’ЄР

Якщо екстер'єр кросовера може не вразити вимогливих автолюбителів, то у салоні Denza N7 можна неозброєним оком побачити плоди роботи дизайнерів Mercedes-Benz. Автомобіль має не просто стильне внутрішнє оформлення. Конгломерат BYD вийшов на новий рівень якості салонів: ергономічність, розумне поєднання матеріалів, ідеальна підгонка кожного елемента інтер'єра. Відчувається європейський підхід і увага до деталей. Присутній і здоровий консерватизм. На відміну від багатьох конкурентів, Denza не відмовився від ручок на стелі. Модель також має панорамний дах – традиційний елемент сучасних китайських електрокарів. 

Дизайн центральної консолі відповідає духу електромобіля. Він підкреслено строгий і мінімалістичний. Праворуч і ліворуч знаходяться заглиблення під цифрову приладову панель і пасажирський мультимедійний екран. Панель під дисплеями мають вставки з натуральної берези. Там же розташовані 4 сенсорні кнопки керування клімат-системою. Вона має цікаву реалізацію: передні повітропроводи заховані в центральній консолі та не матимуть механічного регулювання – спрямовувати потік повітря можна натисканням на згадані сенсори або через центральний дисплей. Його діагональ становить 17,3 дюйма – це рекорд серед електрокарів китайського конгломерата на квітень 2024 року. Мультикермо залишило змішені враження. Майже ідентичне кермо встановлюють у BYD Qin Plus. Кнопки зручні, але схильні до люфтів. Це показує досвід експлуатації згаданого седана. А от шкіряне оздоблення порадувало. Матеріал приємний на дотик та зносостійкий. 

Виробник звів кількість механічних кнопок на передньому ряду до мінімуму. Всі вони розташовані на кермі, зоні селектора та водійській двері. Блок кнопок на дверях стилізований під алюміній. Оформлення центрального тунелю запозичили у BYD Song L та зробили більш преміальним. Під центральним дисплеєм розташували дві 50-ватні бездротові зарядки для гаджетів. Рукоятка селектора має вже традиційну серед електрокарів форму кристала. Панель навколо селектора виконана з дерева. Усі кнопки тут сенсорні. Відсутність тактильної віддачі компенсує вібровідгук та світлові індикатори. Нижче розташовано два підсклянника та відсік для зберігання негабаритних речей. Під тунелем приховано 2 порти USB. 

Пасажири будуть у захваті від зручності посадки на задній ряд. Хоч автомобіль здається низьким, навіть високому пасажиру не треба нахилятися, щоб потрапити в салон. Посадочні місця м'які та зручні. Спинка центрального місця опускається. В ній схована пара підсклянників. Для регулювання роботи клімат-системи та обігріву заднього ряду передбачено блок кнопок на торці центрального тунелю. Саме тут розташували діфузор із механічним регулюванням. Не зрозуміло, чому такого регулювання позбавили переднього пасажира. 

Несподіване нововведення рестайлінгу 2024 року: 7-дюймовий дисплей в підлокітнику заднього ряду, що опускається (спинці центрального місця). На ньому з'явилося місце для зручнішого хвата – раніше доводилося намацувати пальцями ремінь і тягнути за нього. Тримачі склянок в оновленому підлокітнику висуваються вперед, а самі склянки спираються на відкидний підголівник. Його можна використовувати як мініатюрний столик. За допомогою нового дисплея задній пасажир може регулювати роботу кліматичної системи, змінювати гучність музики та керувати функціями сидінь. За першими відчуттями, задній дисплей відрізняється від передніх. Чорний колір не настільки ж глибокий і насичений, а анімації менш плавні.

Звернемо увагу на на двері. Їхній дизайн можна назвати мінімалістичним – плоскі дверні карти з комбінованим оздобленням, витончений виріз під спікер аудіосистеми, підлокітник із сенсором відчиненням дверцят і кнопкою склопідйомника. Кнопки аварійного відчинення розташували під підлокітниками дверей. До салону є лише одне зауваження. Задні двері мають надто високу лінію скла. З такою ж проблемою стикаються власники BYD Seagull. Зовні такі двері виглядають чудово. Однак якщо заднім пасажирам бракує зросту, їхній огляд буде значно обмежений. Трикутні кватирки – найчистіший атавізм. Вони ну дуже маленькі та майже повністю сховані за оздобленням та звукоізоляцією салону. 

ТЕХНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТА ПОВЕДІНКА НА ДОРОЗІ

Електричний кросовер Denza N7 побудований на базі платформи BYD e-Platform 3.0 та оснащується LFP-батареєю ємністю 91,3 кВт у всіх комплектаціях окрім базової. Батарея виготовлена з використанням фірмових технологій BYD Blade. Виробник приділив багато уваги системі охолодження батареї. Вона підтримує оптимальну температуру навіть у жорстких умовах експлуатації, що позитивно впливає на реальний запас ходу. Система працює в тандемі з тепловим насосом. Як і багато представників електричного бізнес-сегмента, Denza N7 має два роз'єма швидкої зарядки. При зарядці постійним струмом з двох пістолетів автомобіль може споживати до 230 кВт потужності. У цьому випадку запас ходу в 350 км можна отримати всього за 15 хвилин зарядки. Базова версія 550 Pro має стандартний зарядний порт. Ми зібрали характеристики кросовера залежно від комплектації в наступній таблиці:

На вибір пропонується 2 типи приводу: задній та повний. Традиційно повнопривідна версія має кращу динаміку завдяки додатковому електромотору на передній осі. Його потужність становить 50 кВт. Крім помітної надбавки в потужності та кращої динаміки повнопривідні комплектації принципово не відрізняються від версій з моноприводом. Взяти хоча б враження від їзди. Denza вперше впровадила у свою серійну модель пневматичну підвіску Di-Sus. В останні 2 роки пневматична підвіска стала стандартом серед електрокарів бізнес-класу і Denza не відстає від конкурентів.

У перших версіях Denza N7 підвіска дивно поводила себе під час їзди рівними дорогами. Кузов трохи вібрував, що добре відчували задні пасажири. Виробник виправив цю помилку, проте продовжує випускати дрібні оновлення ходової навіть у 2024 році. Кросовер приємно дивує м'якістю та плавністю ходу. Пневматична підвіска легко "ковтає" дрібні нерівності дороги. Маса автомобіля майже не відчувається, хоча при різкому входженні в поворот на швидкості кузов може трохи розгойдуватися. Для повнорозмірного кросовера це нормально.З тими ж враженнями стикаються власники Audi Q4 e-tron та інших авто лінійки e-tron. До речі, ми вже робили огляд електричного кросовера німецької марки. Модель вдало поєднує старі та нові ідеї, що сподобається багатьом українським водіям. 

Схоже, інженери Denza і тут надихалися європейськими авто під час роботи над електронікою та інтелектуальними функціями Denza N7. За характером роботи асистентів водіння модель ближча до Volkswagen ID.4, ніж до китайських конкурентів. Операційна система електрокара побудована на базі "чистого" Android. На свій страх і ризик водій може встановити додаткові додатки і навіть додати українську мову. Переклад буде неповним, але так краще, ніж без нього. За замовчуванням обрано англійську мову системи. Дисплеї порадували. Картинка яскрава, чорний колір насичений, деталізація на високому рівні. Центральний дисплей з роздільною здатністю 2К нібито створений для перегляду кіно. Спірне рішення: дзеркало-монітор у салоні. До нього швидко звикаєш, але класичне дзеркало все ж викликає більше довіри. 

Кросовер від Denza часто порівнюють зі спортивним ліфтбеком Zeekr 001. У них багато спільного: спортивний профіль кузова, потужні електромотори і гарячий характер. Скажемо одразу: N7 розроблявся як чистий SUV. Це комфортний електрокар, який не вдавлює водія і пасажирів у сидіння при різкому старті. Крутний момент від електромоторів передається не так лінійно, як у Zeekr 001. Прискорення плавне і комфортне, хоча в спортивному режимі автомобіль може збивувати. Обидві моделі мають надлишкову потужність для їзди містом – ви завжди будете стартувати на світлофорах першим і залишати бензинові авто далеко позаду.

ПОРІВНЯННЯ З КОНКУРЕНТАМИ

Denza N7 належить до середнього цінового сегмента, тож у цієї моделі є багато сильних конкурентів. Ми вирішили порівняти кросовер з гарними представниками європейського, американського, корейського та японського автопрому. Порівнювати будемо автомобілі в другій комплектації за старшинством. Якщо ви хочете дізнатися про представлені моделі більше, клікніть на їхню назву – у новій вкладці відкриється сторінка з технічною інформацією та цінами.

Потужність: 230 кВт або 313 к.с. 

Ємність батареї: 96,7 кВт 

Запас ходу: 465 км 

Потужність: 198 кВт або 269 к.с. 

Ємність батареї: 78,2 кВт 

Запас ходу: 609 км 

Потужність: 233 кВт або 318 к.с. 

Ємність батареї: 76,4 кВт 

Запас ходу: 618 км

Потужність: 230 кВт або 313 к.с. 

Ємність батареї: 66 кВт 

Запас ходу: 520 км 

Цікаво, що одне з найкращих співвідношень ціна-якість має американський електрокар. Однак Mach-E має доволі жорстку підвіску, що навряд чи сподобається заднім пасажирам. Корейський Genesis є його повною протилежністю. Це справжня сухопутна яхта, що створена для спокійних і комфортних поїздок. Кросовер від Audi – це практичний електромобіль, що використовує багато випробуваних технічних і дизайнерських рішень. На близькість моделі e-tron до своїх бензинових побратимів вказує консервативний дизайн салону і характер автомобіля на дорозі. Багатьом водіям припаде до душі електрокар з такою філософією. Щодо японського RZ450E... що ж, це Lexus і цим все сказано. Агресивний кутастий дизайн, потужне оснащення і гарний запас ходу – це про нього. Однак якщо мова заходить про комфорт пасажирів, Denza N7 не поступається своєму конкуренту. 

DENZA N7 – ЧУДОВИЙ ВИБІР ДЛЯ ТИХ, ХТО ШУКАЄ ЕЛЕКТРИЧНИЙ КРОСОВЕР У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СТИЛІ. МАЙЖЕ ВСЕ В ЦІЙ МОДЕЛІ ПОБУДОВАНО НАВКОЛО КОМФОРТУ ВОДІЯ ТА ПАСАЖИРІВ. ПРЕМІАЛЬНИЙ ХАРАКТЕР КРОСОВЕРА ПІДКРЕСЛЮЄ СТРОГИЙ ДИЗАЙН ЕКСТЕР'ЄРУ ТА ВИШУКАНЕ ОФОРМЛЕННЯ САЛОНУ. ЗА ДИНАМІКОЮ ТА КЕРОВАНІСТЮ КРОСОВЕР НЕ ПОСТУПАЄТЬСЯ BYD SEAL І ПРИ ЦЬОМУ МАЄ М'ЯКШУ ПІДВІСКУ. А ГОЛОВНЕ: ВІДМІННА ЗВУКОІЗОЛЯЦІЯ, ЩО ПЕРЕТВОРЮЄ БУДЬ-ЯКУ ПОЇЗДКУ НА ТИХУ ТА РОЗМІРЕНУ ПОДОРОЖ.