03.01.2023 12790

Найпопулярніші штрафи ПДР в Україні

~ 15 хв.

В УКРАЇНІ НАРАЗІ НАЙБІЛЬШ ВАЖЛИВИМ ПИТАННЯМ Є ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЯ ТА БЕЗПЕКА ГРОМАДЯН. ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ СТВОРЕНІ САМЕ ДЛЯ ЦІЄЇ ЦІЛІ І ЇХНЄ ДОТРИМАННЯ Є ЗАПОРУКОЮ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЙМОВІРНИХ НЕПРИЄМНИХ НАСЛІДКІВ.

Водії та пішоходи зобов’язані бути пильними та особливо уважними до дітей, людей похилого віку та осіб з явними ознаками інвалідності. Але на жаль статистика невтішна. Сервіс Штрафи UA підібрав статистичні дані, що варті вашої уваги.

СТАТИСТИКА ПРАВОПОРУШЕНЬ ЗА 2021 РІК

Найбільша кількість порушень у власників марки VOLKSWAGEN - 471 915 порушень за 2021 рік. У відсотковому співвідношенні випереджає VOLVO - 39.6% власників цієї марки отримали хоча б одну постанову. Найчастіше серед усіх марок авто, штрафи від патрульної поліції отримують Porsche, Tesla, Dacia.

Найбільшу кількість штрафів за рік отримали в Києві - 526 455 постанов. Кияни ще й найвідповідальніші платники — оплачено 89,9% штрафів. На другому місці — Львів (86.7%), третє місто — Чернігів (85.9%).

Найвідповідальніші водії з найменшою середньою кількістю штрафів на одну камеру живуть у Луцьку.

Найбільша кількість постанов на 1 машину за рік: 

  • Автомобіль DAF XF - 212 штрафів на суму 67 320 грн.

  • RANGE ROVER - 75 штрафів на суму 72 420 грн;

  • LEXUS - 134 штрафи на суму 57 970 грн.

НАЙПОПУЛЯРНІШІ ШТРАФИ В УКРАЇНІ

РЕКОРДСМЕНОМ СЕРЕД ШТРАФІВ ЗВИЧАЙНО Є ПЕРЕВИЩЕННЯ БЕЗПЕЧНОЇ ШВИДКОСТІ.

50 км/год в населених пунктах

90 км/год – на автомобільних дорогах за межами населених пунктів

110 км/год – на автомобільних дорогах з розділювальною смугою

130 км/год – на автомагістралях

Штраф за перевищення встановлених обмежень швидкості:

Більш ніж на 20 км/год — 340 грн

Більш як на 50 км/год — 1700 грн

Якщо ці порушення спричинили створення аварійної обставини, розмір штрафу збільшиться до 1445 грн, або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

НЕПРАВИЛЬНЕ ПАРКУВАННЯ

Паркування на місцях для людей з інвалідністю, на пішохідних переходах та на зупинці для громадського транспорту. Зупинка чи стоянка на паркомісцях для електромобілів. Варто зазначити, що зупинкою вважається припинення руху до п’яти хвилин, наприклад, якщо пасажирам потрібно вийти чи покласти речі у багажник. А стоянка – зупинка більш ніж на п’ять хвилин.

340 грн – порушення правил зупинки та стоянки. Також зупинка або стоянка ТЗ на місцях, відведених для стоянки тільки транспортних засобів, оснащених електричними двигунами;

680 грн – порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху;

1020-1700 грн – зупинка або стоянка транспортних засобів на місцях, позначених відповідними дорожніми знаками, призначеними для зупинки ТЗ, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять людей з інвалідністю. Також створення перешкод водіям з інвалідністю або водіям, які перевозять людей з інвалідністю.

ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ МАНЕВРУВАННЯ, НЕДОТРИМАННЯ ДИСТАНЦІЇ, ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ПРОЇЗДУ ПЕРЕХРЕСТЬ

Штраф за порушення становить 510 грн.

Сюди ж входять порушення правил:

  • проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування;

  • обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу;

  • руху автомагістралями;

  • навчальної їзди;

  • розташування транспортних засобів на проїзній частині;

  • проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника;

  • користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів;

  • користування під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання);

КЕРУВАННЯ В НЕТВЕРЕЗОМУ СТАНІ

Керування нетверезим включає алкогольне чи наркотичне сп’яніння, а також керування в стані втоми, хвороби та під впливом лікарських засобів. Таке правопорушення є найдорожчим за вартістю штрафів, адже може призвести до найгірших наслідків, які тільки можна уявити.

НАЙБІЛЬШІ ШТРАФИ В УКРАЇНІ

Ми враховували порушення, що передбачають лише адміністративну відповідальність, а не кримінальну. У березні 2021 року штрафи за порушення правил дорожнього руху значно зросли. Зараз рейтинг штрафів, що найбільше вдарять по гаманцю правопорушника такий:

ПЕРШЕ МІСЦЕ ЗАЙМАЄ ШТРАФ ЗА КЕРУВАННЯ АВТОМОБІЛЕМ В НЕТВЕРЕЗОМУ СТАНІ. 
Якщо правопорушника штрафують:

Вперше – штраф 17 тис. грн та позбавлення водійського посвідчення на рік

Вдруге протягом року – штраф 34 тис. грн та позбавлення водійського посвідчення на три роки, також можливе вилучення автомобіля та арешт на 10 діб

Втретє – штраф 51 тис. грн та позбавлення водійського посвідчення на 10 років з конфіскацією автомобіля

ДРУГЕ МІСЦЕ – КЕРУВАННЯ АВТОМОБІЛЕМ ОСОБОЮ, ЯКА ПОЗБАВЛЕНА ПРАВ:

Вперше – 20,4 тис. грн

Вдруге – 40,8 тис. грн (+ позбавлення прав керування на 5-7 років)

ТРЕТЄ МІСЦЕ – ВЖИВАННЯ АЛКОГОЛЮ ПІСЛЯ ДТП АБО ПІСЛЯ ЗУПИНЕННЯ ПОЛІЦІЄЮ.

Штраф – 34 тис. грн.

ЧЕТВЕРТЕ МІСЦЕ – 3,4 ТИС. ГРН – РОЗДІЛИЛИ ВІДРАЗУ ТРИ ПОРУШЕННЯ:

1. Керування автомобілем без прав

2. Втеча з місця аварії

3. Перевищення швидкості у населених пунктах більше ніж на 50 км/г

П’ЯТЕ МІСЦЕ – СТВОРЕННЯ АВАРІЙНОЇ СИТУАЦІЇ.

Штраф – 1,45 тис. грн.

МАЙБУТНІ ЗМІНИ В ПДР 2022-2023

ВСТАНОВЛЕННЯ СИСТЕМИ ШТРАФНИХ БАЛІВ

Ще на початку 2022 року говорили про впровадження штрафних балів за порушення правил дорожнього руху. Але потім з'явились більш важливі питання. Тому зареєстрований на початку січня поточного року законопроєкт № 6502 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів України щодо впровадження обліку штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» все ще має статус “Опрацьовується в комітеті”. 

За ним передбачалось встановлення системи штрафних балів за допущені водієм порушення ПДР, за вчинення яких його було притягнуто до адміністративної відповідальності. Якщо водій протягом одного календарного року накопичить визначену у законі кількість балів – дія його водійського посвідчення буде тимчасово призупинена, й такому громадянину потрібно буде повторно пройти теоретичний іспит на знання правил дорожнього руху та практичний іспит на володіння навичками водіння. Штрафні бали нараховуються на 1 календарний рік та через 365 днів – анулюються. Загалом ініціатива виглядає абсолютно логічною і така система працює у багатьох державах світу – адже  одними штрафами можна довго уникати серйозної відповідальності за систематичні порушення. Навіть якщо йдеться про незначні перевищення швидкості чи неправильне паркування.

В листопаді 2022 року з’явилась інформація про наполягання патрульної поліції на прийняття цього законопроєкту.

ОТРИМУВАННЯ ГРОШОВОЇ ВИНАГОРОДИ ЗА ФІКСУВАННЯ ПОРУШЕНЬ ВОДІЯМИ.

Серед революційних ініціатив, що зареєстровані в парламенті можна виділити законопроєкт №5798 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення ролі суспільства у заходах контролю за безпекою дорожнього руху та дотриманням правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів». За його допомогою громадянам дають змогу фіксувати на свої смартфони чи відеореєстратори різноманітні порушення водіїв і за це отримувати від держави грошову винагороду. Звісно, подібна ініціатива викликала непросту дискусію в суспільстві, проте така стратегія може виявитися дієвою.

ВІДНОВЛЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ТЕХОГЛЯДУ

Це ще одне дискусійне нововведення.  Обов’язковий техогляд скасували в 2011 році через корумпованість процесу. Але у рамках євроінтеграційних процесів та відповідних зобов’язань потреба у відновлення техогляду стала нагальною. Зараз у МВС говорять про те, що сама процедура проходитиме лише на сертифікованих СТО, а так звані «талони техогляду» будуть в електронному вигляді. Сам процес техогляду фіксуватиметься на відео, а процедура може коштувати автовласникам близько 1 тисячі гривень. 

Проблеми, які виділяють автомобільні експерти щодо цієї теми:

  • мала кількість сертифікованих СТО, через що будуть великі черги;

  • велика кількість вживаних авто, що не відповідають стандартам екологічності, адже були вироблені 30-40 років тому.

Україна має проблему з водіями-правопорушниками. Закони з метою урегулювання правил дорожнього руху стають все жорсткішими: збільшуються штрафи та терміни позбуття водійського посвідчення. Але це не рятує ситуацію.

Найпопулярнішими в поганому сенсі є штрафи за перевищення швидкості, неправильне паркування, порушення правил маневрування та інші, а також керування автомобілем в нетверезому стані. Останній до речі ще й має найбільшу вартість, як за величиною штрафу, так і за можливими наслідками.

ПАМ’ЯТАЙТЕ, ЩО ЖИТТЯ — БЕЗЦІНЕ. ОСОБЛИВО ЗАРАЗ, КОЛИ КОЖНОЇ ХВИЛИНИ МОЖЕ СТАТИСЬ НЕПОПРАВНЕ, ПОТРІБНО БЕРЕГТИ СВОЄ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я, А ТАКОЖ ТИХ, КОГО ЦІНУЄТЕ БОЛЬШЕ ВСЕГО.