04.01.2023 4669

Пільги та нововведення для електромобілів

~ 9 хв.

ЯКІ ПІЛЬГИ ТА НОВОВВЕДЕННЯ ДІЮТЬ ДЛЯ ЕЛЕКТРОКАРІВ? ПЕРСПЕКТИВИ ДОСВІД ІНШИХ КРАЇН

Паливна криза 2022 року стала напевно найкращим стимулом купити електромобіль. Різке підвищення цін та відсутність палива на АЗС ще раз підкреслили переваги електромобілів. Тому відчувався значний зріст кількості автомобілів на акумуляторах в Україні. Та й навіть за умов блекауту власники електрокарів не сумують. Держава всіма силами підтримує та стимулює придбання екологічних автомобілів за допомогою нововведень.

ПІЛЬГИ ТА НОВОВВЕДЕННЯ ДЛЯ ЕЛЕКТРОКАРІВ В 2022 РОЦІ

Щоб стимулювати продаж електротранспорту в Україні, затверджуються все нові закони. Наприклад з 2020 року діє Закон №10405, що впроваджено для захисту права електромобілів на паркування у місцях підзарядки. Він передбачає:

  • Штраф за паркування транспорту з ДВЗ у місцях для заряджання електромобілів, що становить 340-510 грн.

  • Введення спеціальних зелених номерних знаків та зелених держномерів для електротранспорту для легкої ідентифікації електромобілів, а також відповідних дорожніх знаків, яких раніше не було у правил дорожнього руху.

  • Сьогодні при ввезенні в Україну електромобіля ввізне мито, акциз та ПДВ не сплачуються.

Навіщо зелені номерні знаки? Для відокремлення електромобілів та наочного підтвердження на пільги. Так, фіксувати порушення можна буде за допомогою камер.

Також щодня збільшується кількість зарядок для електрокарів. Зараз вони розміщенні майже кожні 100 км. Це надзвичайно важливо для розвитку електромобільної інфраструктури в Україні, адже вирішує одну з найголовніших проблем. Тепер зникає страх, що авто не доїде до зарядки.

Навіть за умов блекауту деякі зарядки працюють. Звісно на них з’явились черги, адже підзарядитись виїжджають навіть ті, хто раніше користувався лише домашньою мережею. Тож всі намагаються відноситись до цього з терпінням та розумінням: дотримуються зарядного етикету, а також їздять в гості до знайомих, в яких світло є

ПЕРСПЕКТИВИ

Найголовніший аспект стосується зарядних станцій. У перспективі планується розширити мережу зарядних станцій та підпорядкувати їх єдиній державній системі обслуговування електромобілів. Це стане можливо за умови створення прозорих умов приєднання до мереж та виділення земель під них. Тоді електростанції будуть розміщенні ближче одна до одної, щоб можна було зарядитись при нагоді, а отже вільно переміщуватись країною на електромобілі. А також це встановить один ціновий діапазон для електроенергії, на який приватні зарядні станції повинні будуть рівнятись. За прогнозами вартість однієї зарядки знизиться на 15-20%.

Деякі прихильники електрифікації пропонують надавати на електромобілі безвідсотковий кредит на 3 роки від держави. А також дозволити електрокарам в'їзд до закритої центральної частини міст та зелених зон. Дехто вважає за стимул — побудувати в житлових кварталах зарядні станції та дати можливість заряджатися на них електромобілям за собівартістю. Або на високошвидкісних зарядках за нічним тарифом.

І звісно те, за що вже давно борються прихильники електрокарів — дозволити електромобілям рух смугами для маршрутних транспортних засобів.

Тепер Уряду пропонується розглянути можливість розробки та введення в дію Державної Програми «Збереження довкілля, виконання міжнародних зобов'язань по зменшенню викидів в атмосферу, поліпшенню екологічного стану в містах, а також зменшення залежності економіки від імпорту нафтопродуктів шляхом переходу на електричні автомобільні транспортні засоби та програми утилізації акумуляторних батарей», в якій передбачити:

  • пільгове кредитування та страхування на придбання електричних автомобільних транспортних засобів для громадян України;

  • програми з розвитку вітчизняних виробників електричних автомобільних транспортних засобів,

  • програми розвитку вітчизняного виробництва та утилізації акумуляторних батарей.

А також потрібно розв'язувати проблему сплати податків. Нагадуємо, що електромобілі не сплачують дорожній збір, що входить до вартості пального. Тож, розглядається варіант впровадження наповнень дорожнього фонду коштом операторів зарядних станцій, обраховуючи об'єм спожитої електричної енергії за кожною зарядною сесією.

ДОСВІД ІНШИХ КРАЇН

Досвід Австрії передбачає надання безкоштовного паркування, дозволу їздити смугами для громадського транспорту, а також можливість їздити трасою з більшою швидкістю, ніж автомобілі з ДВС.

В США покупцям електрокарів у свій час поверталося до 25% їх вартості. А в Китаї – до 35%. У деяких країнах Євросоюзу, наприклад, у Португалії, Іспанії та Франції, при купівлі електромобіля видавалася державна субсидія 5-7 тис. євро.

Є ще приклад Норвегії, де найбільша кількість електрокарів на душу населення. Тут колись для стимулювання продажів електротранспорту, окрім смуги громадського транспорту та безплатне паркування, були й інші бонуси. Зараз скасували безплатну зарядку і зростання продажів електрокарів різко сповільнилося.

НАША КРАЇНА ПОПРИ СКЛАДНУ СИТУАЦІЮ ПРОДОВЖУЄ РОЗВИВАТИСЬ В ТЕХНОЛОГІЧНОМУ ТА ЕКОЛОГІЧНОМУ ПЛАНІ. КІЛЬКІСТЬ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ НА ВУЛИЦЯХ РОСТЕ І ЗА ПІДТРИМКИ УРЯДУ ОБЛАШТОВУЄТЬСЯ ІНФРАСТРУКТУРА, ПІЛЬГИ ТА НОВОВВЕДЕННЯ ДЛЯ НИХ.

Так росте кількість зарядних станцій по всій країні, запроваджуються нові зелені номерні знаки, знаки дорожнього руху та змінюються штрафні санкції для оберігання від утисків електромобілів. Звісно, до ідеалу ще далеко. Ще рано чекати на надання субсидій чи пільгових кредитів на придбання електромобіля, дозвіл їздити смугами громадського транспорту та безплатну зарядку. Але не забуваємо, що уряд України зіштовхнувся з набагато серйознішою проблемою. Тож і таку підтримку та стимулювання розвитку електромобільної інфраструктури під час війни можна вважати більш ніж достатньою.