Які електромобілі мають оцинковий кузов
КОРОЗІЯ – ГОЛОВНИЙ ВОРОГ АВТОМОБІЛЬНИХ КУЗОВІВ. ЧЕРЕЗ ТЕ, ЩО ЄДИНИМ МАСОВИМ АВТО З НЕРЖАВІЮЧОЇ СТАЛІ Є TESLA CYBERTRUCK, МОЖНА ЗРОБИТИ ВИСНОВОК, ЩО ЦЕЙ МАТЕРІАЛ ПІДХОДИТЬ ЛИШЕ ДЕЯКОМУ ТРАНСПОРТУ. Є АЛЬТЕРНАТИВА: ЦИНКУВАННЯ КУЗОВА НА ОДНОМУ З ЕТАПІВ ВИРОБНИЦТВА АВТО. ЦЕ ПРОСТИЙ, ДЕШЕВИЙ І НАДІЙНИЙ СПОСІБ ЗАХИСТУ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ ВІД КОРОЗІЇ. АЛЕ І ДО НЬОГО ВДАЮТЬСЯ НЕ ВСІ ВИРОБНИКИ.
Зазвичай великі марки неохоче діляться інформацією про те, як організовано їхнє виробництво. А китайський автопром – це справжня Терра інкогніта. Сьогодні Ncars розбереться, як захищають кузови електромобілів від корозії і яку увагу цьому питанню приділяють китайські виробники. Нам довелося зазирнути в технічну документацію і попрацювати товщиноміром фарби. Головне: китайські виробники змогли здивувати. Заінтригували?
ЩО ВИКЛИКАЄ КОРОЗІЮ
Руйнування металевих частин автомобіля під дією корозії є природним процесом. Класичним прикладом є «трансформація» заліза в іржу під час тривалого контакту з водою та киснем. Процес корозії можна прискорити додаванням розчинів солей і кислот. За фактом майже всі рідини, з якими контактують автомобілі, прискорюють утворення іржі. Особливо небезпечні розчинені у воді антиожеледні реагенти.
Середній термін служби автомобіля становить 15-20 років. Корозійне руйнування важливих вузлів може сильно зменшити цей термін. Багато деталей можна замінити, але не несучі елементи кузова. Якщо вони мають сліди глибокої корозії, експлуатувати такий автомобіль не можна. Однак найчастіше іржу можна бачити на таких деталях:
-
Колісні арки;
-
Пороги;
-
Края бамперів і капота;
-
Нижня частина дверей;
-
Дренажні отвори;
-
Отвір лобового скла;
-
Металеві кріплення.
Корозійні процеси становлять особливу небезпеку для автомобілів з ДВЗ. Під дією вологи і дорожніх реагентів починає іржавіти вся область днища, де знаходяться елементи ходової, вихлопу, трансмісії та не тільки. В особливо запущених випадках корозія повністю роз'їдає ділянку колісних арок, місця кріплення вихлопної труби і карданного вала (якщо автомобіль має задній чи повний привідний). Проблема вирішується регулярним чищенням днища і використанням антикорозійних складів.
ЗАВОДСЬКЕ ЦИНКУВАННЯ КУЗОВА
Приблизно до кінця минулого століття в автомобілебудуванні широко використовувалося гаряче цинкування. Шар цинку сам по собі захищає метал кузова від корозії, а гарячий метод цинкування ще й забезпечує високу живучість цього шару. Не повірите, але він може протриматися понад 60 років. Старі Volvo переконливо доводять ефективність цієї технології. Від гарячого цинкування відмовилися через його дорожнечу. Сьогодні більш поширений метод гальванізації. Він краще підходить сучасному конвеєрному виробництву автомобілів. Термін життя гальванічного покриття не перевищує 10 років. Працює це так: спочатку зношується шар ЛФП, потім шар цинку, а вже потім з'являється іржа.
Для захисту від корозії виробники обробляють стики і слабкі місця кузова герметиками. У минулому китайські автоконцерни грішили низькою якістю обробки кузовів. В одній машині герметика могло бути багато, а в іншій – навпаки. Зараз це не актуально. Навіть бюджетні китайські авто роблять з якісної холоднокатаної сталі та не шкодують герметика. Але перший рубіж оборони – лакофарбове покриття. Чим воно товще та надійніше, чим пізніше водій зіткнеться з проблемою корозії.
МАРКА BYD
Головний китайський виробник електрокарів і майбутній лідер ринку гібридів. Повне цинкування кузова мають не всі моделі. Зате немає питань до герметика і якості лакофарбового покриття. А досвід використання автомобілів марки в таксі показав, що навіть бюджетні моделі без цинкування не гниють перші 3 роки експлуатації.
Цинкування часткове. Тільки дах і внутрішня поверхня дверей вироблені з холоднокатаної сталі.
Бюджетна модель марки, яка не має оцинковки. Це частково компенсується великою кількістю якісного герметика.
Повне цинкування кузова. Можна не думати про корозію на крайках дверей та порогах. На всі стики нанесено герметик.
Одна з найдоступніших моделей марки. Кузов не має цинкування. Проте середня товщина ЛФП становить 115 мікрон, що дуже добре.
Загальне правило: якщо модель перебуває в одній ціновій категорії з Song Plus або вище, то вона має оцинковку. Однак у правил завжди є виняток. Наприклад, у кузові BYD Dolphin немає жодної краплі цинку. Але якщо брати електрокар у максимальній комплектації Knight, цинкування кузова буде частковим. А починаючи з 2024 модельного року всі комплектації мають частковий захист від корозії. Цікаво вийшло з трирядним Tang. Нам до рук потрапив кросовер 2023 модельного року і у нього не був оцинкований тільки дах і капот. Тож до правила вище додається ще одне: що «свіжіший» модельний рік, то вища ймовірність, що бюджетна модель матиме часткове або повне цинкування.
МАРКА LI
Вона ж Lixiang і Li Auto. На поточний момент це головна китайська марка преміальних гібридів. Зовні автомобілі Li неймовірно схожі один на одного. Технічне оснащення дещо відрізняється. А ось відмінностей у виробничому процесі немає. Усі кросовери марки мають гідний захист від корозії. За оцінками автоекспертів, на появу великих «рижиків» варто чекати через 10 років експлуатації автомобіля.
Найкомпактніший кросовер марки. Має гальванічне цинкування з товщиною захисного шару в 9-15 мікрон, що досить непогано. Кузов додатково оброблений герметиком та має катодний захист.
Флагманська модель марки. Також має повне цинкування, ті самі 9-15 мікрон. Крім електрохімічного захисту від корозії в автомобілі широко застосовуються алюмінієві деталі.
Якість автомобілів Li приємно дивує. До речі, у нас є огляд моделі L7. Там ми розповіли про важливі особливості гібридів китайської марки. Вони напрочуд добре пристосовані до експлуатації в українських умовах. Реагенти, перепади температур і вологості? Про це можна не турбуватися.
МАРКА VOLKSWAGEN
Одна з найбільш затребуваних автомобільних марок в Україні. У розпорядженні концерну є заводи в різних куточках світу. Ми зосередимося на електромобілях від спільних підприємств Volkswagen з компаніями FAW і SAIC. Німецький концерн наполіг на дотриманні європейських норм організації виробництва. Цинкування майже повне. Сталеві деталі трапляються, а от алюмінієві та карбонові майже не використовуються.
Найдоступніший електрокар марки, прем'єра якого відбулася в далекому 2019 році. Кузов повністю оцинкований, але у китайських версій хетчбека є особливість - у них є хоча б одна деталь із холоднокатаної сталі. Зазвичай це спойлер даху. Середня товщина ЛФП становить 110 мікронів.
Обличчя електричної лінійки Volkswagen протягом кількох років. Відмінна якість збірки та розумний набір опцій доповнюється повним цинкуванням кузова. Товщина ЛФП така сама, як у ID.3. Питань до герметизації кузова немає – складу не багато, але й не мало.
Попри відмінну якість виконання і хороше оцинкування, кузови китайських Volkswagen служитимуть менше за європейські. Вся справа у тоншому лакофарбовому покритті. Однак можна бути впевненим, що в перші 5-7 років експлуатації водій не зіткнеться з проблемою корозії. Якщо підтримувати ЛФП в ідеальному стані, шар цинку прослужить понад 11 років. Обробка днища антикорозійною мастикою не потрібна. А ось захистити фарбу варто. Для цього є антигравійні плівки й різні склади: рідке скло, воски, поліролі тощо.
МАРКА XPENG
Марка, що динамічно розвивається та перебуває в постійних перегонах з BYD, Changan, Geely, Volkswagen і Tesla за лідерство на китайському ринку електромобілів. Xpeng відомий високою якістю матеріалів і відмінною збіркою своїх авто. А що з оцинкуванням кузовів? Розглянемо 2 популярні моделі.
Xpeng P5
Найдоступніший седан марки. Кузов має двостороннє оцинкування, частина деталей виконана з алюмінію. Цинкове покриття вже пройшло невелику перевірку часом - за більш ніж 2 роки «рижиків» не з'явилося.
Xpeng G6
Бестселер марки, який знайшов своїх фанатів навіть за межами Китаю. Повністю оцинкований та має багато алюмінієвих деталей. Товщина цинку стандартна: 9-15 мікрон. ЛФП могло бути товстішим, але це особливість багатьох китайських авто.
Виробник приділяє багато уваги корозійній стійкості своїх електрокарів. Нестачі в герметику немає, що показав огляд внутрішніх порожнин кузова. Слабким місцем автомобілів Xpeng є хіба що товщина ЛФП. Розв’язати цю проблему можна так само як у випадку з електрокарами Volkswagen китайського виробництва. А можна нічого не робити – навряд чи іржа з'явиться навіть через 5 років експлуатації.
ЯК ЗАХИСТИТИ КУЗОВ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ ВІД КОРОЗІЇ
Способів захисту від «рижиків» вистачає: пасивний, активний, перетворювальний і конструктивний. Пересічні автолюбителі можуть вдатися до перших трьох методів. Непрямий захист від корозії - підтримання хорошого стану лакофарбового покриття. Ось що можна зробити відразу після купівлі електромобіля:
-
Обробити днище антикорозійним складом - мастикою або активним антикором. Другий варіант підходить для обробки внутрішніх і прихованих порожнин. Сам склад не такий довговічний як мастика;
-
Обробити пороги та крайки дверей. Перші можна обробляти будь-якими засобами, проте зовнішню частину краще захистити шаром мастики. Крайки дверей досить змащувати герметиком кілька разів на рік;
-
Обробити внутрішню сторону капота. Варто робити тільки на бюджетних моделях електрокарів без цинкування. Ідеально підійде поєднання епоксидного грунту та антикорозійного складу (будь-якого).
Провести найпростішу антикорозійну обробку кузова можна своїми силами. Процес охоплює кілька етапів. Перший: вимити, висушити і знежирити поверхню. Якщо є сліди іржі, потрібно скористатися наждачним папером, абразивною пастою або перетворювачем іржі. Другий: нанести антикорозійну мастику, герметик, грунт і/або скористатися аерозольним засобом. Грунт і аерозоль бажано наносити в кілька шарів. Мастика служить довго, а ось інші засоби варто оновлювати раз на 12-18 місяців.
Не забувайте про перший рубіж оборони вашого електрокара: лакофарбове покриття. Подряпини і тріщини стануть місцями утворення іржі. Щоб цього не допустити, періодично мийте і оглядайте автомобіль. Хороший варіант: мийка із застосуванням шампуню-поліролі. Для усунення неглибоких тріщин потрібно використовувати реставраційний олівець. Тріщини середньої глибини можна зашліфувати. У вас буде 3-4 спроби. В іншому випадку з місця шліфування зійде весь лак і його доведеться відновлювати. Глибокі тріщини усуваються зняттям ЛФП, нанесенням грунту, нової фарби та лаку.
СУЧАСНІ КИТАЙСЬКІ ЕЛЕКТРОМОБІЛІ МАЮТЬ ВИСОКИЙ РІВЕНЬ ЗАХИСТУ ВІД КОРОЗІЇ. ОСОБЛИВО МОДЕЛІ З СЕРЕДНЬОГО СЕГМЕНТА І ВИЩЕ. КУЗОВИ ЦИХ АВТО ПІДДАЮТЬ ДВОСТОРОННЬОМУ ГАЛЬВАНІЧНОМУ ЦИНКУВАННЮ ТА ОБРОБЛЯЮТЬ ГЕРМЕТИКОМ НА СТИКАХ, ЩО ЗАПОБІГАЄ УТВОРЕННЮ ІРЖІ. ДОДАЙТЕ ДО ЦЬОГО НАДІЙНЕ ЛАКОФАРБОВЕ ПОКРИТТЯ ТА ВИ ОТРИМАЄТЕ АВТОМОБІЛЬ, НА ЯКОМУ НЕ БУДЕ ЖОДНОГО “РИЖИКА” НАВІТЬ ЧЕРЕЗ БАГАТО РОКІВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ.
Вам також буде цікаво
Ми підібрали найбільш актуальну та цікаву інформацію зі світу електрокарів
Дивитись всі статтіКонтакти
Наш офіс Одеса
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Київ
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Львів
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі
Наш офіс Дніпро
Отримайте розгорнуту консультацію з купівлі електромобіля в Китаї безпосередньо в нашому офісі